Bir logo tasarlamak sadece tasarımla ilgili değildir. Bir projeyi teslim etmek için eşit derecede önemli bir unsur daha vardır; güçlü bir logo sunumu. Muhtemelen yaptığınız iş konusunda kendinize oldukça güveniyorsunuzdur, ancak iş onu sunmaya geldiğinde çoğumuz endişeli hissederiz. Logo tasarımı aynı zamanda daha büyük ölçekte ürün yerleştirme ile de ilişkilidir.
Genellikle deneyimli tasarımcıların bile ilgi çekici bir sunum yapmak için gerekli bilgiye sahip olmadıkları görülür. Gerçek şu ki, bu konuda karmaşık bir şey yok. Başarılı bir sunum yapmak için dikkate almanız gereken beş basit şeyi derledik.
1. Müşteriye rehberlik edin
Sunuma geçmeden önce, bitmiş ürünü müşterinize sunma sürecinde doğru bir tutum sergilememiz çok önemlidir. Bunun için ürün maketlerine ihtiyacınız olabilir. Tasarımcılar genellikle yaptıkları işin kapsamlı bir tanımını yapmadan önce müşterinin kararını isterler.
Şöyle düşünelim. Tasarım alanında, diyelim ki bir yöneticiye kıyasla çok daha yetkinsiniz. Ona tasarım hakkında ne düşündüğünü sormadan önce, baktığı yüksek kaliteli logoyu oluşturmak için aldığınız tüm sanatsal kararlar konusunda ona rehberlik edin. İşte bu yüzden sunumlar çok önemlidir. Şimdi, müşterinize bir logo sunarken dikkat etmeniz gereken noktaları inceleyelim
2. Süreç hakkında ilgi çekici bir hikaye anlatın
Duyguları aktarmak iletişimin merkezinde yer alır. Ses, işin yapılmasını sağlayan önemli bir araçtır. Müşterinize nihai ürünün arkasındaki konsepti anlatmak için sesinizi kullanın. Ona sadece logonun 15 farklı versiyonunu içeren bir e-posta göndermeyin ve beraberinde iki satır sıkıcı metin bırakmayın. Büyük hata!
Sevgilinize bir hediye almak için kuyumcuya geldiğinizi hayal edin. Danışman size ne aradığınızı soruyor ve sonra önünüze on ürün çıkarıyor ve sonra sessizce size bakıyor. Hiçbir ek bilgi yok. Hiçbir şey yok. Hiçbir şey. Hepsi güzel mücevher parçalarıdır, ancak olması gerektiği gibi sunulmamışlardır.
Hikayeden çıkarılacak ders? Mümkünse müşterinize her zaman yüz yüze bir sunum yapmaya çalışın. İsteğe bağlı olarak, Skype veya görüntülü arama yapmanızı sağlayan başka bir hizmeti kullanabilirsiniz. Teslimat sırasında müşterinizle sözlü iletişim kurmaya çalışmanızın bir diğer önemli nedeni de yapılması gereken revizyonlar hakkında yeterli bilgi toplamaya çalışmaktır.
Pro ipucu: Sunumu hemen postalamak yerine, görüşmeye başladıktan birkaç dakika sonra göndermeyi düşünün. Bu, ekstra beklenti oluşturmaya yardımcı olur.
3. Doğru miktarda metin içeren bir sunum yapın
Daha önce sunumunuzun sözlü olarak sunulması gerektiğini söylemiştik, ancak bu akıllıca kullanılan metinleri dışlamamalıdır. PowerPoint veya Keynote'ta bir slayt gösterisi yapacaksanız, gerekli olduğunu düşündüğünüz her yerde bazı takip metinleri kullanmaktan çekinmeyin. Eğer bir konferans için logo hazırlıyorsanız, konferansınızı yönetmek için bir yazılıma ihtiyacınız olabilir. Yol boyunca size yardımcı olabilecek harika programlar içeren bir ton ücretsiz PC yazılımı indirme sitesi var.
İşte bu noktada bir uzmandan yardım almanız gerekebilir. Bir metin yazarından birkaç güçlü cümle kurmasını istemek kesinlikle sunumun parlamasına yardımcı olacaktır. Bu insanlar bu işi geçimlerini sağlamak için yapıyorlar, bu nedenle bir yazara danışmak kesinlikle hedefiniz için bir kazanç olacaktır. Buna ek olarak, kendi metninizi yazabilir ve deneyimli bir editörün yazılı materyali gözden geçirip üzerinde sihrini konuşturmasına izin verebilirsiniz. Artık editörlük hizmeti incelemelerini bulabileceğiniz web siteleri var böylece görev için doğru kişiyi bulacağınızdan emin olabilirsiniz.
4. Logonun göz alıcı olduğunu kanıtlayın
Müşteriye nihai logonun 3-5 varyantını sunmayı deneyin. Aşırıya kaçmayın, çünkü seçim yapmak bizi mutsuz eder. En iyi görünen ve en çok yönlü yinelemeleri seçin. Bunlardan biri, küçük boyutlarda iyi göründüğünü vurgulamak için tek renkli bir versiyon olmalıdır.
Üzerinde çalıştığınız amblemin çok çeşitli nesneler üzerinde kullanılacağı düşünüldüğünde, müşterinize logonun farklı parametreler boyunca nasıl tutarlı kaldığını göstermeniz çok önemlidir.
Tasarımı çeşitli yüzeylere ve nesnelere yerleştirmekteki birincil amacınız, müşterinin gerçek hayatta nasıl görüneceğini anlamasına yardımcı olmaktır, bu da sunumunuza ekstra derinlik katar. Örneğin logonun bir iWatch, bir tişört veya bir çanta üzerinde maketini yapmaya ne dersiniz
5. İşiniz bittiğinde geri bildirim alın. İşiniz bittiğinde geri bildirim toplayın
Gerçek sunum oluşturma sürecinin bir parçası olmasanız da, sunduğunuz şeyin müşterinin ihtiyaçlarını karşıladığından emin olmanız zorunludur.
Bu süreç çoÄŸunlukla müşteriye baÄŸlı olsa da, sözel olmayan ipuçlarını almak ve duygularını anlamaya çalışmak da sizin sorumluluÄŸunuzdadır. Müşterimizi sadece tasarımı kabul etmesi için zorlamak istemiyoruz. Biz onun tasarımı sevmesini isteriz. Bu nedenle küçük bir revizyona biraz zaman ayırmak, “fazladan yol kat etmek ”
olarak sayılacaktır.Bazen müşteriler size hemen geri bildirimde bulunmakta zorlanabilir veya geri bildirimlerinin içeriÄŸini doÄŸru bir ÅŸekilde ifade etmekte zorlanabilirler. Sabırlı olun ve onlara yardımcı olmaya çalışın. Alanınızda bir profesyonelsiniz, bu nedenle insanların bir tasarımı gördüklerinde ne hissettiklerini daha iyi biliyorsunuz. Müşterinize yardımcı olmanın en iyi yolu doÄŸru soruları sormaktır. “Neden? ” sorusu çok yardımcı olur! Müşterinin tasarımın belirli bir unsurundan neden memnun olmadığını bulmaya çalışarak, onların ihtiyaçlarını daha iyi tanımlayabilir ve anlayabilirsiniz. Dahası, bu durum revizyonları daha net ve hızlı hale getirecektir. Müşterilerinizin ihtiyaçlarına özen göstermek size daha fazla müşteri kazandıracaktır.
Start designing your logo