Chef Boyardee'den Whole Foods'a, yiyecek, içecek ve bakkaliye sektöründeki herkesin bir logoya ihtiyacı vardır. İster çocukları sevindirecek bir çizgi film maskotu olsun, ister yetişkinleri sevindirecek bir kelime oyunu, yiyecek ve içecek logoları iyi bir izlenim bırakabilir, marka bilinirliğini artırabilir ve hatta insanları biraz acıktırabilir!
Ancak “Famous Amos”tan ziyade “Little Debbie” olsanız bile, bütçenize uygun üst düzey bir logoya sahip olabilirsiniz. Bu kılavuzda, en iyi on yiyecek ve içecek logosunu analiz edecek ve bazı pratik tasarım ipuçlarını listeleyeceÄŸiz, böylece kendi başınıza profesyonel kalitede bir yiyecek ve içecek logosu yapabilirsiniz.
En İyi 10 Yiyecek ve İçecek Logosu
Herhangi bir süpermarketin koridorunda yürüdüğünüzde düzinelerce benzersiz logo göreceksiniz — ancak bazıları diÄŸerlerinden daha iyi. AÅŸağıda, en iyi on yiyecek ve içecek logosunu bir araya getirdik ve onları bu kadar harika yapan ÅŸeyin ne olduÄŸunu açıkladık, böylece neyi hedeflemeniz gerektiÄŸini bilirsiniz.
Whole Foods Market
Whole Foods logosu yiyecek ve içecek endüstrisi için tipik bir logo olmasa da, iyi yapılmış bir logo, bu yüzden baÅŸlamak için iyi bir yer. Ana vurgu tipografi ve “whole foods ””””kelimelerinin görünümü üzerinde; tek resim O harfindeki meyve, ancak bu onların avantajına çalışıyor çünkü bu ekstra dikkat çekiyor. Daha yoÄŸun bir logoda, O'yu bir meyveye dönüştürmek fark edilmeyebilir, ancak burada merkezi bir odak noktasıdır.
YeÅŸil renk gıda endüstrisi için yaygın bir seçim deÄŸildir, ancak marka kimliÄŸi nedeniyle Whole Foods için akıllıca bir seçimdir. Whole Foods, insanların markalarını “doÄŸal,”“taze,” ve “saÄŸlıklı,” gibi kavramlarla iliÅŸkilendirmesini istiyor ve yeÅŸil tüm bunları çaÄŸrıştırıyor.
Kellogg’s
Wordmark logoları — sadece ÅŸirketin adını içeren logolar — hukuk ya da finans gibi resmi sektörlerde daha fazla bulunur çünkü daha asketiktirler. Kellogg’s bu resmiyetten kabarcıklı, eÄŸlenceli yazı tipiyle sıyrılıyor; kelimenin kendisi resme dönüşüyor.
Tek görsel harfler olduÄŸu için, Kellogg’s bunları tasarlarken büyük özen göstermiÅŸtir. Yakından incelediÄŸinizde, iki L'nin farklı yükseklikte olması veya iki G'nin farklı tepelere sahip olması gibi küçük ve kasıtlı tutarsızlıkları fark edeceksiniz. EÄŸer bir wordmark logosu tasarlıyorsanız, harfleri mümkün olduÄŸunca dinamik hale getirmek için ince eleyip sık dokumanız gerekir, aksi takdirde sıkıcı bir logoya sahip olma riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
Ayrıca canlı bir kırmızı olan rengin logoyu ilginç kılmaya yardımcı olduğunu fark edeceksiniz. Göz alıcı renkler kullanmak, kelime işareti logolarını canlandırmak için bir başka uzman tasarımcı numarasıdır.
McCormick
Baharatlarıyla ünlü McCormick, diğer tipik gıda logolarından farklı bir yaklaşım benimsiyor. Kareler, düz çizgiler ve serifli yazı tipleri daha ciddi işlerde kullanılan unsurlardır ve gıda için yersiz görünürler, ancak McCormick bunları kendi avantajına kullanır.
Peki bu logo neden iÅŸe yarıyor? McCormick’in hilesi renk. Yeni baÅŸlayanlar için, tıpkı Kellogg’s gibi, McCormick de aksi takdirde sert bir logoyu daha eÄŸlenceli göstermek için canlı bir kırmızı kullanıyor. Dahası, renk kutudaki M ve C harflerini birbirinden ayırarak daha sanatsal görseller elde edilmesini saÄŸlıyor.
M ve C harflerinin kombinasyonu, logo tasarımında yaratıcılığın önemini gösteren harika bir örnektir. Bu harfleri birleştirmek logoyu daha akılda kalıcı hale getiriyor, ancak bunu uygulamak göründüğünden daha karmaşık. Örneğin, M ve C'nin düz bir çizgide birleşebilmesi için harflerin stili özenle seçildi. Bağlandıklarında bile, okunabilirlik için küçük bir boşlukla ayrıldılar.
Dole
.
Dole ile birlikte, gıda logolarının bazı ortak özelliklerini tanımaya başlıyoruz. Kırmızı renk, mavi vurgular ve yinelenen güneş imgeleri.
Dole’un logosu çok güçlü çünkü basit — baÅŸka bir kelime iÅŸareti logosu, ancak güneÅŸin merkezi görüntüsüyle cazip hale getirilmiÅŸ. GüneÅŸ ışınları, logolar için iyi bir teknik olan dikkatinizi çekmek için öncü çizgiler olarak iÅŸlev görür. Dole'deki O harfinin etrafında ortalanması ise pastanın üzerindeki krema...
Mavi alt kısım da bahsetmeye deÄŸer. Mavi, gıda logoları için kullanışlı bir vurgu rengidir çünkü sıcak tonları, özellikle de kırmızıyı topraklar. Kontrast, iki rengin birbiriyle oynamasını saÄŸlar — ancak yalnızca minimum miktarda mavi olduÄŸunda. Renklerinizin rekabet etmesini istemezsiniz.
Homespun Chili
Ev markalarından uzaklaşan Homespun Chili'nin logoları için ek bir hedefi var: insanların isimlerini hatırlamalarını sağlamak. Küçük gıda şirketleri, logolarının sektör liderlerinin logoları kadar tanınır olmasını istiyorlarsa, logoları için daha fazla çaba sarf etmelidirler.
Homespun Chili, gıda görselleri ve kırmızı renk gibi yaygın trendlere dayanıyor, ancak ekstra akılda kalıcılık için bunlara yeni ve ilginç bir yorum getiriyor. Girdaplar ve döngüler kullanabileceğiniz en eğlenceli imgelerden bazılarıdır, bu nedenle bu logo bilinmeyen bir şirketi arkadaş canlısı ve davetkar olarak sunar.
Swirl
Swirl logosu, gıda logoları için alternatif stilleri, hatta minimalizmi bile kullanabileceÄŸinizi gösteriyor. Bazen kendinizi farklı kılmak iÅŸe yarar ve Swirl’ün logosu tam da bunu yapıyor.
Gıda logosu trendlerinden bazılarını koruyor, ancak onlara özel bir dokunuş getiriyor. Örneğin, bir yemek resmi var, ancak orijinal bir tarzda yapılmış. Ayrıca diğer gıda logoları gibi kırmızı yerine pembeyi tercih ettiklerini de fark edeceksiniz. Pembe, kırmızı ile aynı dikkat çekici avantajlara sahiptir ve renk çarkında hemen yan taraftadır.
Chiquita
Chiquita listemize maskot kavramını getiriyor. Resmi adıyla “Miss Chiquita,” ilk olarak “Hagar the Horrible” ve “Hi and Lois,” gazete ÅŸeritlerinin yaratıcısı popüler karikatürist Dik Browne tarafından çizildi ve gerçek hayattaki ÅŸarkıcı-dansçı Carmen Miranda'dan esinlenerek modellendi. Onun tropik kültürü Chiquita’nın amiral gemisi olan muzları tamamlıyor.
Çiquita çıkartmaları çok küçük olduğundan, görünürlüğü artırmak için karakterin nasıl çok basit çizildiğine dikkat edin. Bu iyi bir ders: logonuzu tasarlarken her zaman nerede görüneceğini aklınızda bulundurun.
Bir baÅŸka ilginç taktik de mavi kullanımı. Tipik olarak, mavi yalnızca gıda logolarında ikincil renkler veya vurgular olarak kullanılır, ancak Chiquita'nın bir numarası var — bu çıkartmaların mavi ile mükemmel bir uyum saÄŸlayan parlak sarı muzların üzerine yapıştırılacağını biliyorlar. Muzun tamamına bakıldığında, çıkartma sadece küçük bir parça, yani mavi hala sonuçta sadece bir vurgu rengi.
Horizon Organik
Horizon Organic süt ürünleri konusunda uzmanlaşmıştır, bu nedenle bir inek iyi bir maskot olur. Çizgi film tarzı, süt ürünleri ve özellikle süt için ana pazar olan çocuklar için daha çekici hale getiriyor. Satın alan onlar olmasa bile, çocuklar yine de satın alma kararlarını etkiliyor.
Whole Foods gibi Horizon Organic de markasını “saÄŸlıklı” ve “doÄŸal” gibi kavramlarla iliÅŸkilendirmek için logosunu kullanıyor; ancak aynı amaçlara ulaÅŸmak için Dünya resmini tercih ediyor.
Earthbound Çiftliği
Earthbound Farm daha önceki logolarda gördüğümüz birçok tekniği bir araya getiriyor: kırmızı renk, güneş görüntüleri ve sağlıklı ve doğal görünmek için yeşil. Bu trendlerin kullanımı, Earthbound Farm tasarımcılarının etkili ve verimli bir logo için bu logoyu kitaba göre oluşturduklarını gösteriyor.
Betty Crocker
İkonik bir markanın dümeninde yer alan Betty Crocker logosu, sadece küçük değişikliklerle onlarca yıldır varlığını sürdürüyor. Bu tutarlılık markanın tanınırlığı açısından harikalar yaratıyor, zira sadık müşterilerin kutunun üzerindeki kırmızı kaşığı aramaları yeterli.
Betty Crocker logosunun tipografisi biraz deÄŸiÅŸmiÅŸ olsa da, neredeyse bir imza gibi el yazısı stilini her zaman korumuÅŸtur. Bu, özellikle ÅŸirket adı bir kiÅŸi’nin adı olduÄŸunda, müşterilerinize kiÅŸisel görünmek için harika bir seçimdir.
Kırmızı kaşığın kendisi de çok şık. Kaşık, özellikle de ahşap bir yemek kaşığı, yemek pişirmeyi anımsatır ve Betty Crocker ürünlerini tercih eden şefler ve aşçılar için doğru kutucukları işaretler. Ve kırmızı, zaten bildiğiniz gibi, gıda endüstrisine mükemmel bir şekilde uyuyor.
Kendi Yiyecek ve İçecek Logonuzu Nasıl Tasarlarsınız? 5 Uzman İpucu
Yukarıda gördüklerimize dayanarak, işte kendi gıda logonuzu tasarlamak için 5 paket ipucu.
Kırmızı ve Diğer Sıcak Renkler
En iyi gıda logolarının neredeyse tamamında kırmızı renk kullanılması tesadüf değildir. Uzman tasarımcılar, kırmızının kanla ilgili çağrışımları nedeniyle açlığı artırdığını bilirler. Bu da çoğu büyük gıda markasının neden kırmızı ve bol miktarda kırmızı kullandığını açıklıyor.
Kırmızı, sarı veya turuncu gibi diğer sıcak renklerle iyi uyum sağlar, bu yüzden sık sık vurgu rengi olarak kullanıldıklarını görürsünüz. Sıcak renkler genel olarak daha mutlu ve arkadaş canlısı olma eğilimindedir, bu da gıda endüstrisine uygundur çünkü özünde gıda insanları mutlu eder.
Pembe de, birbirinin yerine kullanılmasa da, gıda markalaşmasında sıklıkla kullanılır. Pembe, tatlılar ve şekerlemeler (veya Swirl gibi dondurmalar) için en iyi renk seçeneklerinden biridir ve bu yiyeceklerin daha önemli olduğu gençliği anımsatır.
Logoda İştah Açıcı Yiyecekler
Bir logonun amaçlarından biri, ne yaptığınızı görseller aracılığıyla anında iletmektir. Bunu göz önünde bulundurarak, özellikle Whole Foods gibi logonun geri kalanına entegre edildiğinde, logonuza yiyecek resimleri eklemek çok açıktır.
Ama nasıl olsa bir yemek resmi ekleyeceğinize göre, lezzetli görünmesini de sağlayabilirsiniz. Logonuzdaki iştah açıcı yiyecekler sadece ne sunduğunuzu anlatmakla kalmaz, aynı zamanda insanları bir ısırık almaya da teşvik eder. Yiyeceklerin üzerimizde öyle ilkel bir etkisi vardır ki, bir resmini görmek bile ağzımızı sulandırmaya yeter.
Tabii ki baÅŸka semboller de gıdayı temsil eder. Çatal veya Betty Crocker’ın tahta kaşığı gibi mutfak eÅŸyaları da meyve ve sebzelerin yetiÅŸtiÄŸi bitkiler gibi gıda endüstrisine iÅŸaret eder.
Eğer doğal ya da organik gibi sağlıklı gıdalara yöneliyorsanız, önünüzde pek çok yeni simge var demektir. Güneş popüler bir simgedir çünkü büyümeyi, sağlığı ve mutluluğu ifade eder.
Mutfak Türleri için Kültürel Referanslar
Bir çok yiyecek coğrafya ve kültürle yakından ilişkilidir. Bazen bu, yiyeceğin ortaya çıktığı yerdir; bazen de o yiyeceği mutfağında yoğun olarak kullanan bir kültürdür. Bu tür beyinsel çağrışımlar logo tasarımı için altın madenleridir çünkü bunlar iletişime giden kestirme yollardır.
Eğer sattığınız gıdanın kültürel bağları varsa, onlara yaslanın (tabii ki saygılı bir şekilde). Bayan Chiquita iyi bir örnektir, çünkü elbisesi muzların geldiği tropik bölgeleri anımsatmaktadır. Bu tekniği, Meksika mutfağı için kullanılan şeker kafatasları gibi belirli bir mutfak türüne odaklanan restoranlarda çokça görürsünüz.
Maskotlar
Hepimizin kendi favori kahvaltılık gevrek maskotları var, değil mi? Maskotlar, diğer sektörlere göre nispeten daha eğlenceli olan gıda sektöründe rahat bir yuva bulabilirler
Maskotlar, yukarıda da belirttiğimiz gibi satın alma kararlarını hala etkileyen genç pazarlara kesinlikle daha çekici gelmektedir. Çocuklara satış yapıyorsanız, antropomorfik bir çizgi film maskotu güvenli bir bahis olacaktır.
Yetişkinler içinse, logolardaki daha gerçekçi gıda maskotları bir markayı insanlaştırmaya yardımcı olabilir ve onları yüzsüz bir şirketten çok kişisel bir arkadaş gibi gösterebilir. Betty Crocker ya da Jemima Teyze'yi düşünün; insanlar bu şirketler hakkında sanki yaşayan, nefes alan insanlarmış gibi konuşurlar.
Çemberler ve Eğriler
Son olarak, gıda endüstrisi daha neÅŸeli ve pozitif olma eÄŸiliminde olduÄŸundan, dairesel ve kıvrımlı ÅŸekillerden faydalanır. Estetik açıdan, kıvrımlar gözü hareket ettirir veya “dans ettirir, ” düz çizgiler ise daha katı ve boÄŸucudur. Elbette, istikrar veya yeterlilik gösteriyorsanız düz çizgiler iÅŸe yarar, ancak gıda endüstrisi için bu daha çok “iyi vakit geçirmekle ”ilgilidir.”
Logolarda, Whole Foods ve Chiquita'da (ve bir dereceye kadar Betty Crocker'da) olduğu gibi, logoyu çerçevelemek için en yaygın olarak daireler kullanılır. Geleneksel bir logo istiyorsanız dairesel çerçeveler mükemmeldir, ancak daha modern veya alışılmışın dışında bir şey istiyorsanız mükemmel değildir.
EÄŸer sürüden ayrılmak istiyorsanız, Horizon Organic gibi resimler veya Swirl gibi harflerinizin tipografisi olsun, kullandığınız görsellerde ağırlıklı olarak eÄŸrileri kullanabilirsiniz. Hatta köşeli köşeleri yuvarlatarak “yumuÅŸatabilirsiniz” heybetli bir logonun biraz daha arkadaÅŸ canlısı olmasını istiyorsanız iyi bir tasarım tekniÄŸi.
Yiyecek ve İçecek Logosu Nasıl Yapılır
Şimdi etkili bir yiyecek ve içecek logosunda nelerin olması gerektiği hakkında bir fikriniz olduğuna göre, asıl soru nasıl bir logo yapacağınızdır? Esasen iki seçeneğiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim.
Tasarımcı İşe Alma
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiğimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuğunuzda, onların uzmanlıklarını da zamanları kadar satın almış olursunuz.
Sorun ÅŸu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir — yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar.
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız.
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doğru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceğiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduğunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir.
Kendiniz Bir Logo Tasarlayın
Eğer bütçenizde bir logoya ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi çevrimiçi bir logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir
.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi kişiselleştirebilirsiniz:
- Ana görseller
- Şirket adı ve sloganı
- Yazı tipi ve tipografi
- Renk şemaları
- Metin ve resim boyutları
- Metin ve resim yerleÅŸimi
- Yeni simgeler ekleme
- Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.