Yazılımdan donanıma, akıllı telefonlardan akıllı buzdolaplarına, teknoloji şirketleri modern dünyamız ile gelecek arasındaki sınırda yaşarlar. Ve teknolojileri gezegendeki neredeyse tüm diğer işletmeleri desteklese de, teknoloji şirketlerinin kendileri şirket kültürleri, pazarlamaları ve hatta logo tasarımlarıyla diğer tüm sektörlerden farklıdır.
Teknoloji sektörü paradoksal bir ÅŸekilde hem kapsayıcı hem de dışlayıcıdır; diÄŸer sektörlerle sorunsuz bir ÅŸekilde entegre olurken aynı zamanda farklı kalır. Bunu logo tasarımlarında da görebiliyoruz — ve hevesli yeni teknoloji giriÅŸimleri, hangi tasarım tekniklerinin onları diÄŸer logolardan ayırdığını anlamakta fayda var.
Bu yüzden burada teknoloji sektöründeki en iyi 10 logoyu analiz ediyor ve teknoloji logonuzu uygun ÅŸekilde tasarlayabilmeniz için neyi iyi yaptıklarını açıklıyoruz. Bazı pratik ipuçlarını ele alacağız ve hatta size evde kendi logonuzu nasıl tasarlayacağınızı göstereceÄŸiz — sonuçta, bu logoların çoÄŸu milyonlarca dolarlık tasarım ajanslarından deÄŸil, bu ÅŸirketlerin kurulduÄŸu salaÅŸ garajlardan çıktı.
En Ä°yi 10 Teknoloji Logosu
Apple
Sadece en iyi teknoloji logolarından biri değil, aynı zamanda tüm sektörlerin en iyi logolarından biri olan Apple &mdash ile başlamazsak ihmalkarlık etmiş oluruz.
Yeni baÅŸlayanlar için, ÅŸirket’in adını açıkça gösteriyor. Logoyu daha önce hiç görmemiÅŸ olsanız bile, hangi ÅŸirkete ait olduÄŸunu kolayca tahmin edebilirsiniz. Ancak logoları bunun ötesine geçiyor — pek çok ÅŸirketin logosunda elma var, ancak Apple’ın elması hepsini gölgede bırakıyor.
Neden tam olarak? Cazibenin bir parçası da kıvrımlar. Apple’ın logosu, ısırık ve yaprak üzerindeki noktalar dışında neredeyse tamamen dairesel eÄŸrilerden oluÅŸuyor. AÅŸağıda açıkladığımız gibi, eÄŸriler ve dairesel ÅŸekiller eÄŸlenceli ve arkadaÅŸ canlısıdır ve izleyiciyi içeri davet etme eÄŸilimindedir. Özellikle güçlü bir hayran topluluÄŸuna sahip olan Apple için bu, hem sadakati artırmak hem de yeni gelenleri katılmaya teÅŸvik etmek için grup içi bir his yaratmaya yardımcı olur.
Samsung
Apple’ın logosu kendi iÅŸini yapıyor — “think different.” sloganına sahip bir ÅŸirketten daha ne beklersiniz; Ancak Samsung ile, teknoloji logolarının bazı ortak özelliklerini, yani yaratıcı wordmark logosunu ve mavi rengi tanımaya baÅŸlıyoruz.
Wordmark logolar — metin içinde ÅŸirket adı etrafında dönen logolar — teknoloji sektöründe isim bilinirliÄŸini artırmanın bir yolu olarak yaygındır. Samsung'un da kanıtladığı gibi, bir wordmark logosunu ilginç kılmanın püf noktası, tipografi ile yaratıcı bir ÅŸeyler yapmaktır. Bu durumda, oval çerçevenin sınırını kıran ilk ve son harflerle birlikte benzersiz, karakteristik A harfidir.
Mavi renk, aşağıda açıkladığımız gibi teknoloji logolarında da popüler bir trend. Bununla birlikte, Samsung diğerlerinden daha koyu bir ton kullanıyor ve daha ciddi ve etkili oldukları izlenimini veriyor, ancak o kadar da misafirperver değiller.
IBM
Yaratıcı, akılda kalıcı ve markayı olumlu bir ışık altında tasvir eden IBM’in logosu her zaman büyük bir baÅŸarı olmuÅŸtur. Yine teknoloji logolarında popüler olan maviyi görüyoruz, ancak bu karmaşık logo tasarımının sadece baÅŸlangıcı.
Ana özellik, tekrarlanan yatay çizgilerdir. Yüzeyde, bu sadece isimlerini görselleştirmenin yaratıcı bir yolu gibi görünüyor, ancak grafik tasarım perspektifinden bakıldığında bundan daha fazlası var. Yatay çizgiler istikrarı ve sakinliği temsil eder, ufku veya toprağın kendisini anımsatır. İzleyicilerin gözleri öncelikle soldan sağa doğru gider ve markanın düz veya dengeli görünmesini sağlar.
Harflerin tipografisi de kasıtlıdır. Kalın, bloklu seriflere sahip kalın, bloklu yazı tipi, istikrar ve güvenilirlik çaÄŸrışımlarını güçlendiriyor — logo, ince veya eÄŸimli harflerle aynı etkiye sahip olmazdı.
Microsoft
Apple gibi Microsoft’un logosu da teknoloji logolarının geleneksel kurallarını yıkıyor. Köşeli kareler, diÄŸer logolardaki kıvrımlı dairesel ÅŸekillerle keskin bir kontrast oluÅŸturuyor ve yumuÅŸak renklerden oluÅŸan gökkuÅŸağı, daha yaygın olan maviden bir derece daha sıcak ve dostça. Renkler hakkında daha fazla bilgiyi makalemizde bulabilirsiniz: Renklerin anlamı ve nasıl kullanılacağı
GeleneÄŸi bozmasına raÄŸmen logo oldukça etkili. Renklerin eÄŸlenceli olması karelerin ciddiyetini azaltıyor, bu nedenle diÄŸer logolar kadar davetkar ve sıcak. Ayrıca, insanlara Microsoft’un amiral gemisi Windows yazılımını hatırlatan bir pencere fikrini de çaÄŸrıştırıyor.
Wordmark logosunun metni, güçlü düz hatlara sahip ancak seriflerden yoksun, gündelik ve resmi arasındaki çizgide yürüyor. Sondaki bağlantılı F ve T de hoş bir dokunuş.
Intel
Intel’in logosu Samsung’un logolarına neredeyse çok yakın görünüyor — hafif eÄŸimli bir ovalin içinde duran mavi bir kelime iÅŸareti, kelimenin başında ve sonunda kırılıyor. Açıkça görülüyor ki, hem markanın tanınırlığını hem de sıcak, davetkar bir havayı desteklemek için aynı tasarım tekniklerinden yararlanıyorlar.
Samsung gibi Intel de yaratıcı tipografi kullanıyor. Samsung’un A'sı yerine, sol kolu eksik olan benzersiz bir T'ye sahipler. Yazı tipi eÄŸrileri akıllıca kullanıyor, özellikle de blok harflerin alt kısmında — bu, küçük harf kullanımıyla birleÅŸtiÄŸinde, Intel & rsquo;in logosunu Samsung & rsquo;unkinden çok daha eÄŸlenceli ve rahat hale getiriyor, ancak o kadar da profesyonel deÄŸil.
Oracle
Oracle, teknoloji logolarına yönelik trendlerin çoÄŸunu görmezden geliyor ve onu öne çıkaran da tam olarak bu. Mavi bir denizde, koyu bir kırmızıyı gözden kaçırmak zordur — bu Oracle'ı daha az arkadaÅŸ canlısı gösterirken, aynı zamanda daha güçlü görünmesini saÄŸlayarak, en azından teknoloji ihtiyaçları söz konusu olduÄŸunda, güler yüzlülükten ziyade güce deÄŸer veren müşterileri çeker.
Yazı tipinin keskin açıları, özellikle noktaların en kolay görülebildiği R ve A harfleri olmak üzere kırmızı renklerinin gücünü yansıtıyor. Keskin açılar enerjiyi ve hatta saldırganlığı temsil eder, ancak Oracle bu unsurları tipografisinin diğer kısımlarında ekstra kıvrımlarla yumuşatır.
Dell
Åžimdiye kadar Dell’in logosundaki — kelime iÅŸareti logosu, mavi renk ve dairesel çerçeve gibi ortak teknoloji logo öğelerini tanıyacaksınız. Ancak Dell bu trendleri alıp kendi benzersiz yorumunu katarak hem bu trendlerin avantajlarından yararlanıyor hem de öne çıkıyor.
En bariz olanı, logolarının kelime kısmına daha fazla vurgu yapan oval yerine tam bir daire kullanmalarıdır. Bu etki, Dell’in ticari markası olarak kolayca tanınabilen E harfindeki benzersiz bükülme ile birleÅŸiyor. Harflerin keskin köşeleri geniÅŸ daire çerçevesiyle iyi uyum saÄŸlayarak aynı anda hem resmiyet hem de gayri resmiyet izlenimi veriyor.
Cisco
Yine mavi ve belirgin bir kelime iÅŸareti görüyoruz — ancak bu Cisco & rsquo;nun logosundaki ortaklığın sonu. Geri kalan her ÅŸey benzersiz ve daha derinlemesine incelendiÄŸinde oldukça parlak.
Biz logonun üst kısmındaki orijinal çizgi deseninden bahsediyoruz. Öncelikle bu, Cisco'nun adını aldığı şehir olan San Francisco'nun amblemi olan Golden Gate köprüsünün yaratıcı bir temsilidir. Yani bu sadece ilginç bir tasarım değil, aynı zamanda marka kimliğine ve tanınırlığına da ince bir katkı sağlıyor.
Ancak IBM’in logosundaki tekrarlanan yatay çizgiler gibi, dikey çizgiler dizisi de kendi ince mesajını iletir. Dikey çizgiler güç, otorite ve liderliÄŸi temsil eder — izleyicilerin ’ gözlerini yukarı ve aÅŸağı yönlendirerek “ üstesinden gelme ” veya “ zirveye yükselme ” izlenimi verir; bir teknoloji ÅŸirketi için mükemmel özellikler.
Adobe
Photoshop ve Acrobat'tan sorumlu yazılım ÅŸirketi Adobe, Oracle’ın kitabından bir sayfa alıyor ve geleneksel teknoloji logo trendlerinin faydalarından ziyade öne çıkmaya öncelik veriyor. Her ikisi de gücü ve etkinliÄŸi göstermek için benzer ÅŸekilde cesur bir kırmızı tonu kullanıyor. Ayrıca, logo trendleri makalemizi okuyun
Adobe'nin farklı olarak yaptığı ÅŸey, ağırlıklı olarak harf iÅŸareti logosunu kullanmaktır — tüm bir kelime yerine bir harfin etrafında dönen bir logo. Bir logo olarak Adobe’nin A'sı, web sitelerinin favicon'undan antetli kağıtlarının köşesine kadar çeÅŸitli yerlerde kolayca kullanılabiliyor.
Bu A harfli logo aynı zamanda kendi tasarım hünerlerini de sergiliyor. Yukarıda da belirttiÄŸimiz gibi keskin açılar enerji ve canlılık hissi verirken, kalın çizgiler güç ve istikrar çaÄŸrıştırıyor. Harfi “oymak” için boÅŸ alan kullanmak sanatsal bir kumardır, ancak fotoÄŸrafçılar ve sanatçılar tarafından beÄŸenilen ÅŸirket’in yaratıcı yazılımına mükemmel uyum saÄŸlar.
Hewlett-Packard
Son olarak, Hewlett-Packard eski trendlere yeni bir soluk getiriyor. Mavi renk ve dairesel çerçeve yeni bir şey değil ve harflerin parçalarının çerçeveyi iki noktada kırması konsepti de orijinal değil.
Ancak, Hewlett-Packard kelimenin tamamı yerine baÅŸ harflerini kullanıyor, bu da logonun “büyük daireyi doldurmasına”yardımcı oluyor ve Dell logosundan daha az boÅŸ alan bırakıyor. Harflerdeki düz dikey çizgiler Cisco ile aynı “otoriter” atmosferi verirken, eÄŸim öne çıkmasına yardımcı olan ilginç bir dinamizm katıyor.
Kendi Teknoloji Logonuzu Nasıl Tasarlarsınız? 3 Uzman İpucu
Mavi, eÄŸriler ve kelime iÅŸaretleri — teknoloji logonuz bunlara sahip olduÄŸu sürece baÅŸarılı olacaktır, deÄŸil mi? Tam olarak deÄŸil. Trendlerin kendilerini tanımak kolay olsa da, kendi logonuzda yeniden üretmeleri biraz daha zordur. Åžimdi bu teknoloji logosu trendlerini kullanmak için en iyi uygulamalara bir göz atalım.
Dairesel Åžekiller ve EÄŸriler
DiÄŸer logo tasarımı makalelerimizi okuduysanız, dairesel ÅŸekillerin bir logoyu daha eÄŸlenceli ve eÄŸlenceli gösterdiÄŸini zaten biliyor olabilirsiniz. Ä°nsan gözü otomatik olarak çizgileri takip ettiÄŸinden, kıvrımlı çizgiler ve daireler gözü düz çizgilerden daha fazla “dans” ettirir ve bakmayı daha keyifli hale getirir.
Teknoloji logolarını çevreleyen dairesel ve oval çerçeveler aynı ÅŸekilde hem bir bütünlük hissi katar hem de logonun ana odak noktasının bulunduÄŸu merkeze doÄŸru izleyiciyi çeken bir “girdap” etkisi yaratır. Daireler bunu daha etkili bir ÅŸekilde gerçekleÅŸtirirken, daha oval ÅŸekiller öne çıkmak için daha iyidir, alan tasarrufundan bahsetmiyorum bile.
Bu teknikleri teknoloji ÅŸirketlerinde çok sık görüyoruz ve bunun iyi bir nedeni var. Teknoloji, özellikle de bilgisayar teknolojisi, bu ÅŸirketlerin hedef müşterilerinin büyük kısmı da dahil olmak üzere çoÄŸu insan için yabancı ve ezoterik bir ÅŸeydir. Teknoloji logoları, marka imajını eÄŸlenceli kıvrımlarla “yumuÅŸatarak” ve dairesel çerçevelerle ekstra davetkar olarak, sektörlerinin doÄŸuÅŸtan gelen soÄŸukluÄŸunu ve ayrıcalığını telafi ediyor.
Moody Blues
Yukarıdaki en iyi 10 teknoloji logosuna baktığımızda, mavinin en popüler renk olduğu bir sır değil. Aslında mavi, teknoloji olsun olmasın tüm logolar için en popüler renktir.
Her rengin belirli duygusal tepkileri ortaya çıkardığı renk teorisine göre, mavi güven, sakinlik ve kapsayıcılık duygularını çağrıştırır. Karşılıklı güvenin çok önemli olduğu sosyal medya ve bankacılığın yanı sıra teknoloji sektöründe de yaygın olarak kullanılan bir renktir. Tıpkı dairesel şekillerin teknoloji endüstrisinin soğuk ve mesafeli yönlerini hafifletmeye yardımcı olması gibi, mavi renk de öyle.
Püf noktası mavinin doÄŸru tonunu seçmektir. Açık maviler, Twitter’ın parlak mavisi gibi samimiyet ve güven yönlerini en üst düzeye çıkarırken, koyu maviler daha profesyonel ve yetkin temsilleri üstlenir.
Samsung gibi bir şirket, koyu mavisi ve düz, bloklu tipografisiyle daha ciddi ve yetenekli bir marka olmayı hedefliyor. Aynı zamanda Hewlitt-Packard, açık mavisi ve daha davetkar daire çerçevesiyle, arkadaş canlısı, kolay giden teknoloji şirketiniz olarak poz verir.
Ä°ÅŸaretler
.
İsmi bir nesne tarafından mükemmel bir şekilde temsil edilen Apple'ın aksine, çoğu teknoloji şirketinin doğrudan bir imajı olmayan isimleri vardır. Kimse bir IBM bile yememiştir ve Dell'ler ağaçta yetişmez.
Teknoloji sektöründe bu kadar çok kelime iÅŸareti logosu görmemizin nedeni tam da budur — genellikle isimleri resimsel olarak temsil edecek doÄŸrudan bir simge yoktur. Bir kelime iÅŸareti logosu kullanmak, insanları hem ismi hem de logoyu hatırlamaya teÅŸvik ederek ikisini bir ve aynı hale getirir.
Bu tekniği kullanırken tipografi son derece önemlidir. IBM gibi güçlü ve etkili görünmeye çalışıyorsanız, kalın ve bloklu harfler, profesyonel görünmek istiyorsanız da serifli harfler kullanmanız gerekir. Cisco gibi gündelik ve gerçekçi görünmek istiyorsanız daha kıvrımlı yazı tipleri daha iyi sonuç verir. Tabii ki, Intel veya Oracle gibi her zaman farkı bölüyorsanız ve her ikisinden de biraz varsa.
Bu teknik için en iyi uygulamalardan biri, Samsung'daki A veya Dell'deki E gibi harflerinizden bir veya ikisine özel, akılda kalıcı bir bükülme vermektir. Bu, marka adının tanınması için harika bir destektir ve kısa sürede bu tek harf tüm logodaki en belirleyici faktör haline gelir.
Teknoloji Logosu Nasıl Yapılır
Şimdi etkili bir teknoloji logosunun nasıl olması gerektiğine dair bir fikriniz olduğuna göre, asıl soru şu: Nasıl logo yaparsınız? Temelde iki seçeneğiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları var, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim.
Tasarımcı İşe Alma
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiğimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuğunuzda, onların uzmanlıklarını da zamanları kadar satın almış olursunuz.
Sorun ÅŸu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir — yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar.
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız.
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doğru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceğiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduğunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir.
Kendiniz Bir Logo Tasarlayın
Eğer bütçenizde bir logoya ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi çevrimiçi bir logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir
.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi kişiselleştirebilirsiniz:
- Ana görseller
- Şirket adı ve sloganı
- Font ve tipografi
- Renk şemaları
- Metin ve resim boyutları
- Metin ve resim yerleÅŸimi
- Yeni simgeler ekleme
- Layering (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.