Güzel görünmeyen bir güzellik markasına kim güvenirdi? Güzellik logoları sadece marka tanıma ile sınırlı değil, müşterileri iyi görünme vaadiyle cezbetmeliler. Bu, sıradan veya ilham almayan bir logo ile neredeyse imkansızdır.
Eğer bir güzellik logosu tasarlıyorsanız, aşağıda en iyi 10 güzellik logosunu derledik. Onları bu kadar başarılı yapan şeyleri açıklıyoruz ve kendi tasarımınızı yaparken alabileceğiniz üç uzman ipucunu tartışıyoruz. Hatta sıfırdan kendi logonuzu nasıl tasarlayacağınızı da gösteriyoruz.
1. The Body Shop logosu
Logo şekilleri rehberimizde açıklandığı gibi, daireler bütünlüğü temsil eder - hatta tamamlanmamış olsalar bile. The Body Shop, neredeyse tamamlanmış bir daire ile bunu iyi biliyor. Aşağıdaki ipuçlarında daha fazlasını açıklıyoruz, ancak güzellik markaları, müşteriye eksik olanı tamamlamak için ne sattığını ima ettikleri için daireleri tercih ederler.
Ancak The Body Shop'un güzellik logosu sadece basit bir daireden ibaret değil. Öne çıkan bir şey olarak, üst kısımdaki kırılma hatırlanabilirlik ve marka akılda kalıcılığı için harika. Defne yaprağı süslemesi sadece daire şeklini vurgulamakla kalmaz, aynı zamanda logoyu daha estetik hale getirir. Tüm bu unsurlar, en önemli kısma odaklanmayı sağlar: marka adı.
Renk seçimleri de akıllıca. Birçok güzellik markası doğal veya organik bir hava tercih eder, bu yüzden yeşil mantıklı bir seçimdir. Ancak The Body Shop'un kullandığı daha koyu yeşil, ustalık ve etkililik anlamını da taşır, "çalışmayan" birçok ürünün bulunduğu bir endüstride değerli özelliklerdir.
2. Herbal Essences logosu
Herbal Essences, The Body Shop ile aynı düşünce okulunu takip ediyor: daire, merkezdeki isim ve daha koyu yeşil tonları. Büyük fark, Herbal Essences'ın "doğal" çağrışımları daha fazla vurgulamasıdır - sonuçta, "bitkisel" adlarında var. Bu, belirgin yaprak süslemeleriyle açıklanabilir.
Diğer büyük fark, tipografi. Herbal Essences, bol kıvrımlı oyunbaz bir yazı tipi kullanıyor. Yakından bakarsanız, harflerde hatta yazıda bazı yaprak şekilleri görebilirsiniz, doğa ilişkilendirmelerini daha da ileri götürüyor. Ayrıca siyah renkte, şirketi daha ciddi gösteriyor ve odak noktasını marka adından daha çok sarmaç çerçevesine odaklanmış tutuyor.
3. Gillette logosu
Gillette, tamamen farklı bir yaklaşım benimser - minimal kıvrımlar ve çok sayıda kare düz çizgi. Bunlar güzellik logo trendleri değil, ancak jilet satan bir şirket için benzersiz tasarım trendleridir.
Gillette, bir kelime marka logosu kullanır: hiçbir resim veya maskot yok, sadece marka adının stilize bir versiyonu. Kalın, düz kenarlı yazı tipi onları sert ve dayanıklı gösterir, dikdörtgen harfler jiletleri kendilerini taklit eder.
Bu logonun en ilginç yönleri incedir. İlk olarak, harflerin eğik olması, tüm logoyu biraz daha heyecanlı gösterir (eğer sadece düz harfler olsaydı biraz sıkıcı olabilirdi) ve tıraşın ileri hareketine gönderme yapar.
İkincisi, harf I'nin benzersiz noktası, sanki bir jilet tarafından kesilmiş gibi. Bir harfin benzersiz bir şekilde değiştirilmesi, dikkat çekmek için yaygın bir logo tasarım tekniğidir.
4. Pantene logosu
Pantene'nin ana logosu isimleridir; altın dalgalı çizgiler her zaman onunla birlikte görünmez, ancak markanın çoğunlukla saç ürünleri sattığı düşünülürse harika bir seçimdir. Üstün tipografi, klasik gibi görünse de resmi olmayan bir şekilde serifleri kullanır. Bu, Pantene'nin bir süredir endüstride olduğu için marka kimliğine uyar, otoriter - ancak yine de samimi - bir görünüm sunar.
Renk şeması da bunu destekler, çünkü siyah sofistike ve güç rengidir (logo renkleri rehberimizde belirtildiği gibi). Altın da, eski çağlara ve yaşlı bilgelik hislerini çağrıştırma eğilimindedir.
5. Garnier logosu
Yukarıda bahsettiğimiz birçok trendi kullanan Garnier logosu, kitabı baştan sona oynar. Bütünlüğü temsil etmek için bir daire kullanırlar ve gerçek bir yeşil yaprak görseli ile doğal çağrışımlara güçlü bir şekilde vurgu yaparlar. The Body Shop gibi, yetkinliği göstermek için koyu yeşil kullanırlar, bu da marka adını yaprak arka planı üzerinde daha okunaklı hale getirir.
Marka tanınması için bir harfi hafifçe değiştirme trendini bile kullanırlar, bu durumda E harfi. Sans-serif yazı tipi de onları daha yaklaşılabilir ve dostça gösterir.
6. Sunsilk
Sedal veya Seda olarak da bilinen Sunsilk, adını içeren bir daire formatını kullanır. Onu ayıran şey renkler ve tipografi. Parlak pembe kullanımı, genellikle kadınlara yönelik gibi görünmesini sağlar, hedef müşterileriyle eşleşir, ancak renk ürüne bağlı olarak değişebilir.
Tipografi, bu güzellik logosunun en iyi varlıklarından biridir, bu yüzden tüm Sunsilk ürünlerinde aynı kalır. Farklı ve oyunbazdır, yuvarlak uçlu veya köşeli köşelerin alternatif kenarları ile - memnun müşteriler tarafından hatırlanacak orijinallik türü.
7. La Roche-Posay
Bir güzellik markası olmasına rağmen, La Roche-Posay logosu en iyi sağlık logolarının aynı tasarım tekniklerini takip eder. Bu bir tesadüf değil - marka kimliklerinin bir parçası, güzellik ürünlerinin arkasındaki bilimi anlamak olduğundan "laboratuvar" anlamına gelir. Sağlık markalarının aynı logo tasarım trendlerini kullanması, bilime dayalı bir yaklaşımı vurgular.
Özellikle, La Roche-Posay mavi rengi kullanır (hem sağlık hem de teknoloji logolarının favorisi) ve daireler yerine dikdörtgenleri tercih eder. Bu, markayı diğer güzellik markalarından daha az dostça gösterse de, bilime dayalı bir yaklaşımı tercih eden benzer düşüncedeki müşterilere daha fazla hitap eder.
8. Head & Shoulders logosu
Kepek konusunda uzmanlaşmış bir marka olarak, Head & Shoulders güzellik trendleri ve tıbbi/sağlık trendlerini bir araya getirir, La Roche-Posay gibi. Bu birleşimi logolarında görebilirsiniz: güzellik logo trendlerinden bütünlüğü göstermek için daire şekilleri, ancak sağlık logo trendlerinden mavi bir renk.
Bu logoda canlandırmak için birçok şey var: ana dairenin içinde yin-yang'ı hatırlatan daireler, büyük harfleri görmezden gelen rahat tipografi ve her şeyde eğim (hatta dairelerde bile). Tüm bunlar, Head & Shoulders'ın güzellik logosunu daha dinamik ve maceralı hale getirir, çoğunlukla kurallara uymasına rağmen.
9. L'Oréal logosu
Pantene gibi, L'Oréal bir kelime marka logosu seçer. Yüz yıldan fazla bir süredir endüstride oldukları için, markalarını beslemek için sadece isim tanınmasını kullanabilirler. Bu nedenle, bir kelime marka logosu kullanmak, uzun süredir var olan bir marka olarak ana satış noktalarını daha fazla vurgular.
Önemli olan, diğer görseller olmadan bir kelime marka logosunun hala ilginç görünmesidir. L'Oréal için, hile, O harfini diğer harflerden daha büyük yapmaktır. Bu hafif değişiklik, logoda pek fazla şey olmadığı için gözden kaçmaz, ve daha görsel logolar arasında markayı tanımaya yardımcı olur.
10. Dove logosu
Nihayet, Dove'un zamansız güzellik logosu ile bitiriyoruz. İlk olarak, alışveriş yaparken kolayca tanınabilir hale getiren tipografi var. Çok belirgin ve orijinal bir yazı tipi, sanatsal el yazısı tarzında. D harfinin ne kadar daire olduğuna dikkat edin, ve üst kısımdaki kırılma, gözleri logonun geri kalanına "çeker".
İkinci olarak, güvercin maskotu var. Başlangıçta, bu sadece soyut bir şekil - gözler veya tüyler gibi dikkat dağıtıcı detaylar yok. Tipografi gibi, şekil kendisi cömert kıvrımlar kullanır, sakin ve dostça bir etki yaratır. Bu kıvrımlar birkaç keskin nokta ile kesilir, bu da bu güzellik logosunu çok sıkıcı hale getirmekten korur.
3 Güzellik Logo Tasarlama İpuçları
Yukarıdaki en iyi güzellik logo tasarımlarından ne öğrenebiliriz? İşte kendi güzellik logosunu tasarlarken alabileceğiniz üç pratik ipucu.
1. Bütünlüğü Simgelemek İçin Daireler
Genel olarak güzellik ürünleri, bir kişinin görünümüne yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır, gerçek veya hayali eksiklikleri telafi ederler. Bir bakıma, ayakkabıların bir kıyafeti tamamlaması gibi, görünümünüzü "tamamlarlar". Bu nedenle birçok güzellik markası daireleri kullanır: bu bütünlük hissine yönelmek için.
Ancak bunun ötesinde bir şey var. Daireler aynı zamanda çok davetkar bir şekildir - çünkü sonu yoktur, izleyiciyi ne kadar istediklerine kadar içeri çekerler. Dostluk hissinden fayda sağlayan her marka için faydalıdırlar, ancak özellikle mutlu veya heyecanlı hissettiren ürünler satan güzellik endüstrisinde özellikle iyi çalışırlar.
Mavi ve YeÅŸiller
Güzellik endüstrisi için markalaşma yaklaşımlarının arasından iki tanesi öne çıkar. İlk olarak, genellikle tüm doğal içerikler kullanan markalar, yeşil rengi tercih ederler, ya da belki sadece doğal temalı kokulara sahiptirler. Bu markalar için yeşil açık bir seçimdir: yeşil, doğa ile en çok ilişkilendirilen renktir, bu yüzden doğal ürün arayan müşterilere açık bir işaret verir.
İkinci yaklaşım daha klinik, bilime dayalı bir güzellik mark