Logonuzu tasarlamaya başlayın

Blogunuz için doğru logoyu tasarlama

Yayınlandı: 30/07/2018

İlk işletme blogunuzu başlatmak kesinlikle karmaşık bir iştir. Bilgi bolluğu, yeni başlayan bir girişimciyi aydınlatmak yerine çoğu zaman kafasını karıştırabilir. Neden mi? Çünkü pazar sürekli değişiyor. Son derece hızlı değişiyor ve kimse bunu durduramıyor

.

Bu nedenle, her blog acemisi, başarılı bir blog geliştirmenin akıllıca hareket etmeyi gerektirdiğini anlamalıdır. Bir start-up'ın başarısına katkıda bulunan birçok faktör vardır. Bunların en önemlilerinden biri platformun ve bir bütün olarak markanın tasarımıdır.

Daha açık olmak gerekirse, logo başarılı bir markanın kritik bileşenlerinden biridir. Ortalamanın üzerinde, “blog” tanımının ötesinde bir şey geliştirirseniz, planınız bir marka geliştirmek demektir.

Logo, markanızın kimliğini yansıtan birincil unsurdur. İlgilenen yeni bir müşteriye ilk tanıtılan faktördür ve blog ziyaretçilerinizin, takipçilerinizin ve müşterilerinizin hatırlayacağı görsel ipucudur.

Bu nedenle, ilk iş blog’un logosunu seçmek kesinlikle önemli bir ölçü ve karardır. Bu nedenle, bugünkü yazımda tam da bunu yapmanıza yardımcı olacak birkaç ipucu ve püf noktası paylaşıyorum. Dikkat edin ve uygulayın!

 

Start designing your logo


1.Rakiplerinizi Kontrol Edin

Parlak, orijinal ve tamamen size ait bir şey icat etmeye çalışmadan önce, rakiplerinizin logolarını göz önünde bulundurmalısınız. Bunu yaparak, niş pazarınızın dansını hemen “hissedebilir” yani neyin işe yarayıp neyin yaramadığını ’anlayabilirsiniz.

Rakiplerinizin çalışmalarını yorumlamadan ve fikir çalmaya çalışmadan, sadece gözlemleyerek analiz edebilirseniz, aslında genel kitlenin niş markalarınızdan ne istediği hakkında daha fazla bilgi sahibi olursunuz

.

 

2.Uzun Vadeli Seveceğiniz Bir Şey Seçin

Gerçekten sevdiğiniz, olması gerektiğini “bilmeniz”uzun sürmeyen’bir şeyi’seçmelisiniz. Neden bahsettiğimi biliyorsunuz – mantığınızla, yani aklınızla değil, kalbinizle ve sezgilerinizle seçim yapmak.

Blogun sahibi olarak, markanıza uygun bir şey tasarlamak için en uygun kişi siz olmalısınız. Dolayısıyla, tasarım deneyiminiz yoksa, bu blogunuzun logo geliştirme sürecinin dışında kalmak için bir bahane değildir.

3.Abartmayın

Size abartmamanızı söyleyerek önerdiğim şey, bir logonun mükemmel değil, iyi olması gerektiği basit bir gerçektir. Mükemmel diye bir şey yoktur ve böyle bir şey olsaydı bile, işiniz güvenilir/içeriğe bağlı olmadığı için yine de çok fazla sayılmazdı. Karar verirken, kendinizin farkında olmaya ve muhakeme ile sezgi arasında bir denge kurmaya çalışın.


4.Markanızın Kimliğini, Kültürünü ve Misyonunu Yansıtmalı

Logonuz, markanızın olduğu her şey olmalıdır. Bilirsiniz – bir resim bin kelime konuşur ve evet, bir logo markanızın kimliği, kültürü veya misyonu ile doğru bir şekilde hizalanırsa gerçekten bin kelime aktarabilir.

Composition Geeks Pazarlama Müdürü John Nelson'ın da belirttiği gibi, “İnsanlar “Coca-Cola”yı gördüklerinde eğlence, mutluluk, tatil, aile, neşe – kırmızı renk, Noel Baba, trilyon dolarlık reklam ve bu markanın arkasındaki psikoloji çoğu insanın Coca-Cola'yı neşeyle ilişkilendirmesine neden oluyor.”

Şimdi – logoları basit ve yerinde ve ilk başta işitsel bir ipucuna dayanıyor. Yine, başarmak istediğiniz şeyi zaten başarmış olan kişilerden / şirketlerden ilham almalısınız ve bu da başarılı bir iş logosu yerleştirmesidir.

 

5.Doğru Renkleri Seçin

Markanızın rengini belirlemenin en kolay yolu şudur: Hedef kitlenizi belirleyin ve blogunuza erişmesi muhtemel kişilere ulaşın. Onlara bir blog okurken hangi renkleri tercih ettiklerini sorun ve 4-5 seçenek sunun. Renkleri seçtikten sonra, onlara neden seçtiklerini sorun ve ‘onları” seçimlerinin daha derin anlamına gönderin”. Bunu yapmak için, onlara bu renklerin kendilerini nasıl hissettirdiğini sorun.

Eğer desenler elde ederseniz ve anketinizde en iyi “performans” gösteren” renkleri seviyorsanız, bunun için gitmelisiniz!

 

6.Çok Yönlülüğe Önem Verin

İyi bir logo, reklam materyalleri de dahil olmak üzere farklı formatlarda harika görünür. Bu nedenle, logonuzu seçerken çok yönlülüğüne dikkat edin. Öncelikle web sitenizde kullanmak istersiniz. Ardından, logo kartvizitinizde, tabelalarınızda, kıyafetlerinizde vb. görünebilir. Gelecekte kullanmak isteyeceğiniz tüm gerekli materyallerde iyi görüneceğinden emin olun!

 

7.Profesyonelleri Düşünün ve Yatırım Yapmaktan Korkmayın

Eğer uzman bir tasarımcı değilseniz, muhtemelen ne yaptığını bilen bir profesyoneli tercih etmelisiniz. Para bir sorun olabilir, ancak en azından bunu düşünmeye istekli değilseniz, bir iş blogu başlatmaya bile kalkışmamalısınız çünkü para kazanmak için genellikle para yatırmanız gerekir.

Bir profesyonel her zaman işini sizden daha iyi bilecek ve böylece her zaman daha iyi sonuçlar üretecektir. Logonuzun önemini anladıysanız, bir logonun yardımcı olabileceği gibi zarar verebileceğini de anlamalısınız. Eğer profesyonel görünmüyorsa, girişiminiz ve uzun vadeli başarınız zarar görebilir!


Çıkarımlar

İlk işletme blogunuz için doğru logoyu seçmek, uzun vadede başarılı bir gelişim için çok önemli bir adımdır. Burada kalıcı olduğunuzu göz önünde bulundurarak, gerçekten istemeniz durumunda logonuzu her zaman değiştirebileceğinizi de düşünmelisiniz. Çünkü markanız logonuza bağlı değildir ve insanlar istediğiniz değişikliğe her zaman uyum sağlayabilecektir.

 

Start designing your logo

 

Diğer makalelerimize göz atın

Nasıl Mükemmel Bir Marka Hikayesi Oluşturulur

Nasıl Mükemmel Bir Marka Hikayesi Oluşturulur

Duyarlı bir logo tasarımı, küçük bir başlangıçtan büyük bir şirkete kadar her işletme için hayati öneme sahiptir ve her şey, markanın hikayesini anlama üzerine sağlam bir temelle başlar. Tüm markaların bir hikayesi vardır. Ne yazık ki, tüm hikayeler kalıcı bir izlenim bırakmaz. Bu, sadece bir vizyon iletişim aracı değildir - işinizin kalbi ve ruhudur. Hikayeniz, müşterilerin ve iz...

Daha fazla bilgi edinin
Hangi Logo Boyutu En İyisidir? Website, Sosyal Medya ve Baskı 2025

Hangi Logo Boyutu En İyisidir? Website, Sosyal Medya ve Baskı 2025

Bir resim bin kelime anlatıyorsa, bir şirket logosu da öyle. Kelimeler söylemeden işletmeniz hakkında çok şey anlatır. Neden olmasın? Dikkat çeker ve kalıcı bir ilk izlenim bırakır. Marka kimliğinizin temelidir ve dikkat çeker. Şirket logosu sizi kalabalıktan ayırır ve insanların işletmenizle ilgili hatırladığı şeydir. “Ah, bu Harry'nin Ayakkabı Mağazası!” Veya “B...

Daha fazla bilgi edinin
İşletme Adı İpuçları ve Fikirleri Şirketiniz için

İşletme Adı İpuçları ve Fikirleri Şirketiniz için

İstatistikler, ABD'de yaklaşık olarak 33.2 milyon işletme olduğunu ortaya koyuyor. Bu rakam, küçük yerel işletmelerden büyük kuruluşlara ve çok uluslu şirketlere kadar her şeyi içerir.  Dolayısıyla, eğer bir başlangıç ​​işletmesiyseniz, işletme adınızı seçmek şüphesiz uykusuz gecelere neden olabilecek en sıkıcı ve zorlu görevlerden biridir. Anlaşılır bir şekilde, akıl...

Daha fazla bilgi edinin
Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

Markalaşmada fark yaratmak işletmelerin başarısına katkıda bulunur. Logo tasarımları açısından, harf logoları veya monogram logolar markanızın zarafetini, ilgisini, basitliğini ve akılda kalıcılığını yansıtmak için mükemmel araçlardır.  Pazarınızda güçlü bir varlık arıyorsanız, harf logo tasarımları önemlidir. Bugünkü yazı, harf logoların çekiciliğini vurgulayacak v...

Daha fazla bilgi edinin

Şimdi yapay zeka ile oluşturulmuş bir logo oluşturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x