Logonuzu tasarlamaya başlayın

Google SEO hakkında bilmeniz gereken 5 şey

Yayınlandı: 12/12/2018

SEO İpuçları


Her yıl, bu dünyadaki neredeyse her company brand Google’ın arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak için milyonlarca dolar harcıyor. Aslında en çok tercih edilen, yüksek hacimli anahtar kelimede 1 numaraya yerleşmek her içerik pazarlamacısının hayalidir. Bu, tüm SEO çalışmalarınız için nihai hedef olabilir, ancak bir gecede gerçekleşmez. Ve bu hedef işletmelerin çoğu için bir hayal olarak kalırken, bunu gerçeğe dönüştürebilen yalnızca bir avuç marka vardır.

Sizin de fark edebileceğiniz gibi, Google arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak durmak bilmeyen bir çaba, önemli miktarda zaman ve sermaye gerektirir. Artan rekabetle birlikte bu hedefe ulaşmanız daha da zorlaşabilir. Dolayısıyla, 1 numaraya ulaşmak için tüm zamanınızı, enerjinizi ve paranızı harcarken, bu süreçte işinizi riske atıyor olabilirsiniz. İşte nedeni:


#1. Google'da 1 numara olmak için çalışmak yokuş yukarı bir yolculuktur


Web sitenizde anahtar kelime açısından zengin bloglar yayınlamanın SERP'te üst sıralara çıkmanızı sağlayacağını düşünüyorsanız, bir gerçeklik kontrolüne ihtiyacınız var. Binlerce markanın Google aramalarında en üst sıralarda yer almak için yarıştığı günümüzün rekabetçi dünyasında, iyi yazılmış bloglardan daha fazlasına ihtiyacınız var. İster ödev yardımı hizmetleri sunuyor olun, ister kendi dijital pazarlama ajansınızı işletiyor olun, bu herkes için geçerlidir

.


Düzenli olarak yayın yapmanız ve her ay belirli sayıda blog tutmanız gerekir. Bunlar size daha fazla indekslenmiş sayfa sağlar ve siteye yeni ziyaretçiler çekmek için daha fazla yol sunar. Sizin de fark edebileceğiniz gibi, bunu söylemek yapmaktan daha kolaydır. Müşteriler ensenizdeyken, iyi yazılmış 12-15 blog üretmek sizin için son derece zor olabilir.

Ayrıca, sıralamalarda daha üst sıralara tırmanmak için yüksek alan adı otoritesine sahip sitelerden gönderinize geri bağlantılar almanız gerekir. Yüksek kaliteli web sitelerinden ne kadar çok bağlantı alabilirseniz, en üst noktaya ulaşma şansınız o kadar artar. 


#2. Üst sıralarda yer alan içerik önemli ölçüde zaman ve paraya mal olur


Bir önceki maddeyi okuduktan sonra, yüksek hacimli bir anahtar kelimede üst sıralarda yer almak için harcamanız gereken zaman, çaba ve para miktarı hakkında bir ipucuna sahip olabilirsiniz. Bu, resmin tamamı bile değil. En üst sırada yer almak için sektörün devleriyle rekabet ediyor olacaksınız. Dolayısıyla, küçük bir işletme işletiyorsanız, olasılıklar kesinlikle sizin lehinize değildir.
Herhangi bir arama sonucunun üst kısmındaki bağlantılar üzerinde bir analiz yaptıysanız, tek bir gönderiye binlerce bağlantı olduğunu fark etmişsinizdir. Çoğu web sitesinin yazılarına toplu olarak bu kadar çok bağlantı toplaması bir ömür sürebilir. En üst sıralarda yer alan web sitelerinin 50'den az geri bağlantısı vardır, ancak çoğu durumda geri bağlantılar en üst noktaya ulaşmada çok önemli bir rol oynar. 

Statistiques
 
Teknik açıdan bakıldığında, küçük ölçekli işletmelerin büyük markaların gösterdiği çabayı göstermesi neredeyse imkansızdır. Dolayısıyla, en üst sıralarda yer almaya çalışıyorsanız, yaklaşımınızda daha akıllı olmanız gerekir. Evet, bu size önemli miktarda paraya mal olacak, ancak bu parayı daha fazla bağlantı kazanmak için daha iyi bir strateji geliştirebilecek yetkin bir SEO uzmanını işe almaya yatırın. İster ödev yardımı hizmetleri sunuyor olun, ister kendi dijital pazarlama ajansınızı yönetiyor olun (ajanslar için iyi SEO araçları seçmeyi unutmayın).


#3. Üst sıralarda yer almak daha yüksek TO garantisi vermez


Şaşırtıcı bulabilirsiniz, ancak son birkaç yıldır, belirli anahtar kelimeler için arama sonuçlarının tıklanma oranları giderek düşüyor. Dolayısıyla, tüm SEO çalışmalarınızı organik TO'sunu kontrol etmeden belirli bir anahtar kelimeye odaklarsanız, popüler bir arama teriminden en iyi şekilde yararlansanız bile çabalarınız boşa gidebilir.


Diğer seo ipuçları


Reklamlar, dikeyler ve snippet'ler gibi diğer SERP özelliklerinin SERP alanının çoğunu kapladığını fark etmiş olabilirsiniz. Arama sıralamasında en üst noktaya ulaşmanın bir yolunu bulsanız bile, SERP'te yer almak için Google'a ödeme yapan bağlantıların altında görünmeye devam edebilirsiniz.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha iyi bir TO sunar, ancak bugünlerde daha az tıklama almaya başladılar. Dolayısıyla, daha iyi TO elde etmek amacıyla SEO faaliyetlerine yaptığınız yatırımları geri kazanmaya istekliyseniz, daha pratik bir yaklaşım benimsemeniz daha iyi olabilir. Örneğin, reklamlarınızı yayınlaması için Google'a ödeme yapmak daha iyi görünürlük sağlayabilir ve dolayısıyla daha iyi TO elde etme şansınızı artırabilir
.

#4. Google SEO gereksinimlerini değiştirmeye devam ediyor


Eğer 1 numaraya çıkmayı düşünüyorsanız, Google'ın arama motoru algoritmasını yılda yaklaşık 500 kez güncellediğini bilmelisiniz. Aslında, birkaç kez günde 2-3 kez güncelledikleri de olmuştur
.
Bir şekilde 1. sırayı almayı başarırsanız, ertesi gün sayfanız en son Google algoritmasına uymuyorsa SERP'de aşağı kayabilirsiniz. Google'ın yıllar içinde nasıl değiştiğini görmek için “SERP” geçmişini arayabilirsiniz.
Ne yazık ki, belirli bir anahtar kelime için SERP'de en üst sırayı fethetmeyi başarırsanız mücadeleniz sona ermeyecektir. Hedefe ulaştıktan sonra bile algoritma değişikliklerine ayak uydurmanız gerekecek
.
Paranızı yanlış stratejiye yatırmak yerine, yolculuğunuz boyunca değişen SEO gereksinimlerine uymanıza yardımcı olabilecek Google algoritmasının dinamik doğasına aşina olmak daha iyi olacaktır.


#5. Dikkatli olmazsanız işletmeniz tükenmişlik yaşayabilir


Şimdiye kadar anlamış olabileceğiniz gibi, Google aramalarında 1 numara olma arayışı yalnızca zamanınızı tüketmekle kalmaz, aynı zamanda önemli miktarda sermaye tüketir. Ve eğer SEO faaliyetleriniz için sağlam bir stratejiniz yoksa, fonlarınızı tüketmeniz sadece birkaç ay sürecektir.


SERP'te üst sıralarda yer almak küçük işletmenize bir miktar tanınırlık kazandırabilir, ancak bu süreçte işletmenizi aşağı çekerseniz, bundan kurtulamazsınız. Girişiminizi parasal destekle desteklemeye devam eden bir melek yatırımcınız varsa, SEO çabalarınızda harcamalarınızı dikkatlice planlamanız hem işiniz hem de yatırımcı için daha iyi olacaktır.

Bu, küçük markaların Google SERP'lerde üst sıralara ulaşamayacağı anlamına gelmiyor. Aslında, küçük markaların belirli bir anahtar kelime aramasında sektör devlerini geride bıraktığı birçok örnek var. Google'da üst sıralarda yer almanın küçük markalar için neredeyse imkansız olduğu inkar edilemez, ancak doğru stratejiye ve stratejiyi uygulayacak yetkin bir grup insana sahipseniz, zirveye çıkmanın bir yolunu bulabilirsiniz.

 

Logonuzu tasarlamaya başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

x