Büyük bir şeyin peşindesiniz. Fantastik. Gelecek vaat eden iş fikriniz çok büyük bir potansiyele sahip. Bir şey dışında her şey sonunda bir araya geliyor. Bir işletme adınız eksik.
Bir işletmeye nasıl isim verileceğini bulmak, bir dağa tırmanmak gibi ezici bir görev gibi görünebilir. Sürece başlamadan önce birkaç şey yapmak iyi bir uygulamadır. Süreci adım adım parçalara ayırın. İşinizle ilgili olarak neyin en önemli olduğuna odaklanın. Geçmişi, bugünü ve şirketin geleceğinin nasıl görünmesini istediğinizi düşünün. Bunun marka tasarımınız ile nasıl örtüşeceğini düşünün. Niyetiniz harekete geçtiğine göre, sürecin ana hatlarını çizmek ve en iyi işletme adını nasıl bulacağınız konusunda başarı için ipuçları sunmak için buradayız.
Süreç
Başlangıçta, beyin fırtınası ile başlamak en iyisidir. Beyin fırtınası dediğimizde sınırsız, serbest bir fikir ve ilham akışını kastediyoruz. Düşüncelerinizi kaydetme sürecinizde size en uygun olan neyse, onu uygulayın. Günlük tutun, yazın, çizin, sesli mesajlar kaydedin, fikirleri görselleştirmek ve yemek için yiyecek heykelleri inşa edin. Her şey olabilir, gerçekten. Ara vermeyi unutmayın - bu da sürecin bir parçasıdır.
Yol boyunca size yardımcı olacak mevcut kaynaklara ve araçlara danışın.
Twinword, belirli bir konu etrafında hangi diğer kelimelerin kullanıldığını görmenize yardımcı olacak ücretsiz bir LSI (Latent semantic indexing) anahtar kelime oluşturucu ve görselleştiriciye sahiptir.
Answer the Public, daha görsel olanlar için bir kelime haritası oluşturur.
Visual Thesaurus, bir anahtar kelime etrafında görseller sağlar.
Shopify, işletme adı oluşturucu ile yardımcı olabilir ve aynı zamanda alan adının da kullanılabilir olup olmadığını gösterebilir.
Name Mesh, oynamak için bir başka eğlenceli şirket adı oluşturucudur.
Naminum bir temaya göre bir isim oluşturacaktır.
Namelix, markalı işletme adı oluşturucuları için yapay zeka kullanır.
Eat My Words, işletme adınızın ne kadar güçlü olduğunu öğrenmek için hızlı bir test sunuyor
.
Hipster Business Name Generator sadece eğlence için var, ancak masaya daha fazla fikir getirmeye yardımcı olabilir.
Sahte Kelime Üreteci, aslında kelime olmayan kelimeler üretiyor! Tam da işinizin ihtiyacı olan şey olabilir.
Fiziksel kitaplar, dergiler ve gazeteler de sizin dostunuzdur. Mümkün olduğunca çok şey alın ve şirketinizle hiçbir ilgisi olmasa bile sizde yankı uyandıran ifadeleri ve kelimeleri not ettiğinizden emin olun. Daha sonra bir şeyler aklınıza gelebilir. Bruce Lee bir keresinde şöyle demişti: “Yararlı olanı özümseyin, yararsız olanı reddedin, özellikle kendinize ait olanı ekleyin.”
Fikir toplarken, işte bunu yaparken kendinize sormanız gereken birkaç soru:
Şirketinizi nasıl tanımlarsınız?
Şirketinizin itici misyonu nedir?
Ne başarmaya çalışıyorsunuz?
Bir şirket olarak hangi değerlere inanıyor ve bunları dünyaya iletmeye çalışıyorsunuz?
Hedef kitleniz kim?
Hedef kitleniz hangi kelimelere ilgi duyuyor?
Müşterilerinizde hangi duyguları uyandırmak istersiniz?
İşletmenizi nasıl adlandıracağınızı düşündüğünüzde aklınıza hangi sıfatlar geliyor?
İsmi yüksek sesle söylediğimde kulağa nasıl geliyor?
Sektörünüzle iletişim halinde olun. Ortaya çıkan trendleri, uzmanların ve müşterilerin sektörünüzü Google'da aratırken sıklıkla kullandıkları anahtar kelimeleri ve kendi rolünüzü bunun içinde nerede gördüğünüzü daha fazla araştırın. Sevdiğiniz ve nefret ettiğiniz işletme adlarını kaydedin. Bunların her birinden öğreneceğiniz bir şeyler var. Rakipler ve ötesi için bu isimleri neden sevdiğinizi veya nefret ettiğinizi öğrenmek için dalın. Bu alıştırma kendi başına şirket isimlendirme süreciniz için güvenli niyetler belirleyecektir.
Gelecekteki şirket adınızın anlamında derinlik yaratmak için bir seçenek olarak kelime oyunlarına açık olun. Şirketiniz hizmet temelli ise, “Sunny Day Designs” gibi hizmetinizi isme eklemeyi düşünebilirsiniz. Sektörünüzdeki ve geniş bir yelpazedeki adlandırma trendlerini anlayın. İşte birkaçı:
- Tek kelimelik güven (Uber, Apple, Sonos)
- Bileşik kelimeler (Evernote, Facebook)
- Özellikle solo girişimciler için kullanılan insan isimleri (Beyoncé, Oprah, Warby Parker)
- Mash-ups (Instagram)
- Son ekler sonuna eklendi (Spotify)
- Sesli harfi atlayın (Flickr)
- Kasıtlı yazım hataları (Lyft)
- Bitki ve hayvanlar birlikte (İncir ve Serçe)
Görsel olarak deneyin. Nasıl görüneceğini ve kulağa nasıl geleceğini anlamak için potansiyel şirket adlarını yer tutucu bir logo tasarımında uygulayın. Geri bildirim istemekten korkmayın. Saygı duyduğunuz ve güvendiğiniz kişilerle test edin. Google, aklınızdaki isimler hakkında kısa ve tatlı bir anket göndermek için kullanabileceğiniz düzenlenebilir bir form sunuyor. Tasarım ajansı Sagmeister & Walsh'un kurucu ortağı Jessica Walsh, “Kimse nefret etmiyorsa, kimse gerçekten sevmiyordur.”
İyi bir işletme adının nitelikleri
Artık filtrelenmemiş fikirlerinizi yazdığınıza ve haritalandırdığınıza, alanınızda iyi araştırma yaptığınıza ve potansiyel isimleri test etmek için beklediğiniz bir grup bağlantınız olduğuna göre, iyi bir işletme adını oluşturan tüm nitelikleri gözden geçirelim.
Dikkat çekicidir. Şirket adınızın farklı olması, rakiplerinizden kolayca ayırt edilebilmesi gerekir. Şirketinizin sunduğu ve rakiplerinizin sunmadığı nitelikleri düşünün. Bu, adınızda nasıl tasvir edilebilir?
Akılda kalıcıdır. Bariz nedenlerden dolayı - adın, onunla karşılaşanlar için ön ve arka akılda kalmasını istersiniz. Sizin için neyin öne çıktığını ve neden öne çıktığını not edin.
Geleceğe hazırlıklı olun. Beyin fırtınası yaparken şirketinizin hikayesini, değerlerini ve temel farklılaştırıcılarını düşünün. Ne kadar büyüyeceğinizi veya genişleyeceğinizi hayal ediyorsunuz? İsminizin her yönünün gelecekteki bu genişlemeyi sınırlamayacağından emin olun. Sizinle birlikte gelişebilecek ve gelişecek bir isim isteyeceksiniz.
Kapsayıcıdır. İsmin saldırgan olmadığından ve olabildiğince kapsayıcı olduğundan emin olmak için gerekli özeni gösterin. İleriye dönük olarak, işletmenizin saygı, eşitlik ve farklılıkların olumlu bir şekilde tanındığı bir iklime katkıda bulunmasını istersiniz.
Kullanıcı dostudur. Şirket adınızın söylenmesi, hecelenmesi ve Google'a yazılması kolay olmalıdır. Sadece birkaç hecede tutup tutamayacağınıza bakın. Zor kelimeler gibi engeller, adınızın konseptinizle ne kadar iyi çalıştığını etkileyecektir. Bu özellikle SEO söz konusu olduğunda önemlidir.
Derinliği var. İşletmenize isim vermek gibi büyük bir görev için, arkasında bir niyet olduğundan emin olun. Arkasında bir hikaye olmadan rastgele bir isim seçmek mantıklı değildir.
Enerji dolu. Bu isim ne kadar hayati hissettiriyor? Vızıldıyor mu? Potansiyel işletme adı sizi heyecanlandırıyor mu?
Mevcuttur. Ticari markaları araştırın, GoDaddy alan adı aramasını kullanın, tutamaçların sosyal medyada mevcut olup olmadığını test edin. Başlamak için ABD ticari marka araması, İngiltere ticari marka araması ve AB ticari marka aramasına bakın.
Logogenie hikayesi nedir?
The Logogenie aslında hem “logo” hem de “cin” ile oynayan bileşik bir isimdir. Şirketimizin isimlendirme sürecinin arkasındaki ilham kaynağı, her şeyin bir cinle sihir gibi gerçekleştiği fikriydi. “Cin” cinin İngilizceleştirildiği Arapça isimdir ve birincil anlamı "uyum sağlamak” tır. Tıpkı logo tasarımı ve jeneratörümüzde olduğu gibi, cinler de uyarlanabilir. Ayrıca, bu doğaüstü yaratıklar kişilik sahibi, mutlu ve eğlenceyi seven karakterler olarak popüler kültüre girmişlerdir. Cinleri düşündüğünüzde aklınıza farklı bir görsel geliyor. Tasarımla veya bizim durumumuzda “logo” ile eşleştirildiğinde de farklı bir görsel elde ederiz.
2014 yılının başlarında otomatik bir logo tasarım sitesi oluşturmak istiyorduk. O zamanlar sadece bir avuç logo oluşturucu vardı. Üst düzey özellikler ve logo şablonları ile fark yaratmak bizim fikrimizdi. Tasarımı herkes için daha erişilebilir hale getirmek istedik.
Markalaşma ve logo tasarımı bir araya geldiğinde sihir gibi hissettiriyor. Bunu daha da muhteşem kılan şey, herkes için kullanımının kolay olmasıdır. Jeneratör bir cin gibi hareket eder: işinizi desteklemek için dostça bir yardım eli. Bir cin her şeyi bilir ve bizim durumumuzda cin logolar hakkında her şeyi bilir.
Bu isim en başından beri değişmedi ve yakın zamanda da değişeceğini düşünmüyoruz. Logogenie'mizi seviyoruz.
İşletmeye isim vermenin esnek doğası
Kurumsal ve kişisel kimlik konusunda uzman bir yazar olan Larry Ackerman, ““Kimlik sebeptir; marka sonuçtur ve ilkinin gücü ikincisinin gücünü etkiler.”
sözlerinin arkasında duruyor.İşiniz için doğru ve özgün bir isim bulmanın önemi yüksek olsa da, şirketiniz geliştikçe yeniden isimlendirme, yeniden markalama ve devrim yaratma konusunda esneklik olduğunu bilin. Bir isim, uygulamayı, vizyonu, ürünleri, hizmetleri ve bunların arkasındaki ekibi güçlendirir. İsim her şeyin sonu değildir.
Platformları her zaman birleştirebilirsiniz. Her zaman yeniden markalaşabilirsiniz, ancak bu önemli ölçüde zaman ve para alacaktır - bu yüzden bunu olabildiğince uzun süre ve olabildiğince önemli hale getirin. Şimdi başlama ve dikkat çekici, akılda kalıcı, geleceğe dönük, kapsayıcı, kullanıcı dostu, düşünceli, enerjik ve kullanılabilir bir işletme adı yaratma zamanı.
Kendinize bir işletme adı bulduktan sonra, neden çevrimiçi bir logo tasarlamayı denemiyorsunuz
Logogenie’nin üçüncü nesil ücretsiz logo oluşturucusu şirketinizin’sektörünü ve tercih ettiğiniz yazı tipini belirlemenizi sağlar. Üç adımda logonuzu şirket adınız, ana hatlarınız veya sloganınızla kişiselleştirebilirsiniz. İlk adım: şirket bilgilerini girin. Sektör seçenekleri inşaat, moda, teknoloji, sağlık, gıda, ulaşım ve daha fazlası dahil olmak üzere geniş bir yelpazeye sahiptir. İkinci adım: bir logo şablonu seçin. Yüzlerce şablon mevcut ve seçiminizi yaptıktan sonra önizleme yapabilir ve indirebilirsiniz. Özelleştirme sınırsız modifikasyonla yapılır. Düzen, renk paleti, yazı tipleri ve semboller değiştirilebilir. Üçüncü adım: Yüksek çözünürlüklü ve birçok formatta indirilebilir. Logo tasarımı Adobe Illustrator ve Photoshop gibi programlarla uyumludur.
Başlık: Logogenie logo aracını kullanarak kendi logonuzu tasarlayın
Logo tasarımı, simgeler, ayrıntılar ve semboller, renk paletleri ve yerleştirme yoluyla daha fazla tasarım yapma seçenekleriyle soldaki açık sekmelerle kolaylaştırılmıştır. Logogenie’nin sol taraftaki kullanımı kolay “undo” ve “redo” seçenekleri geniş denemelere olanak tanıyor. Sosyal ağ seçeneği, belirli sosyal platformlar için yeniden boyutlandırma ve daha kolay markalama gibi yeni seçeneklerin yanı sıra size telif hakkı hakları ve sözleşme teklifleri veren münhasırlık seçeneği de vardır.
Sağ tarafta, yardımcı “recenter” aracı, bunu yapmayı seçerseniz her şeyi hizalı tutmak için var. Sonlandırma” aracının yanında, tasarım sürecinde ortaya çıkabilecek sorulara yardımcı olmak için tüm eğitim videolarına kolayca erişilebilen “yardım” seçeneğini bulabilirsiniz. Videolar arasında Logogenie’nin tasarım araçlarının nasıl kullanılacağına dair hızlı bir giriş bulunmaktadır. Videolarda ayrıca metinlerin nasıl değiştirileceği, renklerin ve gradyanların uygun şekilde nasıl kullanılacağı ve logo tasarımınıza özel detayların nasıl dahil edileceğine dair ipuçları da anlatılıyor.
Oyunun bu bölümü hakkında sorularınız olursa, çevrimiçi sohbet her zaman mevcuttur. İyi eğlenceler!