İyi logolar var, sonra harika logolar var. İkisini ayıran nedir? Tüm etkili logolar aynı temel grafik tasarım ilkelerini takip eder, ancak harika olanlar biraz daha fazlasına sahiptir: yaratıcılık. Çoğu insan için, yaratıcı bir logo tasarımı, hatırlanmanın ve görüldükten birkaç saniye sonra unutulmanın arasındaki farkı yaratabilir.
Ancak bir logoyu yaratıcı yapan nedir? Kendinizde çok fazla yaratıcılığınız yoksa nasıl yaratıcı bir logo tasarlayabilirsiniz? Aşağıda bilmeniz gereken her şeyi açıklıyoruz, kendi logonuzu tasarlarken neyin işe yaradığını bilmeniz için 8 yenilikçi logo tasarımı örneği ile başlıyoruz!
Drop Media
Kaynak
Yaratıcı logoların arkasındaki fikir, benzersiz dokunuşlarının onları daha unutulmaz hale getirmesidir. Örneğin, Drop Media için logo alın. İsim kendisi çok yaratıcı değil ve eğer logoları basit bir kelime işareti olsaydı (sadece adı süslü olmadan), muhtemelen bir süre sonra adlarını veya hatta varlıklarını unuturdunuz.
Yani logolarını yaratıcı hale getirmek için, Drop Media, onu daha ilginç hale getirmek için bazı eğlenceli görseller ekler. Drop'taki O harfinin bir bölümü "düşüyor," düşüş çizgisi, medya harfini oluşturan I harfini oluşturur.
Yüzeyde, bu, logoya bakmayı daha heyecanlı hale getiren sevimli bir optik etkidir, bir görsel şaka gibi. Ancak daha derine inildiğinde, insanların adlarını hatırlamalarına yardımcı olmak için harika bir markalaşma tekniğidir - "drop" en unutulmaz kısımdır, Drop Media için ad tanıma iyileştirir.
Talking Dog Entertainment
Kaynak
Talking Dog Entertainment, yaratıcı logo tasarımı için başka bir klasik görsel tekniği kullanır. Köpeğin kafası ve kuyruğu arasındaki boşluğu kullanarak bir çizgi roman konuşma balonu oluşturmak için mükemmel bir şekilde kullanırlar. Bu tekniği kullanırken, gereksiz detayları çıkarmak yardımcı olur: burada sadece tek renkli bir siluet vardır.
Bu logonun özellikle parlak olan şeyi, kelime balonu olmadan bile hala anlamlı olmasıdır çünkü etiket aynı zamanda köpeğin tasma olarak da işlev görür. Bu, izleyicide kalıcı bir izlenim bırakan ve logonuzun hatırlanabilirliğini artıran zekice bir özelliktir.
Bu logonun anahtarı, her iki görselin de marka adını temsil etmesidir: "köpek" için bir köpek ve "konuşma" için bir kelime balonu. Bunlar ince gibi görünebilir, ancak izleyicilerin şirket adını gerçekten hatırlamasına yardımcı olmada uzun bir yol kat ederler.
Adımlar
Kaynak
Adımlar için logo, logonuzu yaratıcı hale getirmek için görsel hileler veya optik illüzyonlara ihtiyacınız olmadığını gösterir. Bu sadece basit bir yaratıcı logo tasarımı, ancak yine de diğer yaratıcı logo tasarımları gibi zekice ve görsel kelime oyununu geliştirmek için aynı zekice ve görsel kelime oyununu sergiler.
Görebileceğiniz gibi, harf E, adımları temsil etmek için merdivenler olarak tasarlanmıştır ve bu, sıkıcı bir kelime işareti logo tasarımını unutulmaz ve yaratıcı bir logo tasarımına dönüştürmek için gereken tek şeydir. Ayrıca, tipografinin yuvarlatılmış kenarlara ve sans serif olmasına dikkat edin - bu özellikler markayı daha samimi ve erişilebilir gösterir, bu da logonun eğlenceli olmasına katkıda bulunur.
Büyülü Kahve
Kaynak
Büyülü Kahve için logo, tersine çevrilebilir görüntülerin kullanımının bir başka örneğidir, aynı resmin farklı şekillerde yorumlanabileceği optik illüzyon (örneğin "Karım ve Kaynanam" gibi ünlü örnek). Logoları bir fincan kahve mi yoksa sihirli bir şapka mı?
Yine, Büyülü Kahve, marka adlarına ilişkin çağrışımları artırmak için görselleri kullanır. İki tasvir, bir fincan kahve ve bir şapka, her ikisi de adlarındaki "büyü" ve "kahve" kelimeleriyle ilgilidir. Tasarım kendisi çok basit ve temel olmasına rağmen, anlam derinlemesine gider - herhangi bir logo için mükemmel bir kombinasyon.
Mister Cutts
Kaynak
Mister Cutts logosunda birçok şey oluyor, ancak ilk bakışta hepsini görmeyebilirsiniz. İlk olarak, bir çift makas ve bir yüzün tersine çevrilebilir görüntüsü var, ancak Büyülü Kahve logosundaki kadar ince ve gerçekçi değil. Yine de, hatırlanacak kadar zekice ve keyifli olacak kadar sevimli - ayrıca stilize edilmiş bıyık da berber dükkanı ilişkilendirmelerine katkıda bulunur.
Görsel kendisi oldukça basittir, detaylardan çok fazla ayrıntıya girmez, makasın merkezindeki küçük noktadan başka (yani, "burun"dan). Tersine çevrilebilir bir görüntüden dikkat dağıtacak kadar fazla görsel gürültü olmaz, bu yüzden basit tutmak akıllıca bir seçimdir.
Ayrıca, Cutts'taki iki T harfinde yaratıcı bir tipografi vardır. Bu, kesilen saçları simgelemek içindir, bir saçın diğerinden daha kısa olduğu. İzleyici bu küçük nüansı kaçırırsa, o zaman da sorun değil - anlam olmadan bile, çift T harfi dikkat çeker ve insanların tekrar gördüklerinde logoyu tanımalarına yardımcı olur.
Köprü
Kaynak
Adımlar logosu için olduğu gibi, Köprü logosu büyük görseller yerine basitliği tercih eder. Benzer şekilde, marka adındaki bir harfi görsel bir kelime oyununa dönüştürmeyi seçerler ve yine, görselleri adlarına bağlarlar - bu durumda R'den D'ye doğru bir köprü.
Adımlarla olduğu gibi, bu ihtiyacınız olan tek şeydir. Logolarında karmaşık veya dikkat dağıtıcı hiçbir şey yoktur, sadece insanların hatırlamasına yardımcı olacak basit bir isim ve insanların hatırlamasına yardımcı olacak bir tuhaf etki. Karmaşık görseller olmadığı için, marka kişiliklerini yazı tipi ve renk aracılığıyla gösterirler, ikisi de biraz oyunbazlık korurken daha resmi ve profesyonel bir tarafa yönelir.
Antisosyal AÄŸ
Kaynak
Antisosyal Ağ gösterdiği gibi, yaratıcı logolar tasarımı genellikle komiktir. Biraz genel bir logo şekli olan uzun çubuğu yuvarlatılmış kenarlarla alıp, ortasında orta parmağı gösteren bir şaka haline getirirler.
Bu, keskin görünmek isteyen herhangi bir marka için etkili bir tekniktir, ancak burada iki kat daha iyi çalışır. Çünkü şirketin adı "Antisosyal" olduğu için, orta parmak benzetmesi sadece bir şaka değil, aynı zamanda adı tanıma ve marka farkındalığını artırır.
Ayrıca, "antisosyal" daki "anti" harfi diğer harflerden biraz daha kalındır. Bu, kelimenin en olumsuz kısmına vurgu ekler ve markayı daha da keskin gösterir.
Elverişli Köpek
Kaynak
Elverişli Köpek için yaratıcı logo, bir görsel kelime oyununun harika bir örneğidir. Herkesin elinizden geldiğini bildiği bir köpek gölge kuklasını kullanarak, adlarının her iki yönünü de görsel olarak temsil edebilirler, tanınabilirliği ve hatırlanabilirliği artırırken kalıcı bir izlenim bırakırlar.
Renk ve şekil seçimi, logolarının yaratıcılığını vurgulamak için iyi çalışır, gölge kuklaları için kullanılan beyaz spot ışığı ve gölgelerin siyahını taklit eder. Daha ince, kelimelerini aralıksız bir şekilde birleştirirler, ancak birini kalınlaştırır ve diğerini değil, böylece onları ayırt eder ve okunabilirliği artırır.
Yaratıcı Bir Logo Tasarımı İçin 3 Uzman Tavsiyesi
Yukarıdaki yaratıcı logo tasarımlarından ne çıkarabilirsiniz? Kendi yaratıcı bir logo yapmak istiyorsanız işte 3 pratik ipucu.
Görsel Kelime Oyunları
Bir logoyu yaratıcı hale getirmenin en doğrudan yollarından biri, görsel kelime oyunu eklemektir, yani görüntülerinize izleyiciyi iki kez düşündürecek sürpriz bir dönüş vermek anlamına gelir. Örneğin, Drop Media'daki düşen parça, "düşüyor" olduğu için bir görsel kelime oyunudur - bu, konuşmada esprili kelime oyunu kullanmanın görsel karşılığıdır.
Görsel kelime oyunları, herhangi bir logo için harika çalışır çünkü hatırlanabilirliği artırır. Beynimiz, "şakayı anlamak" için biraz daha fazla çaba harcamak zorundadır ve bu çaba, logoyu daha sonra çevrimiçi veya bir mağazada gördüğümüzde hatırlamamıza yardımcı olur.
Bunun üzerine, çünkü komik oldukları için logonuzu daha eğlenceli hale getirirler. Bu, komik, rahat veya dostça görünmek isteyen markalar için akıllı bir taktiktir, sevimli bir şaka ile buzları kırmak gibi.
Çift Amaçlı Tipografi
Tipografi, yaratıcı bir logo yapmak için ideal bir araçtır. Çoğu marka, marka farkındalığını teşvik etmek ve şirketi yeni insanlara tanıtmak için adlarını logolarına dahil etmekten fayda sağlar. Ancak adınızın logonuzda yalnızca bir isim olması, rahat markalar için çok çekingen bir yaklaşımdır, peki nasıl biraz baharat ekleyebilirsiniz? Çift amaçlı tipografi ekleyerek.
Çift amaçlı tipografi, logonuzdaki harfleri görsellere dönüştürdüğünüzde ortaya çıkar, örneğin Adımlar logosundaki E harfi veya Köprü logosundaki R harfi. Bu harfler, hem bir kelimeyi yazmak için normal harfler olarak hizmet ederler, hem de bir sahneyi tasvir etmek için görsel unsurlar olarak hizmet ederler.
Herhangi bir çift amaçlı tipografi logonuza katkıda bulunabilir, ancak marka adınız veya endüstrinizle ilgili olan görselleri seçmek en iyisidir. Adımlar logosundaki E, "adımlar" ile ilgili merdivenleri gösterirken, Köprü logosundaki R, marka adının doğrudan bir temsilini gösteren bir köprüyü gösterir.
Eğer marka adınızın güçlü bir görsel çağrışımı varsa ve bununla tüm logonuzu inşa etmek istemiyorsanız, çift amaçlı tipografi mükemmel bir orta yol