İlk işletme blogunuzu başlatmak kesinlikle karmaşık bir iştir. Bilgi bolluğu, yeni başlayan bir girişimciyi aydınlatmak yerine çoğu zaman kafasını karıştırabilir. Neden mi? Çünkü pazar sürekli değişiyor. Son derece hızlı değişiyor ve kimse bunu durduramıyor
.Bu nedenle, her blog acemisi, başarılı bir blog geliştirmenin akıllıca hareket etmeyi gerektirdiğini anlamalıdır. Bir start-up'ın başarısına katkıda bulunan birçok faktör vardır. Bunların en önemlilerinden biri platformun ve bir bütün olarak markanın tasarımıdır.
Daha açık olmak gerekirse, logo baÅŸarılı bir markanın kritik bileÅŸenlerinden biridir. Ortalamanın üzerinde, “blog” tanımının ötesinde bir ÅŸey geliÅŸtirirseniz, planınız bir marka geliÅŸtirmek demektir.
Logo, markanızın kimliğini yansıtan birincil unsurdur. İlgilenen yeni bir müşteriye ilk tanıtılan faktördür ve blog ziyaretçilerinizin, takipçilerinizin ve müşterilerinizin hatırlayacağı görsel ipucudur.
Bu nedenle, ilk iÅŸ blog’un logosunu seçmek kesinlikle önemli bir ölçü ve karardır. Bu nedenle, bugünkü yazımda tam da bunu yapmanıza yardımcı olacak birkaç ipucu ve püf noktası paylaşıyorum. Dikkat edin ve uygulayın!
Start designing your logo
1.Rakiplerinizi Kontrol Edin
Parlak, orijinal ve tamamen size ait bir ÅŸey icat etmeye çalışmadan önce, rakiplerinizin logolarını göz önünde bulundurmalısınız. Bunu yaparak, niÅŸ pazarınızın dansını hemen “hissedebilir” yani neyin iÅŸe yarayıp neyin yaramadığını ’anlayabilirsiniz.
Rakiplerinizin çalışmalarını yorumlamadan ve fikir çalmaya çalışmadan, sadece gözlemleyerek analiz edebilirseniz, aslında genel kitlenin niş markalarınızdan ne istediği hakkında daha fazla bilgi sahibi olursunuz
.2.Uzun Vadeli Seveceğiniz Bir Şey Seçin
Gerçekten sevdiÄŸiniz, olması gerektiÄŸini “bilmeniz”uzun sürmeyen’bir ÅŸeyi’seçmelisiniz. Neden bahsettiÄŸimi biliyorsunuz – mantığınızla, yani aklınızla deÄŸil, kalbinizle ve sezgilerinizle seçim yapmak.
Blogun sahibi olarak, markanıza uygun bir şey tasarlamak için en uygun kişi siz olmalısınız. Dolayısıyla, tasarım deneyiminiz yoksa, bu blogunuzun logo geliştirme sürecinin dışında kalmak için bir bahane değildir.
3.Abartmayın
Size abartmamanızı söyleyerek önerdiğim şey, bir logonun mükemmel değil, iyi olması gerektiği basit bir gerçektir. Mükemmel diye bir şey yoktur ve böyle bir şey olsaydı bile, işiniz güvenilir/içeriğe bağlı olmadığı için yine de çok fazla sayılmazdı. Karar verirken, kendinizin farkında olmaya ve muhakeme ile sezgi arasında bir denge kurmaya çalışın.
4.Markanızın Kimliğini, Kültürünü ve Misyonunu Yansıtmalı
Logonuz, markanızın olduÄŸu her ÅŸey olmalıdır. Bilirsiniz – bir resim bin kelime konuÅŸur ve evet, bir logo markanızın kimliÄŸi, kültürü veya misyonu ile doÄŸru bir ÅŸekilde hizalanırsa gerçekten bin kelime aktarabilir.
Composition Geeks Pazarlama Müdürü John Nelson'ın da belirttiÄŸi gibi, “Ä°nsanlar “Coca-Cola”yı gördüklerinde eÄŸlence, mutluluk, tatil, aile, neÅŸe – kırmızı renk, Noel Baba, trilyon dolarlık reklam ve bu markanın arkasındaki psikoloji çoÄŸu insanın Coca-Cola'yı neÅŸeyle iliÅŸkilendirmesine neden oluyor.”
Åžimdi – logoları basit ve yerinde ve ilk baÅŸta iÅŸitsel bir ipucuna dayanıyor. Yine, baÅŸarmak istediÄŸiniz ÅŸeyi zaten baÅŸarmış olan kiÅŸilerden / ÅŸirketlerden ilham almalısınız ve bu da baÅŸarılı bir iÅŸ logosu yerleÅŸtirmesidir.
5.Doğru Renkleri Seçin
Markanızın rengini belirlemenin en kolay yolu ÅŸudur: Hedef kitlenizi belirleyin ve blogunuza eriÅŸmesi muhtemel kiÅŸilere ulaşın. Onlara bir blog okurken hangi renkleri tercih ettiklerini sorun ve 4-5 seçenek sunun. Renkleri seçtikten sonra, onlara neden seçtiklerini sorun ve ‘onları” seçimlerinin daha derin anlamına gönderin”. Bunu yapmak için, onlara bu renklerin kendilerini nasıl hissettirdiÄŸini sorun.
EÄŸer desenler elde ederseniz ve anketinizde en iyi “performans” gösteren” renkleri seviyorsanız, bunun için gitmelisiniz!
6.Çok Yönlülüğe Önem Verin
İyi bir logo, reklam materyalleri de dahil olmak üzere farklı formatlarda harika görünür. Bu nedenle, logonuzu seçerken çok yönlülüğüne dikkat edin. Öncelikle web sitenizde kullanmak istersiniz. Ardından, logo kartvizitinizde, tabelalarınızda, kıyafetlerinizde vb. görünebilir. Gelecekte kullanmak isteyeceğiniz tüm gerekli materyallerde iyi görüneceğinden emin olun!
7.Profesyonelleri Düşünün ve Yatırım Yapmaktan Korkmayın
Eğer uzman bir tasarımcı değilseniz, muhtemelen ne yaptığını bilen bir profesyoneli tercih etmelisiniz. Para bir sorun olabilir, ancak en azından bunu düşünmeye istekli değilseniz, bir iş blogu başlatmaya bile kalkışmamalısınız çünkü para kazanmak için genellikle para yatırmanız gerekir.
Bir profesyonel her zaman işini sizden daha iyi bilecek ve böylece her zaman daha iyi sonuçlar üretecektir. Logonuzun önemini anladıysanız, bir logonun yardımcı olabileceği gibi zarar verebileceğini de anlamalısınız. Eğer profesyonel görünmüyorsa, girişiminiz ve uzun vadeli başarınız zarar görebilir!
Çıkarımlar
İlk işletme blogunuz için doğru logoyu seçmek, uzun vadede başarılı bir gelişim için çok önemli bir adımdır. Burada kalıcı olduğunuzu göz önünde bulundurarak, gerçekten istemeniz durumunda logonuzu her zaman değiştirebileceğinizi de düşünmelisiniz. Çünkü markanız logonuza bağlı değildir ve insanlar istediğiniz değişikliğe her zaman uyum sağlayabilecektir.