Logonuzu tasarlamaya başlayın

Facebook markalaşması | Facebook kapak sayfanızı ve profil resminizi nasıl markalaştırırsınız?

Yayınlandı: 09/06/2020

Facebook banner'ı olarak da bilinen Facebook kapak fotoğrafı, profilinizin üst kısmında, profil resminizin sağında ve üstünde yer alan daha büyük fotoğraftır. Tıpkı profil resminizde olduğu gibi kapak fotoğrafları da herkese açıktır. Bu, profilinizi ziyaret eden herkesin her ikisini de görebileceği anlamına gelir. Facebook ana hatları - bunları nasıl ekleyebilir veya değiştirebilirsiniz burada. 


Facebook kapakları, ziyaretçileri web sitenizi ziyaret etmek, bir ürün veya hizmet satın almak, abone olmak, önemli bir duyuru veya etkinlik hakkında bilgi edinmek veya sayfanızın üst kısmında tanıtmayı seçtiğiniz herhangi bir eylemi gerçekleştirmek de dahil olmak üzere pek çok şekilde etkileşime geçmeye zorlama fırsatına sahiptir. Kapaklar neden bu kadar önemlidir? Kapaklar, reklam panolarını veya şirket sayfanızdaki önemli gayrimenkul alanını temsil eder. Bu Harekete Geçirici Mesaj görselleri ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürme potansiyeline sahiptir ve ziyaretçilerin gördüğü ilk şeydir. 

Facebook en büyük küresel sosyal medya platformlarından biri olduğu için her gün Facebook'u ziyaret eden milyonlarca potansiyel hedef müşteri var. İşletmeler bunu kendi yararlarına kullanabilirler ve kullanıyorlar da; Facebook kapakları marka bilinirliğini artırıyor, şirketiniz hakkındaki haberleri yayıyor ve diğerlerinin arasından sıyrılmanızı sağlıyor. 

 

Teknik Özellikler

 

Facebook markalama gereksinimleri


Facebook kapak fotoğrafları masaüstünde en iyi 851 piksel genişliğinde ve 315 piksel yüksekliğinde ve 100 kilobayttan az olarak görüntülenir. En hızlı sRGB JPG dosyası olarak yüklenirler. Akıllı telefonlarda Facebook kapak fotoğrafları 640 piksel genişliğinde ve 360 piksel yüksekliğindedir. bu konuda daha fazla bilgi burada. 


Facebook video kapakları da fotoğraflara benzer şekilde görüntülendikleri bir seçenektir. Önerilen boyut 820 piksele 462 pikseldir. Videonun uzunluğu 20 ila 90 saniye arasında olmalıdır. Video otomatik olarak oynatılmaz veya videodaki sesler otomatik olarak çalınmaz, bu nedenle bunu aklınızda tutarak videonun hala ilgi çekici olduğundan emin olun. Bununla birlikte, Facebook kapak videoları markanızı tanıtmak için harika bir fırsat sunar ve genellikle fotoğraflardan daha ilgi çekici olabilir.

Sizi burada ağırlamışken profil resimleri hakkında kısa bir not: Boyutları bilgisayarlarda 180'e 180 piksel, akıllı telefonlarda ise 128'e 128 pikseldir. Profil fotoğrafları her zaman kare şeklinde kırpılır. Kapak fotoğraflarının veya videoların ve profil fotoğraflarının birlikte nasıl göründüğünü akılda tutmak ve estetik olarak tutarlı kalmak önemlidir. 

 

Kapak fotoğrafı kuralları

 

Facebook, kapak fotoğrafınızı oluştururken uymanız gereken önemli kuralları ana hatlarıyla belirtir. Bu kurallara uyulmaması durumunda, fotoğrafınızın silinme ve sayfanızın yasaklanma olasılığı vardır. Kapak fotoğrafınız veya videonuz kimsenin telif hakkını ihlal etmemeli veya yanıltıcı ve aldatıcı olmamalıdır. Üçüncü taraf markaları, ürünleri veya sponsorları dahil etmemek en iyisidir. Herkese açık olarak ayarlandığından, fotoğraf veya videonun hem aile dostu hem de iş için güvenli olduğundan emin olun. 

 

En iyi uygulamalar

 

Genel tasarım
 

Facebook markalaşma örneği

 

Hem profil resmi hem de kapak fotoğrafı veya video eklerken ya da değiştirirken Facebook sayfanızın genel tasarımını aklınızda tuttuğunuzdan emin olun. Bununla birlikte, temiz ve akılda kalıcı bir tasarım oluşturmak için temel logo tasarım ilkelerini izleyin.  Metni, grafik öğelerin boyutunu, düzeni ve beyaz alanı göz önünde bulundurun. Kaos hedef kitlenizi uzaklaştırabileceğinden, kapak fotoğrafınızdaki genel tasarımı aşırı karmaşıklaştırmayın. Eklediğiniz görseller arasında denge kurun (buna şirket logonuz da dahildir), ancak sağa doğru nasıl hizalanabileceğini düşünün. Facebook profil fotoğrafınız sola hizalıdır, bu nedenle diğer tarafa kelimeler, resimler, grafikler vb. ekleyerek işleri dengelemek mantıklıdır. 

 

Kitlenizi tanıyın

 

Facebook markalaşma örneği


Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satmak istediğiniz potansiyel müşteri kitleniz kimlerden oluşuyor? Onların dikkatini ne çeker? Facebook, insanları cinsiyet, konum ve ana dil gibi kategorilerde kolayca bulabileceğiniz bir “insight” sekmesi sunar. Bu verileri elde ettikten sonra, hem kitlenizi çekecek hem de kalıcı bir izlenim bırakacak bir kapak fotoğrafı oluşturun.

 

Dürüst temsil

 

Facebook markalaşma örneği


Şirketinizi dürüstçe temsil eden görseller seçin. Facebook kapakları, renkler ve temalar aracılığıyla marka stilini ve değerlerini iletme yeteneğine sahiptir. Kendinize sorun, şirketiniz neyi temsil ediyor? Bu, kapak fotoğrafınız aracılığıyla nasıl iletilebilir? Sergileyeceğiniz becerileriniz veya yeni hizmetleriniz var mı? Bunu, örneğin yazı karakteri hiyerarşisi yoluyla göstererek kapak fotoğraflarını avantajınıza kullanın. 

 

Tutarlılık 

 

Facebook markalaşma örneği


Tutarlılık çok önemlidir. Hedef kitlenizin şirketinizin neyle ilgili olduğunu anlamasını sağlamak için kapak fotoğrafınızı sık sık değiştirmekten kaçının. Tekrarlayan görseller aracılığıyla profil fotoğrafınızın bir uzantısını oluşturmak mümkündür. Bu, doğru uygulandığında cesur ve görsel olarak çarpıcı görünebilir. 

 

Mobil optimizasyon

 

Facebook markalaşma örneği


Müşterilerinizin çoğu işletmenizin Facebook sayfasını akıllı telefonlar üzerinden görüntüleyeceğinden, sayfanızın mobil optimizasyon da göz önünde bulundurularak tasarlanması önemlidir. Hem profil fotoğrafınızın hem de kapak fotoğrafınızın veya videonuzun hem web hem de mobil cihazlarda en iyi şekilde görüntülendiğinden emin olun. 

 

Taahhüt

 

Facebook markalaşma örneği

 

Neden etkileşimsiz bir Facebook sayfanız olsun? Bir ruh hali yaratmak, topluluğu geliştirmek ve bir sohbet başlatmak için Facebook kapak fotoğrafınıza ilgi çekici görseller ve metinler ekleyin. Yaratıcı olun! Hashtag'ler, kısa ve öz ifadeler içeren kalın yazı karakterleri veya sloganınızı kullanın. Kendi reklam panonuz olun.

 

Facebook kapak ihtiyaçlarınızı tasarlamak için Logogenie'yi kullanın

 

Sosyal ağ platformları için özel olarak logonuzun hazır görüntülerini vermek üzere satın alabileceğiniz bir sosyal ağ seçeneğimiz var. 

Daha genel sosyal medya ipuçları ve püf noktaları için “Sosyal ağ sayfalarınızı markalaştırmak” başlıklı yazımızı bulabilirsiniz. Burada Twitter, LinkedIn, Instagram ve Youtube gibi diğer sosyal medya platformları için logo oluşturucumuzu kullanmanın başarılı yollarını özetliyoruz. 

 

Bir sonraki işiniz için markalaşmaya ihtiyacınız var
 

Logogenie'nin logo üreticisi



Logogenie’nin üçüncü nesil ücretsiz logo oluşturucusu şirketinizin’sektörünü ve tercih ettiğiniz yazı tipini belirlemenizi sağlar. Üç adımda logonuzu şirket adınız, ana hatlarınız veya sloganınızla kişiselleştirebilirsiniz. İlk adım: şirket bilgilerini girin. Sektör seçenekleri inşaat, moda, teknoloji, sağlık, gıda, ulaşım ve daha fazlası dahil olmak üzere geniş bir yelpazeye sahiptir. İkinci adım: bir logo şablonu seçin. Yüzlerce şablon mevcut ve seçiminizi yaptıktan sonra önizleme yapabilir ve indirebilirsiniz. Özelleştirme sınırsız modifikasyonla yapılır. Düzen, renk paleti, yazı tipleri ve semboller değiştirilebilir. Üçüncü adım: Yüksek çözünürlüklü ve birçok formatta indirilebilir. Logo tasarımı Adobe Illustrator ve Photoshop gibi programlarla uyumludur. 

 

Logonuzu tasarlamaya başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

x