2020 yılı geldi ve bu yeni on yılın logo tasarımının statükosuna değişiklikler getirmesini bekliyoruz. Logo tasarımı, müşterilerin zihnini yakalayan zamansız logoların ortak unsurları nedeniyle tarihsel olarak oldukça istikrarlı olmuştur. Ancak 2020'nin logo tasarımı dünyasında bazı ilginç dönemeçlerin başlangıcı olmasını bekliyoruz
.
Her grafik tasarımcının yeni ve modern logo tasarım stilleri oluşturmak için trendleri bilmesi gerekir. İşte 2020'de herhangi bir şirketin logosuna daha fazla hayat katmasını beklediğimiz yaklaşan trendlerden bazıları!
1. Gradyanlar: daha fazla renk, daha fazla eğlence
Gradyan, logolarda boyut ve derinlik kazandıran önemli bir unsurdur ve bu nedenle hala en iyi tasarım trendlerinden biri olmaya devam edecektir. Degradeler görüntüye karmaşıklık katar ve izleyicinin dikkatini çeken dinamik ancak yatıştırıcı bir yorum sağlar. Mevcut akıllı telefon toplumunda, degradelerin kullanımının 2020 yılında da hakim olmaya devam etmesini bekliyoruz
.
2. çok renkli gradyan
.
İki veya daha fazla rengi bir araya getirmek, her türlü görsel temsilin ihtiyaç duyduğu canlılığı sağlar. Markalar, özellikle doymuş bir alanda hızla tanınmak için renk kombinasyonlarını kullanır. Doğayı tasvir eden benzersiz bir palet seçebilir veya farklı tonlarda canlı renkleri karıştırarak logoya fütüristik bir çekicilik katabilirsiniz.
3. Analog gradyan & 3D
Ayrıca, çeşitli tonlarda yalnızca bir renk kullanan daha uyumlu bir renk şemasını da tercih edebilirsiniz. Basit ve temizdir ama aynı zamanda kolayca tanımlanabilen bir marka ile etkileyicidir. Gradyanın modern yorumlarından biri de 3D efektlerin uygulanmasıdır. Renk kontrastını vurgulayan ve görüntünün sofistikeliğine katkıda bulunan konik bir tasarım oluşturur.
.
4. Siyah ve Beyaz
Siyah ve beyaz logolarla ilgili bir şey, tasarım trendleri listesinde her yıl geri gelmeye devam ediyor. Şık ama basittirler ve bir kitleyi etkilemek için çok fazla gösterişe ihtiyaç duymazlar. Markalar genellikle logolarının siyah beyaz bir versiyonuna sahiptir, bu da özellikle baskıda kullanışlıdır, çünkü görüntü genellikle daha net ve temiz görünür.
Animasyon, 2020'de ortaya çıkmasını beklediğimiz bir diğer önemli trend olan siyah beyaz logoların en son geliştirilmiş halidir.
Eğlenceli ve samimi Çizgi film animasyonları
Çok fazla neşe getiren logolar 2020 için ilgi odağı. Animasyon çizgi filmler, yaratıcılığı ve eğlenceyi tasvir eden ve giderek büyüyen bir tasarım trendi. Kendilerini eğlenceli, arkadaş canlısı ve uyumlu olarak yansıtmak isteyen markalar bu tasarımdan faydalanacak
.
5. Doodle stili
Doodle'lar ham ama hoş oldukları için trendler listesine büyüleyici bir şekilde giriyor. Logoların daha sanatsal ve orijinal görünmesini sağlayan elle çizilmiş karikatürleri andırıyor
.
6. düz stil
.
Düz çizgi film illüstrasyonları, basit ama esnek oldukları için hala en üst sıralarda yer alıyor, hangi grafik
tasarımcılar bunu manipüle etmeyi ve değiştirmeyi kolay buluyor. Fraser Davidson tarafından Cub Studio için hazırlanan bu düz stil animasyona göz atın
.
7. Anahat stili
Farklı (ve çoğunlukla kalın) ana hatlara sahip karikatürler kullanıcının dikkatini çeker ve ayrıca ölçeklenebilir bir tasarım sağlar. Ana hatlar logonun kendisini net bir şekilde tanımlayacağından, görüntü bozulması endişesi duymadan aşağı veya yukarı boyutlandırabilirsiniz. David Etinger tarafından hazırlanan bu benzersiz animasyon, bu tarzın özünü yakalıyor
.
8. Yazı Karakteri Görüntüleri
Basit bir logo yazı karakteri, bir anlam taşıyacak şekilde tasarlanabilir. Marka kimliğiyle ilişkili bir görselle birleştirilebilir. Negatif boşluk tekniği, tasarımcıların harflerin bazı kısımlarını değiştirerek izleyiciye hitap etmesini ve kelimeye daha fazla anlam kazandırmasını sağlar. Bu tasarım trendi zor olabilir ancak bir kez alıştığınızda logonuza benzersiz bir karakter kazandıracaktır.
9. Göz alıcı İzometri ve 3D
Güçlü illüstrasyon yazılımlarının gelişimi, grafik tasarımda 3D ve izometrik trendlerin ortaya çıkmasını sağladı. Bu stiller 2020'de hala çıtayı yüksek tutuyor ve logoların canlanmasını sağlayan derinlik ve illüzyonu sağlıyor.
10. Özel Logotiplerle Oynama
Logotipler 2020 yılında sade ve sıkıcı olmaktan çok uzaktır. Özelleştirilmiş logotayplar kullandığınızda, yazı tipi zaten marka sembolünü içerecek şekilde tasarlandığı için bir görsel eklemenize gerek kalmaz. Sürpriz unsurunu ve fark edilmesi kolay ancak kopyalanması zor olan gizli anlamı kullanır ve logonuza özgünlük için puan ekler.
11. Yarı saydam şekillerle saydamlığı gösterme
Logodaki öğelerin şeffaflığını ayarlamak görüntüye yepyeni bir anlam kazandırıyor. Yarı şeffaf stil, izleyiciyi neden bu şekilde tasarlandığını sormaya iten ilgi çekici bir değer verir. Yığılmış ve üst üste binen şekillerin bir karışımıyla markanız, müşteri güvenini ve sadakatini teşvik eden şeffaflık dürtüsünü vurgulayabilir.
12. Klasik metal veya kazınmış stil
Metaliklerin logo tasarımına enjekte edilmesi ve gümüş veya altın tonlarının kullanılması, kişiye özel ve ayrıcalıklı olma hissi veriyor. Bu trend yıllar boyunca varlığını sürdürdü ve 2020'de de büyük bir patlama yapacak
.
Özellikle baskıda metalik gravürün tasvir edilmesi, hayattaki daha güzel şeyleri takdir etmek için yalvaran bir sınıf ipucu sağlar. Logonuzun sofistike ve şık olmasını istediğiniz zamanlar için mükemmeldir.
13. Geriye dönmek
Yazı karakteri veya görsel gibi retro stiller 2020'de büyük bir geri dönüş yapıyor. Grunge, pastel, yıpranmış kağıt ve daha fazlası dünü bir kez daha ön plana çıkarmaya hazırlanıyor. Bu trend, izleyicinin yaşı ne olursa olsun nostaljiyi ateşleyebilecek veya yeni anılar yaratabilecek geniş bir birey yelpazesine hitap ediyor. Retro tasarımlar, görüntüyü daha net ve belirgin hale getirmek için gelişmiş yazılım teknikleriyle modern hale getiriliyor. Bununla birlikte, pikseller, krom ve neon içerebilen estetik tasarım boyunca korunur.
14. Geometrik şekiller aracılığıyla minimalizm
Logo tasarımında geometrik şekillerden faydalanmanın modası asla geçmiyor ve trendler listesinin üst sıralarında yer alarak popülerliğini koruyor. Tasarımcılar genellikle markanın kimliğini tanımlamak için şekilleri kullanan sade logolar oluşturmayı tercih ediyor. Geometrik şekiller, izleyicinin dikkatini logonun ana unsurundan uzaklaştırmadan kolayca uygulanabilir.
Design by dcastro
Bu’bir paket!
Bu trendler 2020'de logo tasarımını dinamik, canlı ve hayat dolu kılıyor. Markanıza özgü görseller gibi unsurları kullanarak kendi logonuzu oluşturmak için bu stillerden herhangi birini seçebilirsiniz. İnsanların markanızın kimliğinin benzersizliğini kolayca fark edebilmeleri için normların bir adım ötesine geçmek ve yenilik yapmak çok önemlidir. Bu logo trendlerinden ilham almaktan çekinmeyin ve tasarımın bu yeni on yılına öncülük etmeye başlayın!