Logonuzu tasarlamaya başlayın

En İyi 10 Hayvan Logosu ve Kendi Logonuzu Nasıl Tasarlayabilirsiniz?

Yayınlandı: 02/06/2020
İnsanlar hayvanları sever, bu nedenle doğal olarak pek çok şirket logolarına hayvanları dahil etmek ister. Hayvanlar en iyi yanlarımızı temsil eder; aslanlar cesareti, baykuşlar bilgeliği vb. simgeler; bu nedenle maskotunuz olarak “zeki bir insan” kullanmak yerine, marka kimliğinizi bir tilki ile daha hızlı ve daha doğrudan iletirsiniz. 
 
Konfeksiyondan sosyal medyaya, spor arabalardan mücevhere, hayvan logoları hemen hemen her sektöre veya marka stiline uyabilir… yeter ki onları nasıl kullanacağınızı bilin. Şekiller ve renkler gibi, her marka stili için bir hayvan vardır; işin püf noktası sizin için en iyisini bilmektir. 
 
Bu rehberde, herhangi bir şirket için hayvan logolarının nasıl etkili bir şekilde kullanılacağından bahsediyoruz. Bazı büyük şirketlerin en iyi 10 hayvan logosunu inceleyerek başlayalım ve daha sonra kendi logolarınızda hayvanları nasıl kullanacağınız konusunda bazı tavsiyelerde bulunacağız. Kendi logonuzu nasıl tasarlayacağınızı öğrenmek istiyorsanız, en sonunda hızlı bir nasıl yapılır anlatıyoruz. 
 
Spor logolarında hayvan maskotlarını daha önce tartışmıştık, bu yüzden onları bu listeye dahil etmedik. Spor takımlarının logoları ve maskotları için hayvanların nasıl kullanılacağını öğrenmek istiyorsanız, En İyi 10 Spor Logosu ve Kendi Logonuzu Nasıl Yaparsınız rehberimizi okuyabilirsiniz. 
 

En İyi 10 Hayvan Logosu

 

Twitter

Twitter logosu

 
 
 
En popüler hayvan logolarından biri olan Twitter kuşu ile başlayalım. Bu tasarım birçok şeyi doğru yapıyor ve ondan bir hayvan logosunun nasıl tasarlanacağından daha fazlasını öğrenebilirsiniz. 
 
Yeni başlayanlar için, bu oldukça basit bir şekil — gözler veya tüyler gibi detaylar yok, çoğunlukla sadece bir şekil. Bu da en belirgin tasarım öğesi olan renge daha fazla vurgu yapıyor. Bu durumda, Twitter’ın bebek mavisi güçlü bir marka seçimi: bu mavi, sosyal medya için akıllıca bir seçim olan güven ve kapsayıcılık duygularını çağrıştırıyor. Renk markaya çok uygun olduğu için logodaki diğer öğeler bir adım geri çekilerek mavinin ön plana çıkmasını sağlıyor. 
 
Ancak kuş şekli gözden kaçmıyor. Çoğunlukla kavisli kenarlar Twitter markasına eğlenceli bir his verirken, tüylerin, gaganın ve kuyruğun keskin açıları Twitter’ın o kadar da tatlı veya masum olmadığına dair ince ipuçları veriyor. 
 
Son olarak, bir kuş seçimi markaya uyuyor. Marka adını “twittering” kuşu ile yansıtıyor ve aynı zamanda sosyal medya platformunun ’havadar ve kaygısız tarafını gösteriyor. 
 
 

WWF

Twitter logosu

 
 
Doğal olarak, hayvanlara adanmış bir şirket olarak Doğal Hayatı Koruma Vakfı bir hayvan logosu seçerdi, ancak sanatsal stil ve renk kullanımı ile bunu gerçekten öteye taşıdılar. 
 
İlk olarak, panda akıllıca bir seçimdi çünkü nesli tükenmekte olan en ünlü hayvanlardan biri, en sevilenlerden biri olduğunu söylemeye gerek bile yok. Pandanın kendisi, WWF'nin şiddetle mücadele ettiği hayvan neslinin tükenmesi tehdidini sembolize eder hale gelmiştir. 
 
Ama aynı zamanda siyah-beyaz renk düzeni nedeniyle harika bir görsel seçim. Kontrast ve zıt renkler kullanmak dikkat çekmek için idealdir ve bu özel durumda beyaz, negatif alanla oynamalarına izin verir. Daha yakından incelendiğinde gözlerin ve kulakların “yüzer” gibi görünmesi, marka tanınırlığını ve farkındalığını artıran ilginç bir dinamik katıyor. 
 
 

Evernote


Evernote logosu

 
 
Evernote’un örnek fil logosunda en az iki seviye var. Birincisi, bazı geleneksel tasarım tekniklerinin mükemmel kullanımı — kıvrımlar ve yuvarlatılmış kenarlar logoyu daha dostça gösteriyor, “köpek kulaklı” köşe kırtasiye ve not alma çağrışımları yapıyor ve görüntülerin sadeliği, tıpkı Twitter’ın logosu gibi, renge daha fazla dikkat çekiyor. 
 
Sonra bunun üzerinde bir katman daha var, fil seçimi. Halk arasında filler “asla unutmamalarıyla ”bilinir; bu da onları bir not alma uygulaması için mükemmel bir sembol haline getirir. 
 
 

MGM


MGM logosu
 
 
En eski ve en kalıcı hayvan logolarından biri olan Metro Goldwyn Mayer (MGM) aslanı, 1916 yılında piyasaya çıktığında olduğu kadar bugün de güçlüdür. Aslanlar logolar için en yaygın hayvanlardan biridir çünkü güç ve kuvvetle eş anlamlıdırlar — özellikle de MGM aslanının meşhur olduğu kükredikleri zaman. 
 
MGM logosunun güzelliği, en eski hareketli logolardan biri olmasıdır. Basılı reklamlarda ve hatta internette yer alan logoların aksine, MGM logosu çoğunlukla filmler sırasında gösteriliyordu. Aşağıda açıkladığımız gibi, bu durum bir logonun kullanılacağı yere özel olarak tasarlanmasının önemini göstermektedir. 
 

 

Lacoste

Lacoste logosu
 
 
Lacoste timsahı bize tasarım stilinin seçtiğiniz hayvandan daha önemli olduğunu gösteriyor. İnsanlar lüks gündelik giyimi düşündüklerinde, tehlikeli bir sürüngen ilk akla gelen şey değildir, ancak bunun tasarım şekli nedeniyle Lacoste timsahı polo ve tenis tişörtlerinin amblemi haline gelmiştir. 
 
Bu logo bir spor takımı ya da agresif bir güvenlik şirketi için tasarlanmış olsaydı ne kadar farklı olurdu bir düşünün. Ancak Lacoste, korku uyandıran bir yırtıcıyı rahatlık sembolüne dönüştürmek için sadelik ve boş alan gibi akıllı tasarım tercihleri kullanıyor. 
 
 

Jaguar

Jaguar logosu
 
 
Tıpkı MGM aslanı gibi, spor otomobil Jaguar da logosunu pratik amaçları göz önünde bulundurarak tasarladı — bu durumda, bir kaput süsü. Bir bakıma, kağıt üzerinde ve ekranlarda gördüğümüz iki boyutlu Jaguar logosu sadece ikincil bir logodur, oysa birincil logo o ikonik kaput süslemesidir. 
 
Sonuçta, bu dinamik pozu açıklıyor, ortada sıçrayan bir jaguar. Bu aksiyon odaklı poz, doğru anda çekilmiş bir fotoğraf gibi daha ilginç bir görsel yaratıyor ve görüntüye bir yaşam hissi veriyor. Bu etki, Jaguar maskotunun bir yarış arabası hızıyla ilerlediği kaput süsünde en üst düzeye çıkarılmıştır. 
 
 

Penguen

 
Penguen logosu
 
Siyah-beyaz hayvanlar, doğuştan gelen renk kontrastları sayesinde yerleşik bir görsel yeteneğe sahiptir. Bunu yukarıda WWF pandasında gördük ve burada Penguen Yayıncılık'ın adaşı ile tekrar görüyoruz. 
 
Ancak Penguin Yayıncılık turuncu arka planla yepyeni bir boyut katıyor. Üçüncü bir rengin ve gri tonlamanın dışında bir rengin kullanılması her şeyi değiştiriyor. Penguenin siyah ve beyazı tamamlayıcı renkler haline geliyor ve turuncu birdenbire daha güçlü bir etkiye sahip oluyor. Ve turuncu samimiyet, şakacılık ve eğlence duygularını uyandırdığı için, bu duygular markayla özdeşleşiyor
.
 
 

Bacardi

Bacardi logosu
 
Bacardi yarasası hayvan logolarının çok yönlülüğünü gösteriyor. Yarasa açıkça rom veya genel olarak alkolle ilgili değildir, ancak logonun tasarımı marka kimliğine bir eldiven gibi uymaktadır. Baskın siyah renk, alkol markalaşmasında her ikisi de yaygın temalar olan sofistike ve gücü tasvir eder, bu nedenle bu anlamda uyuyor. 
 
Soru şu: Bacardi, Cadılar Bayramı ve vampirlerle ilişkilendirilen bir hayvan olan yarasaların “korkutucu” temalarını nasıl hafifletiyor? Tamamlayıcı renkler buna yardımcı oluyor; bej renk görselleri yumuşatırken, kırmızı renk “güçlü” temalara daha fazla ve “korkutucu” olanlara daha az odaklanılmasını sağlıyor. 
 
Yine de yarasalar, insanların Bacardi'yi en çok içtikleri zaman olan geceyle eş anlamlıdır ve bazı korkutucu çağrışımlar logoya çok ihtiyaç duyulan bir üstünlük kazandırır. Bu aynı zamanda daha lüks ve daha sade imgeler kullanan diğer alkol markalarından ayrılmasına da yardımcı oluyor. 
 
 

Swarovski

Swarovski logosu
 
 
Swarovski bize hayvan logolarını kuğu kanatlarındaki degrade solukluk gibi diğer görsel yeteneklerle renklendirmenin avantajlarını gösteriyor. Ayrıca renkleri ve boş alanları da iyi kullanıyorlar, çünkü bu sadece negatif alanın detayları sağladığı iki tonlu bir logo. 
 
Bununla birlikte, kuğu seçiminin hala çok büyük bir ağırlığı var. Kuğular zarafetleri ve güzellikleriyle tanınırlar ve bu nedenle bir mücevher serisini temsil etmek için fazlasıyla uygundurlar. 
 
 

NBC

NBC logosu
 
Son olarak, bir başka tarihi ve uzun ömürlü logo olan National Broadcast Company (NBC) tavus kuşu ile bitiriyoruz. Bu logo, birçok gelişmiş tasarım tekniğini kullanan ve hatta bazı yenilerini icat eden bir logo tasarımı ustalık sınıfıdır. 
 
Aslında tavus kuşu, bu logonun gerçek yıldızı olan gökkuşağı renklerini göstermek için sadece görsel bir araç. Hepsi sırayla dizilmiş altı farklı renk, markanın eğlenceli ve eğlenceli görünmesini sağlıyor, bu da bir TV medya şirketi için mükemmel bir ton. Renklerin ne kadar yumuşak olduğuna dikkat edin; eğer NBC koyu ya da sessiz tonları seçseydi bu bambaşka bir logo olurdu ve markanın daha ciddi ve sert görünmesine neden olurdu
.
 
Merkezde ise negatif alan kullanılarak arka plana oyulmuş tavus kuşunun boynu ve başı yer alıyor. Gökkuşağı çok yaygın olduğu için çoğu izleyici tavus kuşu kafasını ancak ikinci bakışta fark ediyor — ancak bu tür bir sürpriz fark etme iyi bir şey. İzleyicinin kendi başına bir şey keşfetmiş gibi hissetmesini sağlar ve bu bağlantı hissi marka tanınırlığını ve farkındalığını artırmaya yardımcı olur. 
 
 

Hayvan Logoları Tasarlamak İçin 3 Uzman İpucu

 
 
Elbette her sektör veya şirket hayvan logosu kullanabilir… ancak bunların işe yarayıp yaramadığı nasıl tasarladığınıza bağlıdır. Hayvan logosu tasarlama konusunda bu 3 uzman ipucunu takip ederek sizinkinin olabildiğince etkili olmasını sağlayabilirsiniz. 
 
 
Türleri Değil, Tarzı Düşünün
 
 
Aslanlar sevimli, tavşanlar ise korkutucu çizilebilir. Önemli olan sadece seçtiğiniz hayvan türü değil, onu nasıl bir tarzda tasarladığınızdır. 
 
Markanızı hangi hayvanın temsil edeceğini seçerken, hangi hayvanı seçeceğinize çok fazla takılmayın. Tasarladığınız stil — renkler, şekiller ve diğer görsel öğeler — en az hayvan türü kadar iletişim kurabilir. 
 
Bu, özellikle bir marka ismine kilitlenmişseniz yararlıdır. Eğer tüm müşterileriniz sizi örneğin bir köstebek olarak tanıyorsa, bu çağrışıma yaslanmak markanızın yararına olacaktır. Ancak köstebek logonuzu istediğiniz tarzda tasarlayabilirsiniz: keskin açılar, yuvarlak köşeler ve hatta tipografi gibi tasarım seçimleriyle köstebeğinizi korkutucu, şirin, komik veya ciddi hale getirebilirsiniz. 
 
Logonun Yerleştirildiği Yeri Göz Önünde Bulundurun
 
İlk kez logo tasarlayanların sıkça yaptığı bir hata, logonun nerede kullanılacağını hesaba katmamaktır. Çoğu zaman logo, tasarım yazılımlarının ekranında iyi görünecek şekilde tasarlanır, ancak bu, bir gazetede veya bir reklam panosunda veya küçük bir akıllı telefon ekranında basılı olarak iyi görüneceği anlamına gelmez. 
 
En iyisi logonuzu kullanılacağı yere özel olarak tasarlamaktır. Örneğin kartvizit ve duvar resmi gibi birbiriyle çelişen iki alan için logoya ihtiyacınız varsa, iki farklı versiyon oluşturabilir ve her biri için uyarlayabilirsiniz. Sadece izleyicilerin aynı marka olduklarını anlayabilecekleri kadar tutarlı olduklarından emin olun. 
 
MGM ve Jaguar logoları bunun nasıl iyi yapılacağını göstermektedir. Bir film şirketi olan MGM, ilk hareketli logolardan birini yaratmak için “hareketli resimler”den yararlanıyor, bu da ancak logosu çoğunlukla filmlerde görünen bir şirket olarak yapabilecekleri bir şey. Aynı şekilde, Jaguar’ın logosu da kaput süsü olarak üç boyutlu alanda iyi görünecek şekilde tasarlanmıştır, ancak yine de iki boyutlu versiyonuyla baskıya iyi bir şekilde aktarılır. 
 
Kültürel Çağrışımlardan Yararlanın
 
Hayvan logosu kullanmanın en iyi nedenlerinden biri iletişimi kolaylaştırmalarıdır. Şekiller ve renkler gibi, hayvanların da bazen kültürel, bazen biyolojik olmak üzere kendi çağrışımları vardır. Yukarıda bahsettiğimiz gibi aslanlar cesareti, baykuşlar bilgeliği, yarasalar geceyi, filler hafızayı vb. sembolize eder. 
 
Logonuz için hangi hayvanları kullanacağınızı seçerken bu ikincil anlamları aklınızda bulundurun. Kurnazca kullanmaktan da korkmayın — logolar birden fazla kez görüntülenecek şekilde tasarlanmalıdır, bu nedenle bir şey ilk başta belirgin olmasa bile, ikinci, üçüncü veya onuncu görüntülemede fark edilebilir.
 
Örneğin, Evernote’un fil logosunu hemen iyi bir hafızaya bağlamayabilirsiniz, ancak uygulamayı her gün kullanırsanız, er ya da geç aklınıza gelecektir. Ve bu gerçekleştiğinde, müşteri ile marka arasındaki bağı güçlendirir. 
 
 

Hayvan Logosu Nasıl Yapılır 

 
 
Şimdi etkili bir hayvan logosunun nasıl olması gerektiğine dair bir fikriniz olduğuna göre, asıl soru şu: Nasıl logo yaparsınız? Esasen iki seçeneğiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları var, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim. 
 

Tasarımcı İşe Alma

 
 
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiğimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuğunuzda, onların uzmanlıklarını da zamanları kadar satın almış olursunuz. 
 
Sorun şu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir — yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar. 
 
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız. 
 
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doğru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceğiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduğunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir. 
 
 

Kendiniz Bir Logo Tasarlayın

 

Logogenie'nin logo üreticisi

 
Eğer bütçenizde bir logoya ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi çevrimiçi bir logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti. 
 
Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaşmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluşturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir
.
 
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz. 
 
 
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır. 
 
 
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi kişiselleştirebilirsiniz: 
 
- Ana görseller
- Şirket adı ve sloganı
- Font ve tipografi
- Renk şemaları
- Metin ve resim boyutları
- Metin ve resim yerleşimi
- Yeni simgeler ekleme
- Layering (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
 
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor. 
 
 
Logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak sadece dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz. 
 
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin. 
 
 
 

Diğer makalelerimize göz atın

x