Logonuzu tasarlamaya başlayın

En İyi 10 Teknoloji Logosu ve Şirketiniz için Kendi Logonuzu Nasıl Yapabilirsiniz?

Yayınlandı: 26/05/2020
Yazılımdan donanıma, akıllı telefonlardan akıllı buzdolaplarına, teknoloji şirketleri modern dünyamız ile gelecek arasındaki sınırda yaşarlar. Ve teknolojileri gezegendeki neredeyse tüm diğer işletmeleri desteklese de, teknoloji şirketlerinin kendileri şirket kültürleri, pazarlamaları ve hatta logo tasarımlarıyla diğer tüm sektörlerden farklıdır. 
 
Teknoloji sektörü paradoksal bir şekilde hem kapsayıcı hem de dışlayıcıdır; diğer sektörlerle sorunsuz bir şekilde entegre olurken aynı zamanda farklı kalır. Bunu logo tasarımlarında da görebiliyoruz — ve hevesli yeni teknoloji girişimleri, hangi tasarım tekniklerinin onları diğer logolardan ayırdığını anlamakta fayda var. 
 
Bu yüzden burada teknoloji sektöründeki en iyi 10 logoyu analiz ediyor ve teknoloji logonuzu uygun şekilde tasarlayabilmeniz için neyi iyi yaptıklarını açıklıyoruz. Bazı pratik ipuçlarını ele alacağız ve hatta size evde kendi logonuzu nasıl tasarlayacağınızı göstereceğiz — sonuçta, bu logoların çoğu milyonlarca dolarlık tasarım ajanslarından değil, bu şirketlerin kurulduğu salaş garajlardan çıktı. 
 

En İyi 10 Teknoloji Logosu

 

Apple

 

Apple logosu

 
Sadece en iyi teknoloji logolarından biri değil, aynı zamanda tüm sektörlerin en iyi logolarından biri olan Apple &mdash ile başlamazsak ihmalkarlık etmiş oluruz. 
 
Yeni başlayanlar için, şirket’in adını açıkça gösteriyor. Logoyu daha önce hiç görmemiş olsanız bile, hangi şirkete ait olduğunu kolayca tahmin edebilirsiniz. Ancak logoları bunun ötesine geçiyor — pek çok şirketin logosunda elma var, ancak Apple’ın elması hepsini gölgede bırakıyor.
 
Neden tam olarak? Cazibenin bir parçası da kıvrımlar. Apple’ın logosu, ısırık ve yaprak üzerindeki noktalar dışında neredeyse tamamen dairesel eğrilerden oluşuyor. Aşağıda açıkladığımız gibi, eğriler ve dairesel şekiller eğlenceli ve arkadaş canlısıdır ve izleyiciyi içeri davet etme eğilimindedir. Özellikle güçlü bir hayran topluluğuna sahip olan Apple için bu, hem sadakati artırmak hem de yeni gelenleri katılmaya teşvik etmek için grup içi bir his yaratmaya yardımcı olur. 
 
 

Samsung

 

Samsung logosu

 
 
Apple’ın logosu kendi işini yapıyor — “think different.” sloganına sahip bir şirketten daha ne beklersiniz; Ancak Samsung ile, teknoloji logolarının bazı ortak özelliklerini, yani yaratıcı wordmark logosunu ve mavi rengi tanımaya başlıyoruz. 
 
Wordmark logolar — metin içinde şirket adı etrafında dönen logolar — teknoloji sektöründe isim bilinirliğini artırmanın bir yolu olarak yaygındır. Samsung'un da kanıtladığı gibi, bir wordmark logosunu ilginç kılmanın püf noktası, tipografi ile yaratıcı bir şeyler yapmaktır. Bu durumda, oval çerçevenin sınırını kıran ilk ve son harflerle birlikte benzersiz, karakteristik A harfidir. 
 
Mavi renk, aşağıda açıkladığımız gibi teknoloji logolarında da popüler bir trend. Bununla birlikte, Samsung diğerlerinden daha koyu bir ton kullanıyor ve daha ciddi ve etkili oldukları izlenimini veriyor, ancak o kadar da misafirperver değiller. 
 
 

IBM

 

IBM logosu

 
 Yaratıcı, akılda kalıcı ve markayı olumlu bir ışık altında tasvir eden IBM’in logosu her zaman büyük bir başarı olmuştur. Yine teknoloji logolarında popüler olan maviyi görüyoruz, ancak bu karmaşık logo tasarımının sadece başlangıcı. 
 
Ana özellik, tekrarlanan yatay çizgilerdir. Yüzeyde, bu sadece isimlerini görselleştirmenin yaratıcı bir yolu gibi görünüyor, ancak grafik tasarım perspektifinden bakıldığında bundan daha fazlası var. Yatay çizgiler istikrarı ve sakinliği temsil eder, ufku veya toprağın kendisini anımsatır. İzleyicilerin gözleri öncelikle soldan sağa doğru gider ve markanın düz veya dengeli görünmesini sağlar. 
 
Harflerin tipografisi de kasıtlıdır. Kalın, bloklu seriflere sahip kalın, bloklu yazı tipi, istikrar ve güvenilirlik çağrışımlarını güçlendiriyor — logo, ince veya eğimli harflerle aynı etkiye sahip olmazdı. 
 
 

Microsoft

 

Microsoft logosu

 
 
Apple gibi Microsoft’un logosu da teknoloji logolarının geleneksel kurallarını yıkıyor. Köşeli kareler, diğer logolardaki kıvrımlı dairesel şekillerle keskin bir kontrast oluşturuyor ve yumuşak renklerden oluşan gökkuşağı, daha yaygın olan maviden bir derece daha sıcak ve dostça. Renkler hakkında daha fazla bilgiyi makalemizde bulabilirsiniz: Renklerin anlamı ve nasıl kullanılacağı
 
Geleneği bozmasına rağmen logo oldukça etkili. Renklerin eğlenceli olması karelerin ciddiyetini azaltıyor, bu nedenle diğer logolar kadar davetkar ve sıcak. Ayrıca, insanlara Microsoft’un amiral gemisi Windows yazılımını hatırlatan bir pencere fikrini de çağrıştırıyor. 
 
Wordmark logosunun metni, güçlü düz hatlara sahip ancak seriflerden yoksun, gündelik ve resmi arasındaki çizgide yürüyor. Sondaki bağlantılı F ve T de hoş bir dokunuş. 
 
 

Intel

 

Intel logosu

 
 
Intel’in logosu Samsung’un logolarına neredeyse çok yakın görünüyor — hafif eğimli bir ovalin içinde duran mavi bir kelime işareti, kelimenin başında ve sonunda kırılıyor. Açıkça görülüyor ki, hem markanın tanınırlığını hem de sıcak, davetkar bir havayı desteklemek için aynı tasarım tekniklerinden yararlanıyorlar. 
 
Samsung gibi Intel de yaratıcı tipografi kullanıyor. Samsung’un A'sı yerine, sol kolu eksik olan benzersiz bir T'ye sahipler. Yazı tipi eğrileri akıllıca kullanıyor, özellikle de blok harflerin alt kısmında — bu, küçük harf kullanımıyla birleştiğinde, Intel & rsquo;in logosunu Samsung & rsquo;unkinden çok daha eğlenceli ve rahat hale getiriyor, ancak o kadar da profesyonel değil. 
 
 

Oracle

 

Oracle logosu

 
 
Oracle, teknoloji logolarına yönelik trendlerin çoğunu görmezden geliyor ve onu öne çıkaran da tam olarak bu. Mavi bir denizde, koyu bir kırmızıyı gözden kaçırmak zordur — bu Oracle'ı daha az arkadaş canlısı gösterirken, aynı zamanda daha güçlü görünmesini sağlayarak, en azından teknoloji ihtiyaçları söz konusu olduğunda, güler yüzlülükten ziyade güce değer veren müşterileri çeker. 
 
Yazı tipinin keskin açıları, özellikle noktaların en kolay görülebildiği R ve A harfleri olmak üzere kırmızı renklerinin gücünü yansıtıyor. Keskin açılar enerjiyi ve hatta saldırganlığı temsil eder, ancak Oracle bu unsurları tipografisinin diğer kısımlarında ekstra kıvrımlarla yumuşatır. 
 
 

Dell

 

Dell logosu

 
 
Şimdiye kadar Dell’in logosundaki — kelime işareti logosu, mavi renk ve dairesel çerçeve gibi ortak teknoloji logo öğelerini tanıyacaksınız. Ancak Dell bu trendleri alıp kendi benzersiz yorumunu katarak hem bu trendlerin avantajlarından yararlanıyor hem de öne çıkıyor. 
 
En bariz olanı, logolarının kelime kısmına daha fazla vurgu yapan oval yerine tam bir daire kullanmalarıdır. Bu etki, Dell’in ticari markası olarak kolayca tanınabilen E harfindeki benzersiz bükülme ile birleşiyor. Harflerin keskin köşeleri geniş daire çerçevesiyle iyi uyum sağlayarak aynı anda hem resmiyet hem de gayri resmiyet izlenimi veriyor. 
 
 

Cisco

 

Cisco logosu

 
Yine mavi ve belirgin bir kelime işareti görüyoruz — ancak bu Cisco & rsquo;nun logosundaki ortaklığın sonu. Geri kalan her şey benzersiz ve daha derinlemesine incelendiğinde oldukça parlak. 
 
Biz logonun üst kısmındaki orijinal çizgi deseninden bahsediyoruz. Öncelikle bu, Cisco'nun adını aldığı şehir olan San Francisco'nun amblemi olan Golden Gate köprüsünün yaratıcı bir temsilidir. Yani bu sadece ilginç bir tasarım değil, aynı zamanda marka kimliğine ve tanınırlığına da ince bir katkı sağlıyor. 
 
Ancak IBM’in logosundaki tekrarlanan yatay çizgiler gibi, dikey çizgiler dizisi de kendi ince mesajını iletir. Dikey çizgiler güç, otorite ve liderliği temsil eder — izleyicilerin ’ gözlerini yukarı ve aşağı yönlendirerek “ üstesinden gelme ” veya “ zirveye yükselme ” izlenimi verir; bir teknoloji şirketi için mükemmel özellikler. 
 
 

Adobe

 

Adobe logosu

 
Photoshop ve Acrobat'tan sorumlu yazılım şirketi Adobe, Oracle’ın kitabından bir sayfa alıyor ve geleneksel teknoloji logo trendlerinin faydalarından ziyade öne çıkmaya öncelik veriyor. Her ikisi de gücü ve etkinliği göstermek için benzer şekilde cesur bir kırmızı tonu kullanıyor. Ayrıca, logo trendleri makalemizi okuyun
 
Adobe'nin farklı olarak yaptığı şey, ağırlıklı olarak harf işareti logosunu kullanmaktır — tüm bir kelime yerine bir harfin etrafında dönen bir logo. Bir logo olarak Adobe’nin A'sı, web sitelerinin favicon'undan antetli kağıtlarının köşesine kadar çeşitli yerlerde kolayca kullanılabiliyor. 
 
Bu A harfli logo aynı zamanda kendi tasarım hünerlerini de sergiliyor. Yukarıda da belirttiğimiz gibi keskin açılar enerji ve canlılık hissi verirken, kalın çizgiler güç ve istikrar çağrıştırıyor. Harfi “oymak” için boş alan kullanmak sanatsal bir kumardır, ancak fotoğrafçılar ve sanatçılar tarafından beğenilen şirket’in yaratıcı yazılımına mükemmel uyum sağlar. 
 
 

Hewlett-Packard

 

Hewlett-packard logosu

 
Son olarak, Hewlett-Packard eski trendlere yeni bir soluk getiriyor. Mavi renk ve dairesel çerçeve yeni bir şey değil ve harflerin parçalarının çerçeveyi iki noktada kırması konsepti de orijinal değil. 
 
Ancak, Hewlett-Packard kelimenin tamamı yerine baş harflerini kullanıyor, bu da logonun “büyük daireyi doldurmasına”yardımcı oluyor ve Dell logosundan daha az boş alan bırakıyor. Harflerdeki düz dikey çizgiler Cisco ile aynı “otoriter” atmosferi verirken, eğim öne çıkmasına yardımcı olan ilginç bir dinamizm katıyor. 
 
 

Kendi Teknoloji Logonuzu Nasıl Tasarlarsınız? 3 Uzman İpucu

 
 
Mavi, eğriler ve kelime işaretleri — teknoloji logonuz bunlara sahip olduğu sürece başarılı olacaktır, değil mi? Tam olarak değil. Trendlerin kendilerini tanımak kolay olsa da, kendi logonuzda yeniden üretmeleri biraz daha zordur. Şimdi bu teknoloji logosu trendlerini kullanmak için en iyi uygulamalara bir göz atalım. 
 
 

Dairesel Şekiller ve Eğriler

 
 
Diğer logo tasarımı makalelerimizi okuduysanız, dairesel şekillerin bir logoyu daha eğlenceli ve eğlenceli gösterdiğini zaten biliyor olabilirsiniz. İnsan gözü otomatik olarak çizgileri takip ettiğinden, kıvrımlı çizgiler ve daireler gözü düz çizgilerden daha fazla “dans” ettirir ve bakmayı daha keyifli hale getirir. 
 
Teknoloji logolarını çevreleyen dairesel ve oval çerçeveler aynı şekilde hem bir bütünlük hissi katar hem de logonun ana odak noktasının bulunduğu merkeze doğru izleyiciyi çeken bir “girdap” etkisi yaratır. Daireler bunu daha etkili bir şekilde gerçekleştirirken, daha oval şekiller öne çıkmak için daha iyidir, alan tasarrufundan bahsetmiyorum bile. 
 
Bu teknikleri teknoloji şirketlerinde çok sık görüyoruz ve bunun iyi bir nedeni var. Teknoloji, özellikle de bilgisayar teknolojisi, bu şirketlerin hedef müşterilerinin büyük kısmı da dahil olmak üzere çoğu insan için yabancı ve ezoterik bir şeydir. Teknoloji logoları, marka imajını eğlenceli kıvrımlarla “yumuşatarak” ve dairesel çerçevelerle ekstra davetkar olarak, sektörlerinin doğuştan gelen soğukluğunu ve ayrıcalığını telafi ediyor. 
 
 

Moody Blues

 
 
Yukarıdaki en iyi 10 teknoloji logosuna baktığımızda, mavinin en popüler renk olduğu bir sır değil. Aslında mavi, teknoloji olsun olmasın tüm logolar için en popüler renktir. 
 
Her rengin belirli duygusal tepkileri ortaya çıkardığı renk teorisine göre, mavi güven, sakinlik ve kapsayıcılık duygularını çağrıştırır. Karşılıklı güvenin çok önemli olduğu sosyal medya ve bankacılığın yanı sıra teknoloji sektöründe de yaygın olarak kullanılan bir renktir. Tıpkı dairesel şekillerin teknoloji endüstrisinin soğuk ve mesafeli yönlerini hafifletmeye yardımcı olması gibi, mavi renk de öyle. 
 
Püf noktası mavinin doğru tonunu seçmektir. Açık maviler, Twitter’ın parlak mavisi gibi samimiyet ve güven yönlerini en üst düzeye çıkarırken, koyu maviler daha profesyonel ve yetkin temsilleri üstlenir. 
 
Samsung gibi bir şirket, koyu mavisi ve düz, bloklu tipografisiyle daha ciddi ve yetenekli bir marka olmayı hedefliyor. Aynı zamanda Hewlitt-Packard, açık mavisi ve daha davetkar daire çerçevesiyle, arkadaş canlısı, kolay giden teknoloji şirketiniz olarak poz verir. 
 
 

İşaretler

.
 
 
İsmi bir nesne tarafından mükemmel bir şekilde temsil edilen Apple'ın aksine, çoğu teknoloji şirketinin doğrudan bir imajı olmayan isimleri vardır. Kimse bir IBM bile yememiştir ve Dell'ler ağaçta yetişmez. 
 
Teknoloji sektöründe bu kadar çok kelime işareti logosu görmemizin nedeni tam da budur — genellikle isimleri resimsel olarak temsil edecek doğrudan bir simge yoktur. Bir kelime işareti logosu kullanmak, insanları hem ismi hem de logoyu hatırlamaya teşvik ederek ikisini bir ve aynı hale getirir. 
 
Bu tekniği kullanırken tipografi son derece önemlidir. IBM gibi güçlü ve etkili görünmeye çalışıyorsanız, kalın ve bloklu harfler, profesyonel görünmek istiyorsanız da serifli harfler kullanmanız gerekir. Cisco gibi gündelik ve gerçekçi görünmek istiyorsanız daha kıvrımlı yazı tipleri daha iyi sonuç verir. Tabii ki, Intel veya Oracle gibi her zaman farkı bölüyorsanız ve her ikisinden de biraz varsa. 
 
Bu teknik için en iyi uygulamalardan biri, Samsung'daki A veya Dell'deki E gibi harflerinizden bir veya ikisine özel, akılda kalıcı bir bükülme vermektir. Bu, marka adının tanınması için harika bir destektir ve kısa sürede bu tek harf tüm logodaki en belirleyici faktör haline gelir. 
 
 

Teknoloji Logosu Nasıl Yapılır 

 
 
Şimdi etkili bir teknoloji logosunun nasıl olması gerektiğine dair bir fikriniz olduğuna göre, asıl soru şu: Nasıl logo yaparsınız? Temelde iki seçeneğiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları var, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim. 
 

Tasarımcı İşe Alma

 
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiğimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuğunuzda, onların uzmanlıklarını da zamanları kadar satın almış olursunuz. 
 
Sorun şu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir — yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar. 
 
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız. 
 
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doğru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceğiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduğunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir. 
 
 

Kendiniz Bir Logo Tasarlayın

Logogenie'nin logo üreticisi

 
 
Eğer bütçenizde bir logoya ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi çevrimiçi bir logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti. 
 
Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaşmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluşturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir
.
 
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz. 
 
 
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır. 
 
 
 
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi kişiselleştirebilirsiniz: 
 
- Ana görseller
- Şirket adı ve sloganı
- Font ve tipografi
- Renk şemaları
- Metin ve resim boyutları
- Metin ve resim yerleşimi
- Yeni simgeler ekleme
- Layering (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
 
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor. 
 
 
 
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz. 
 
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin. 
 
 
 

Diğer makalelerimize göz atın

x