Logonuzu tasarlamaya başlayın

Facebook için Mükemmel Logo Nasıl Tasarlanır?

Yayınlandı: 31/08/2020
Oh, Facebook. Tüm sosyal medya platformları arasında en büyüğü, en köklüsü ve en beğenileni. İş çabalarınızın büyük bir kısmını yoğunlaştırdığınız platform. İyi ya da kötü, eğer bir işletmeniz varsa ve Facebook'ta yer almıyorsa, bir ton satış kaçırıyorsunuz demektir. 
 
Bir işletme olmasanız bile aynı prensip geçerlidir. Kâr amacı gütmeyen bir kuruluşsanız, Facebook'ta olmamanız, amacınızın bilinirliğini, “marka” tanınırlığını ve nihayetinde amacınız için desteği kaçırmanız anlamına gelir. Benzer şekilde, eğer bir sanatçıysanız ya da başka türden bir içerik yaratıcısıysanız, Facebook profilinizin olmaması, dünyanın dört bir yanındaki pek çok insanın çalışmalarınızı asla göremeyeceği anlamına gelir
.
 
Günümüz dünyasında sosyal medyada olmamak markanıza zarar verecektir. Ve tüm sosyal medya platformları arasında en çok Facebook'ta olmamak zarar verecektir. 
 
 

Facebook Logoları Diğer Logolara Karşı

 
 
Facebook'ta kullanılacak bir logo tasarlamak, diğer platformlarda kullanılacak bir logo tasarlamak gibidir – Facebook'un sağladığı alanlara esnetmeden veya çarpıtmadan sığacak bir şey tasarlamanız gerekir. Facebook profil resminiz markanızın Facebook'taki “yüzü”dür. Facebook'ta bir gönderiye yorum yapmak gibi bir eylem gerçekleştirdiğinizde markanızın adının yanında gösterilen resimdir. 
 
Bilgisayar ekranlarında Facebook profil resminiz 170 piksele 170 pikseldir. Bir akıllı telefonda ise 128 piksele 128 pikseldir. 
 
 
Facebook duyarlı işletme profili
 
 
Basitçe söylemek gerekirse, bir Facebook profil resmi küçüktür. Ve küçük olduğu için, çok sayıda metin ve gereksiz öğe içeren büyük, karmaşık bir logo için çok fazla alan lüksüne sahip değilsiniz. Facebook logonuzu tasarlarken bu küçük boyutu aklınızda bulundurun ve kompakt bir logo tercih edin. Logo tasarımınızda metin varsa, Facebook'ta kolayca görünmesi için büyük ve net olmasını sağlayın. Bu, küçük boyutlarda okunabilir bir yazı tipi bulmak için farklı yazı tipleriyle oynamak anlamına gelebilir, örneğin ince bir el yazısı yerine kalın bir baskı yazı tipi gibi. Bu aynı zamanda logonuzun metni ortadan kaldıran ve/veya sadece bir veya iki temel öğeye indirgeyen başka bir versiyonunu oluşturmak anlamına da gelebilir. Müthiş bir logo tasarlamak için en iyi 30 yazı tipi hakkında daha fazla bilgi edinin.
 

Logonuzun hem bilgisayar hem de akıllı telefon ekranlarında okunaklı olduğundan emin olmak da önemlidir. Her iki boyutta da logonuza bir göz atın ve eğer bilgisayarlarda okunabiliyor ancak akıllı telefonlarda seçilemeyecek kadar küçükse, her ikisinde de çalışacak şekilde revize edin. Logo tasarımınızda tembel davranmak markanıza kötü yansır ve potansiyel takipçileri uzaklaştırabilir, bu nedenle logonuzun insanların görüntüleyeceği her ekranda harika görünmesini sağladığınızdan emin olun. 
 
Facebook'ta, net bir markalaşma isteyeceğiniz tek yer profil resminiz değildir. Kapak fotoğrafınız da en az profil fotoğrafınız kadar, hatta belki de daha fazla önemlidir, çünkü daha büyüktür ve ziyaretçiler sayfanıza baktıklarında ilk gördükleri şeydir. Logonuzu profil resminize sığdırmak için küçültmek zorunda kaldıysanız, kapak fotoğrafınız tam sürümün yeridir. Logonuzun tüm öğelerini ve ihtiyacınız olan tüm metni burada kullanın – profil resminizde etkili olmanız gerekirken, kapak fotoğrafınızda istediğiniz kadar cesur ve maksimalist olabilirsiniz (ve marka kişiliğinizin izin verdiği ölçüde). 

Responsive branding
 
Bir Facebook kapak fotoğrafı bilgisayar ekranlarında 820 piksel genişliğinde ve 312 piksel yüksekliğinde, akıllı telefonlarda ise 640 piksel genişliğinde ve 360 piksel yüksekliğindedir. Profil resmi logonuzu her iki ekranda da test ettiğiniz gibi, kapak fotoğrafınızı da her iki ekranda da test ederek her şeyin doğru göründüğünden, tuhaf bir eğrilme veya esneme olmadığından emin olun. 
 
 

Bir logoyu uyarlamak ve yeni logo tasarımına başlamak

 
 
Eğer halihazırda bir logonuz varsa, bunu Facebook'a uyarlamak kolay olabilir. Kolay olduğunu söylemek yerine kolay olabileceğini söylüyoruz, çünkü başlangıçta düşündüğünüzden daha karmaşık olabilir. Bazen bir Facebook logosu oluşturmak, mevcut logonuzu alıp Facebook profil resminizin boyutlarına uyacak şekilde küçültmek kadar kolay olabiliyor. Genel olarak, kapak fotoğrafınız için çalışması için yukarı veya aşağı ölçeklendirmeye gerek yoktur – logonuzu sığdırmak için uygun boyutta bir arka plan vermeniz gerekebilir, ancak genellikle bu basittir. 
 
Bu’en iyi durum senaryosudur. İdeal olmayan bir durumda, logo tasarımınızı Facebook'a uygun hale getirmek için biraz değiştirmeniz gerekir. Bu, bir profil resminin boyutuna ve ölçeğine uyacak şekilde yeniden tasarlamak anlamına gelebilir, ancak bazen bundan daha karmaşık değişiklikler içerir. Logonuzu daha minimalist bir görünüm verecek şekilde yeniden tasarlamak veya küçük boyutlarda okunması zor olan metinleri çıkarmak anlamına gelebilir. Ayrıca, mevcut logonuz başka bir markanın Facebook'ta kullandığı logoya çok benziyorsa, markanız için tamamen yeni bir logo tasarlamanız gerektiği anlamına da gelebilir. 
 
Kendinizi yeni bir logo tasarlamak zorunda bulduysanız, bir zorlukla karşı karşıyasınız demektir: Sadece Facebook için değil, aynı zamanda markanızın bir parçasıymış gibi hissettiren bir tasarım yaratmak zorundasınız. Bu durumda, markanıza atadığınız tüm kişilik özelliklerini yeniden gözden geçirerek markanızla yeniden tanışın. İdeal olarak, Facebook logonuz, başka yerlerde kullandığınız logolar kadar marka kimliğinizin bir parçasıymış gibi hissettirmelidir – aynı renk paleti, metin içeriyorsa aynı yazı tipi, benzer görüntüler ve aynı genel görünüm ve his. Aslında, yeni Facebook logonuzu tasarladıktan sonra, bunun markanızı daha iyi temsil ettiğini fark edebilir ve markanızın yeni ana logosu olarak uyarlayabilirsiniz. 

Logonuzu Facebook için uyarlama
 


Facebook Logonuz için Marka Oluşturma

 
 
Bir Facebook logosuna hazır olmadan önce, markanız hakkında sağlam bir fikre sahip olmanız gerekir. Markanızı şirketinizin kişiliği olarak düşünün. Şirketinizin değerlerini, şirketinizin işe yaklaşımını, sattığınız ürün türlerini ve bunları sattığınız insan türlerini kapsar. Örneğin, öncelikle orta yaşlı ve yaşlı erkeklere otomobil parçaları satan bir şirket, çoğunlukla genç yetişkin kadınlara hizmet veren bir kahve dükkanından çok daha farklı bir markaya sahiptir.
 
 
Nasıl bir marka yaratırsınız? Şirketinizin sunduklarını ve hedef kitlelerini içten ve dıştan tanıyarak. Kendinize sorun:
 
 
Ürünlerimizi kimler satın alıyor?
Ürünlerimizi neden satın alıyorlar?
Hangi sektördeyiz?
Sektörümüzde hangi nişlerde yer alıyoruz? Rakiplerimize kıyasla düşük, orta veya yüksek fiyat? Özel mi yoksa yaygın olarak erişilebilir mi?
Alıcılarımız markamızdan ne bekliyor?
Markamızın’temel değerleri nelerdir?
Şirketimizin geleceğe yönelik hedefleri nelerdir?
Alıcılar ürünlerimizi nerede bulabilir? Büyük zincir mağazalar, daha küçük özel mağazalar, sadece web sitemiz aracılığıyla?
Ortalama alıcımız kim? Yaş aralığı, cinsiyet, sosyoekonomik durum, coğrafi konum, değerler?
Bizi sektörümüzdeki diğer markalardan farklı kılan nedir?
 
Markanızın kim olduğuna dair net bir imaja sahip olduğunuzda, bu kişiliği doğru bir şekilde yansıtan bir marka kimliği tasarlayabilirsiniz. Net bir marka kimliğine sahip olmak önemlidir çünkü tüketicilere şirketinizden ne bekleyebileceklerini ve sağladığınız benzersiz değeri işaret eder. Bu kimliği görsel olarak nasıl ifade edebilirsiniz? Logonuzda ve web siteniz ve sosyal medya profilleriniz gibi diğer varlıklarınızda dikkatli tasarım seçimleriyle.
 
 
Bu tasarım seçenekleri şunları içerir:
 
 
Kullandığınız renk paleti
Kullandığınız yazı tipleri
Kullandığınız imge türü
Seçtiğiniz sanat tarzı: geleneksel, minimalist, modern, soyut, vb.
Kopyanızın’sesi
Grafiklerinizde kullandığınız şekiller

Şekiller hakkında daha fazla bilgiyi logo tasarlamak için şekilleri kullanma başlıklı makalemizde bulabilirsiniz.
 
Kim olduğunuzu dünyaya anlatmak söz konusu olduğunda hiçbir marka varlığı logonuzdan daha fazla işe yaramaz. Logonuz çoğu potansiyel müşterinin gördüğü ilk şeydir ve şirketinizle ilişkilendirecekleri en yaygın imajdır. Logonuz temelde markanızın yüzü – ve Facebook'ta çoğu kullanıcının yüzlerinin fotoğraflarını koyduğu yerde – markanızın ’kişiliğini kesinlikle netleştirmelidir. 
 

Logonuzu bir logo oluşturucu ile oluşturduğunuzda, ne kadar çok tasarım seçeneğiniz olursa o kadar iyi olur. Nedeni çok açık: daha fazla tasarım seçeneğiniz olduğunda, markanızı ifade etmek için daha fazla yolunuz olur. Markanızı ifade etmek için ne kadar çok yolunuz olursa, o kadar benzersiz bir logo oluşturabilirsiniz. İşte bu yüzden Logogenie’nin logo oluşturucusuna çok sayıda yazı tipi ve görsel seçeneği ekledik – her sektörden işletme sahiplerine ve içerik oluşturuculara kendileri için gerçekten işe yarayan logolar tasarlamaları için yaratıcı özgürlük vermek üzere tasarlandı. 

Sosyal medya markalaşması
 
 

Facebook için logo tasarlarken yapmamanız gerekenler

 
 
Facebook için bir logo tasarlarken, neleri yapmanız gerektiğini bilmek kadar neleri yapmamanız gerektiğini bilmek de önemlidir. Hangi platform için tasarım yapıyor olursanız olun, birbirini tamamlayan veya kontrast oluşturan renkler seçmek ve logonuzu garip veya kaotik değil dengeli hissettirecek şekilde oluşturmak gibi genel tasarım en iyi uygulamalarını takip etmek her zaman yararınıza olacaktır. mükemmel renk kombinasyonunu bulmak için renk çarkını kullanma hakkındaki makalemizi okumanızı öneririz.
 
Ancak Facebook'a özel birkaç logo tasarımında yapılması ve yapılmaması gerekenler de var. Facebook logonuzu oluştururken aşağıdakileri aklınızda bulundurun:
 
 

Facebook’un İçerik Kurallarını İhlal Etmeyin

 
 
Facebook, platforma gönderebileceğiniz ve gönderemeyeceğiniz içerik türleriyle ilgili oldukça katı kurallara sahiptir. Buna Facebook logonuzda kullandığınız içerik de dahildir. Logonuz şunları içeremez:
 
Çıplaklık
Cinsel açıdan müstehcen içerik
Nefret söylemi 
Aşırı şiddet veya kan
Kendine zarar verme imgesi
Belirli kişi ya da gruplara yönelik inandırıcı tehditler
Spam
 
Temel olarak, açık şiddet veya grafik cinsel içerik Facebook logonuzun bir parçası olamaz. Benzer şekilde, spam içeren metinleri veya nefret dolu sloganları Facebook profil resminiz veya kapak fotoğrafınız yapamazsınız. 
 
 

Don’t be a Careless Resizer

 
 
Tam logonuzu almak, küçültmek ve Facebook profil resmi yuvanıza yerleştirmek çok kolaydır. Ancak bunu yapmayın. Yukarıda tartıştığımız gibi, görüntüleri yukarı ve aşağı ölçeklendirmek onları esnetebilir, çarpıtabilir veya pikselli hale getirebilir. 
 
[resim: logonun nasıl görünmesi gerektiği ile dikkatsizce yan yana yeniden boyutlandırıldığı için çarpıtılmış veya pikselleştirilmiş logo]
 
Bazen yeniden boyutlandırma işe yarar. Genellikle işe yarayıp yaramadığı, görüntünün başlangıçta ne kadar büyük olduğu ve ne tür bir dosya olduğuyla ilgilidir. Bir JPEG görüntü dosyasını küçülttüğünüzde, bozulabilir. Eğer dosyanız bir PNG ise, sorun olmayacaktır. Ancak dikkatlice kontrol edin ve logonuz Facebook profil boyutuna küçültüldüğünde çalışmazsa, çalışacağından emin olmak için daha küçük boyutta yeniden oluşturun. 
 
 

Jenerik Olmayın

 
 
Herkesin ve annelerinin Facebook'ta olduğunu söylememize gerek yok. Platformdaki milyonlarca aktif Facebook profili ile milyonlarca profil resmi var. Bu yüzden genel bir Facebook logosu kullanmayı göze alamazsınız. Genel görünümlü bir Facebook logosuna sahip olmak, sayfanızın gözden kaçmasını ve göz ardı edilmesini garanti eder; bu da daha az beğeni, daha az abonelik ve genel olarak markanız için daha az iş anlamına gelir. 
 

Peki ya henüz bir logo tasarımım yoksa?

 
 
Eğer halihazırda bir logo tasarımınız yoksa, olanlara göre bir avantajınız var demektir. Neden mi? Çünkü zaten var olan bir logoyu alıp Facebook’un piksel sınırları içinde çalışmasını sağlamak yerine tamamen yeni bir logo oluşturabilir ve bunu Facebook için özel olarak geliştirebilirsiniz. 
 
Logogenie’nin ücretsiz logo oluşturucusu ile sıfırdan yepyeni bir logo tasarlayabilirsiniz. Kullanımı çok kolay; tasarım veya kodlama becerisi gerektirmiyor. Tıpkı mevcut logonuzu yeniden boyutlandıramadığınızda bir Facebook logosu oluşturmak için markanızı yeniden tanımaktan bahsettiğimiz gibi, tamamen yeni bir logo tasarlarken de marka kişiliğinizi tam olarak oluşturmanız gerekir. Henüz net bir marka kimliğiniz yoksa, şimdi bir tane oluşturmanın tam zamanı. 

Facebook için logo oluşturucu ile bir logo tasarlayın
 
 
 
 

Diğer makalelerimize göz atın

x