Logonuzu tasarlamaya başlayın

Dünya markaları | Dünyanın en tanınmış logoları

Yayınlandı: 07/05/2020

Dünya markaları

 

Bir şirket’in görsel kimliği, onu zirveye taşıyabilir, zirvede tutabilir veya zirveye çıkmasına yardımcı olabilir. Bir şirket veya markanın logo tasarımı aslında görsel kimliğinin en önemli unsurlarından biridir. Sadece bir markayı diğerinden ayırmakla kalmaz, aynı zamanda şirketin performansını artırma, müşteri seçimini etkileme, sadakat yaratma ve marka değeri oluşturma potansiyeline sahiptir. Bunların hepsi markaların yapabilme potansiyeline sahip olduğu güçlü hamlelerdir. Kendi marka isminize karar veriyorsanız, hedef kitlenizin aşağıdaki logolarla olduğu kadar marka isminizle de rezonansa girdiğinden emin olmak için ‘marka ismi testi’ adı verilen bir süreci göz önünde bulundurmalısınız! 

1947 yılında kurulan ve çeşitli ulusal standart organizasyonlarının temsilcilerinden oluşan uluslararası bir kuruluş olan Uluslararası Standardizasyon Örgütü, dünya çapında tescilli, endüstriyel ve ticari standartları teşvik etmektedir. Kuruluşun marka değerini tahmin etme protokolü altı temel gereklilik üzerine kuruludur: şeffaflık, geçerlilik, güvenilirlik, yeterlilik, nesnellik ve finansal, davranışsal ve yasal parametreler. Marka değeri, başarıyı belirlemeye de yardımcı olan itibar ile el ele gider. Olumlu bir marka itibarını korumak, bir işletmenin genel başarısı için kritik öneme sahiptir. 

Daha önce, bir logonun özelliklerini açıklarken, özgünlüğün tasarım süreci için neden bu kadar önemli olduğunu ana hatlarıyla belirtmiştik. Şimdi de dünyanın en tanınmış on markasını seçtik’

Onları bu kadar başarılı yapan şeyin ne olduğuna cevap aramak için logo tasarım evrimini ve tarihini inceledik. ISO gurur duyardı. 

 

Coca-cola

 

Dünya markaları coca cola logosu


1886 baharında Atlanta'lı eczacı John Stith Pemberton dünyayı değiştirecek bir şurup üretti. Yerel halkın övgüler yağdırmasıyla işler hızla gelişti. Pemberton’ın muhasebecisi Frank M Robinson, iki C’nin reklamlarda iyi görüneceğini öne sürerek Coca-Cola adını buldu. Robinson, yeni verdiği isme dramatik bir görünüm katmak için ayrıntılı bir Spencerian yazısı deneyerek şirket yazısını tasarladı. 

Bildiğimiz ve kültürel ortamımıza yerleşmiş olan kırmızı ve beyaz renk paleti, geleneksel niteliklerden daha fazlasına sahiptir. Kırmızı gücü, heyecanı ve enerjiyi temsil eder. Rengin kendisi satın alma dürtüsünü tetikler, daha önce yapılan araştırmalar kırmızı fişi olan poker oyuncularının mavi fişi olanlara göre daha fazla bahis oynadığını kanıtlamıştır. Tutkulu beyaz ve geniş el yazısı metin, geçmiş bir zamana, yakıcı bir nostaljiye işaret ediyor. Palet tesadüfen, o zamandan beri bir Coca-cola maskotu haline gelen Noel Baba'nın kıyafetiyle eşleşiyor ve ikonik markayla daha fazla geleneği birbirine bağlıyor. 

Coca-cola'nın en büyük içecek üreticisi ve dağıtıcısı ve hatta dünyanın en büyük şirketlerinden biri olduğu günümüze doğru hızla ilerliyoruz. İlk yılında sadece 25 şişe olan Coca-Cola ürünleri dünya çapında her gün 1,9 milyar porsiyon satılmaktadır. Resmi olarak 1887 yılında tescil edilen ticari markası ile sadece küçük değişiklikler olmuştur, bu da Coca-cola'yı istikrar ve gelenekle örtüşen dünyanın hak ettiği bir marka haline getirmiştir. 

 

Pepsi

 

Dünya markaları pepsi logosu

Pepsi'den önce Brad’s Drink vardı. Kuzey Carolina'da bir eczacı tarafından yaratılan Caleb Bradham, 1893 yılında, Coca-Cola'dan sadece birkaç yıl sonra ve Dr. Pepper ortaya çıkmadan birkaç yıl önce bu tıbbi yardımı hayata geçirdi. Beş yıl sonra, Brad’s Drink, hazımsızlık için kullanılan başka bir kelimeden, yani “dispepsi” den türetilen bir isim olan Pepsi-Cola oldu. 

Pepsi, zamansız ve tanınabilir bir markayı marka yapan denkleme meydan okuyan bir marka olmuştur: tutarlılık. Pepsi'nin var olduğu yüzyıl boyunca, daha küçük ürünleri ve lezzet çeşitlerini saymazsak, on iki önemli logo yeniden tasarlandı. Devam eden bu değişikliklere rağmen, Pepsi tek bir şey vaat etti: memnuniyet. Kırmızı, beyaz ve mavi tonları, kasıtlı kıvrımlar ve daireler aracılığıyla temiz ve estetik açıdan hoş bir logo yarattı. Twitter’ın kreatif direktörü, üst üste binen dairelerin, akranlar ve arkadaşlar arasında kurulacak, bağlanacak ve kesişecek potansiyel ağları, ilgi alanlarını ve fikirleri çağrıştırdığını belirtti. Günümüzün altın oran onaylı logosu, şirketin devam eden sürekli evrimine rağmen hala tanınabilir durumda. 

 

McDonald’s

 

Dünya markaları Mcdonald's logosu

McDonald’s, 1940 yılında tek bir restoran olarak kurulan Amerika’nın bir numaralı fast food şirketidir. Zaman içinde McDonald’s “M”yi oluşturan altın kemerler, kolektif rahat yemek fikrimizle eşanlamlı hale geldi. Bu kemerler, fast food kültürünü ve Amerika'yı belirli bir şekilde sembolize ederek çok daha fazlası haline geldi. 

Marka, kuruluşundan bu yana birkaç kez yeniden tasarlandı, ancak onlarca yıldır aynı konsepte bağlı kaldı. Bu ikonik kemerler, binanın üzerinde bir “M”,  gibi görünen ayrı altın kemerler içeren orijinal restoran tasarımlarından birine dayanıyordu. 

 

Nike

 

Dünya markaları Nike logosu

 

Nike, dünyanın en değerli moda markasıdır ve swoosh'u bugün var olan en ikonik marka kimliklerinden biridir. Logo ilk olarak 1971 yılında Nike'ın kurucularından Phil Knight'ın bir öğrencisi tarafından tasarlanmıştır. Tasarımcı Carolyn Davidson'a 35 dolar ödenmiş ve Knight'ın şu sözleri aktarılmıştı: “Sevmedim ama zamanla alışacağım.” 

Davidson, Yunan zafer tanrıçası Nike'den ilham alarak logosunu onun kanadından esinlenerek tasarlamıştır. Yunan folkloru, Tanrıça Nike'nin birçok cesur savaşçıyı vatanlarını korumak için savaş kazanmaları konusunda etkilediğini anlatır. Tanrıça Nike'nin kanatlarının savaş alanına giden savaşçılara motivasyon ve cesaret getirdiği söylenir. Tasarımcı için hem hareket mesajını iletmek hem de rakip firma Adidas'tan farklılaşmak önemliydi. 

Nike’ın logosu, tasarımını neredeyse duyabileceğiniz ve hissedebileceğiniz hareketi harekete geçiren eğrinin kendisi kadar etrafındaki beyaz alanı da kullanıyor. Sadeliği hız ve çeviklik anlamına geliyor ve aynı zamanda şirketin tüm ürünlerinde iyi görünmesini sağlayarak simgeyi mümkün olan her şekilde aşılıyor. 

 

Adidas

.
 

Dünya markaları Adidas logosu

Herzogenaurach, Almanya'da kurulan ve merkezi burada bulunan Adidas, zarafet ve dayanıklılığı temsil eder hale geldi. Marka, minimalist, kurumsal logo tasarımına tek başına öncülük etmiştir. Üç şeritli işaret, Adidas'ın özlü sembolü haline gelmiştir. 

Adidas üç şeritli ticari markasını 1950’lerde bir Fin markasından satın aldı ve ikonografi şirketin kurucusu Adi Dassler tarafından yaratıldı. Dassler bu işaretleri ilk kez 1949 yılında, özellikle atletizm yarışmalarında hemen tanınabilecek bir sembol yaratmak istediğinde markanın ayakkabılarında kullandı. Basit bir tasarım olmasına rağmen, bu marka ile o kadar özdeşleşti ki, Dassler işine “üç şeritli şirket ” adını bile verdi.” 

Tasarımın kendisi hakkında biraz bilgi vermek gerekirse, şeritlerin bir dağ şeklini aldığını fark etmek kolaydır. Bu, müşterilere tam potansiyellerine ulaşmaları için kendilerini zorlamaları konusunda ilham vermek ve meydan okumak anlamına geliyor. 

 

Google

 

Dünya markaları Google logosu

Google, internet (!!!) de dahil olmak üzere dijital sorgulamalarımızın çoğuyla eş anlamlıdır. Listemize girmelerinin bir nedeni var. İnternetle ilgili hizmet ve ürünlerde uzmanlaşmış Amerikan çok uluslu teknoloji kuruluşu, ABD'deki herhangi bir şirketin en iyi itibarına sahiptir ve şu anda dünyanın en tanınmış markalarından biridir.  Google'ın aslında başlangıçta iki logosu vardı.
1996 yılında Google logosunda bir el resmi ve kırmızı yazı tipinde şirketin orijinal adı (BackRub) yer alıyordu. Google olarak yeniden markalaştıklarında, 1998 yılında çok renkli bir tonda "Google!" yazan çok daha basit bir logo piyasaya sürdüler. Bu ünlü logonun arkasındaki grafik tasarımcı Ruth Kedar'dı.

"Ana renklerle sonuçlandırdık, ancak desenin sırayla gitmesi yerine L'ye ikincil bir renk koyduk, bu da Google'ın kurallara uymadığı fikrini geri getirdi."

Mevcut logonun kusurları hakkında çok fazla tartışma var ve İngiliz tasarımcı Will Patterson, Google logosunun matematiksel ve geometrik kusurlarına rağmen neden optik olarak mükemmel olduğunu zarif bir şekilde açıklıyor.

 

Facebook

 

Dünya markaları Facebook logosu

Facebook 2004 yılında kuruldu ve dünyayı yakınlaştırırken insanlara topluluk oluşturma gücü vermeye yardımcı oldu. Bir üniversite öğrencisinin yurt odasında küçük ve çok yerel bir web sitesi olarak başlayan şey, o zamandan beri bugün bildiğimiz sosyal medya devine dönüştü.  

Facebook bir üniversite ağ sitesinden dünya çapında bir sosyal medya platformuna dönüşmeye başladığında, kurucular Mark Zuckerberg ve Sean Parker şirket için yeni bir logo yaratması için Cuban Council'den Mike Buzzard'ı işe aldı. Buzzard'ın tasarladığı logo, şirket yıllar içinde sadece küçük değişiklikler yaptığı için bugün Facebook ile ilişkilendirilen logonun neredeyse aynısıdır. Logonun mavi renk şeması, Zuckerberg'in bir tür renk körlüğü olan deuteranopia hastası olması nedeniyle seçildi. Döteranopiden muzdarip birinin kolayca ayırt edebildiği bir renk mavidir.

Facebook logosu, sakin, mavi bir arka plan üzerinde beyaz küçük harfli yazı tipiyle sade ve anlaşılır bir tasarıma sahip. Şema Zuckerberg’in durumu nedeniyle seçilmiş olsa da, renk şemasının kendisi için hala bir önemi var. Mavi ve beyaz uzun zamandır saflığı ve iyimserliği temsil etmek üzere bir arada kullanılıyor ki Facebook da bir marka olarak bunun için çabalıyordu. 

 

Twitter

 

Dünya markaları Twitter logosu

“Twitter kuştur, kuş Twitter'dır,” diyen sosyal ağ şirketi’nin eski kreatif direktörü Doug Bowman,

.

Twitter, “twttr” olarak bilinen başlangıcından bu yana uzun bir yol kat ederek imza simgesini diğer platformlardan uzun zamandır ayırıyor. Twitter’ın resmi lansmanı 15 Temmuz 2006 tarihinde, kurucuların İsveçli grafik tasarımcı Linda Gavin ile bir gün içinde ilk resmi logoyu geliştirmeleriyle gerçekleşti. Marka 2010 yılına kadar aynı kaldı ve Martin Grasser’in gözünden bugün bildiğimiz haline dönüştü. Grasser'in tasarımı olan mevcut logo bir sinek kuşunu temel alıyor ve illüstrasyonu on beş daire üzerine kurulu. Grasser, dairelerin Twitter'ın bilgiyi demokratikleştirdiği ve herkese bir ses verdiği fikrini sembolize ettiğini ve tarafsız bir görsel sunduğunu belirtti. Twitter’ın eski kreatif direktörü, görsel kimlik değişimini “özgürlüğün, umudun ve sınırsız olasılığın nihai temsili ”olarak nitelendirdi.” Platform, basitleştirmenin nasıl bir başarı işareti olabileceğini iletti. 

 

Instagram

 

Dünya markaları Twitter logosu

CEO ve kurucu ortak Kevin Systrom, fotoğraf paylaşım sosyal platformu Instagram'ın devasa bir uluslararası ağa dönüşeceğini bilmiyordu. Facebook'un 2012'de satın almasıyla Instagram bugün var olan en aktif sosyal medya platformlarından biri haline geldi. 

Tüm logoları, ağın fotoğraf paylaşma konusundaki temel tanımına geri dönen bir şipşak fotoğraf makinesi şekline dayanıyor. Systrom tarafından tasarlanan 2010 tarihli orijinal Instagram logosu, gökkuşağı şeritli bir Polaroid fotoğraf makinesinin taklidiydi. Şimdi ise Instagram logosu, orijinal Polaroid kamera görüntüsünün gün batımı renginde minimalist bir taslağı. Belirgin bir analog kameradan minimalist dijital illüstrasyona geçiş, mevcut topluluklarında bir kargaşaya neden oldu, ancak hatırlanabilirlik ve tanınabilirlik hala devam ediyor. 

 

Amazon

 

Dünya markaları Amazon logosu

Dünyanın markaları listemizi bir banger ile sonlandıracağız: Amazon.com, Inc. Seattle, Washington merkezli Amerikan çok uluslu teknoloji firması, e-ticaret, bulut bilişim, yapay zeka ve dijital akış teknoloji şirketidir ve şu anda Google, Apple ve Facebook ile birlikte “Big Four” şirketlerinden biri olarak kabul edilmektedir. 

Amazon'un kurucusu Jeff Bezos, Amazon logosunu yaratması için Turner Duckworth'u işe aldı. Başlangıçta logo, içinde bir nehir şekli olan ‘‘A’’ harfinden oluşuyordu. 1997 yılında daha ayrıntılı bir metinle değiştirildi (‘‘amazon.com'' ve ‘Dünyanın En Büyük Kitapçısı’ sloganı dahil). Bugün bildiğimiz sarı çizgili logo 1998 yılında kabul edildi ve “A'dan Z'ye” her şeyi sattıkları mesajını veriyor. 

 

Bir sonraki işiniz için markalaşmaya ihtiyacınız var
 

Logogenie'nin logo üreticisi



Logogenie’nin üçüncü nesil ücretsiz logo oluşturucusu şirketinizin’sektörünü ve tercih ettiğiniz yazı tipini belirlemenizi sağlar. Üç adımda logonuzu şirket adınız, ana hatlarınız veya sloganınızla kişiselleştirebilirsiniz. İlk adım: şirket bilgilerini girin. Sektör seçenekleri inşaat, moda, teknoloji, sağlık, gıda, ulaşım ve daha fazlası dahil olmak üzere geniş bir yelpazeye sahiptir. İkinci adım: bir logo şablonu seçin. Yüzlerce şablon mevcut ve seçiminizi yaptıktan sonra önizleme yapabilir ve indirebilirsiniz. Özelleştirme sınırsız modifikasyonla yapılır. Düzen, renk paleti, yazı tipleri ve semboller değiştirilebilir. Üçüncü adım: Yüksek çözünürlüklü ve birçok formatta indirilebilir. Logo tasarımı Adobe Illustrator ve Photoshop gibi programlarla uyumludur. 


Start designing your logo

 

Diğer makalelerimize göz atın

x