Logonuzu tasarlamaya başlayın

Göz alıcı bir logonun sırları

Yayınlandı: 15/09/2017

New York'lu reklam firması The Logo Company, logolardaki renklerin psikolojik etkilerini araÅŸtıran bir infografik yayınladı: Sarılar ve turuncular iyimserlik ve samimiyet ifade ediyor. Kırmızı, heyecanı çaÄŸrıştıran cesur bir renktir; mor ise yaratıcılık veya bilgelik çaÄŸrıştırır. Mavi genellikle güvenilirliÄŸi temsil ederken, yeÅŸil doÄŸayı çaÄŸrıştırır. Beyaz, dengeyi vurgulamak isteyen markalar için klasik bir seçimdir. 

Göz alıcı bir logo, kendisini rakiplerinden ayırmak ve vizyonunu dünyayla paylaÅŸmak isteyen her ÅŸirket için güçlü bir araç olabilir. Yüksek kaliteli grafikler kullanılarak özel olarak tasarlandığında, bir markanın güvenilirliÄŸini artırabilir ve tüketiciler arasında güven oluÅŸturabilir. Ayrıca bir ÅŸirketin hedeflerini ve marka ideolojisini de iletebilir.

Bir markanın benzersiz niteliklerini yakalayan bir logo oluşturmak için çok fazla araştırma ve deneme yapmak gerekir. Ancak bir şirketin buna harcadığı zaman ve çaba karşılığını fazlasıyla verebilir. Bazı logolar küresel tanınırlığa ulaşır ve şirketlere pazarlama ve marka oluşturma için sonsuz fırsatlar sunar.

 

Bir Logo Seçmek “Pops” 

Harika logolar, temsil ettikleri markayla alakalı orijinal yaratımlardır. Ayrıca göze hoÅŸ gelen bir ÅŸey yaratmak için renk, yazı tipi ve orantıyı etkili bir ÅŸekilde kullanırlar. Son olarak, günümüz medya ortamı için basit ve çok yönlüdürler. 

 

Orijinallik

Logonuzda görmek istediğiniz kavramlar hakkında beyin fırtınası yapmak için biraz zaman ayırın. Fikirlerinizi tanımlayan anahtar kelimeleri seçin ve vizyonunuzu daha iyi ortaya çıkarmak için bazı eskizler yapın. Beğendiğiniz birkaç konsept bulana kadar metin, şekil ve farklı grafiklerle denemeler yapın.

Markanız benzersizdir ve logonuz da bunu yansıtmalıdır. Disney onlarca yıldır kurucusunun eÄŸlenceli imzasına güveniyor ve o zamandan beri sadece küçük deÄŸiÅŸiklikler yaptı. Zamansız bir logo nesiller boyu sürebilir ve markanızın zaman içinde kimliÄŸini korumasına yardımcı olabilir. 

 

Markaya Uygunluk

Temsil ettiÄŸi markaya uygun bir logo, beklentileri belirleyebilir ve bir ÅŸirketin itibarını oluÅŸturmaya yardımcı olabilir. Louis Vuitton’un country-club tarzı monogramı lüks ve ayrıcalığı çaÄŸrıştırırken, 99 Cents Only MaÄŸazalarının logosu kolaylık ve eriÅŸilebilirliÄŸi vurgular.

İlgili ve anlamlı bir logo aynı zamanda müşterilere markayla gerçek bir baÄŸ kurma fırsatı verir. Wikipedia’nın dünya dillerinden harflerle yazılı yapboz parçalarından oluÅŸan küresi, dünya’nın bilgisini geniÅŸletme misyonunu özetliyor.

 

Renkler

New York'lu reklam firması The Logo Company, logolardaki renklerin psikolojik etkilerini araÅŸtıran bir infografik yayınladı: Sarılar ve turuncular iyimserlik ve samimiyet ifade ediyor. Kırmızı, heyecanı çaÄŸrıştıran cesur bir renktir; mor ise yaratıcılık veya bilgelik çaÄŸrıştırır. Mavi genellikle güvenilirliÄŸi temsil ederken, yeÅŸil doÄŸayı çaÄŸrıştırır. Beyaz, dengeyi vurgulamak isteyen markalar için klasik bir seçimdir. 

Fontlar

Metni logonuza entegre etmeye karar verirseniz, genel bir yazı tipi yerine kuruluşunuzun hassasiyetlerini doğru bir şekilde yakalayan özel bir yazı tipi kullanın.

Wordmark olarak bilinen bazı logolar neredeyse yalnızca bir isme ve benzersiz bir yazı tipine dayanır. Bunlar basit, zarif ve akılda kalıcı olabilir. Google ve Microsoft bu yaklaşımı benimsemiş şirketlere sadece birkaç örnektir.

 

Oran

Birçok tasarımcı Altın Oran'ı projelerine dahil eder. Fibonacci Dizisi ile ilgilidir ve yaklaşık olarak 1:1.618'e eşittir. Bu oran doğada bulunur ve yüzyıllardır sanatta kullanılmaktadır
.
Twitter’ın mevcut logosu, Altın Orana uyan bir dizi üst üste binen daireye indirgenebilir. Bununla birlikte, tasarımcılar Altın Oran ilkelerini çoÄŸu büyük ÅŸirketin logolarına entegre etmiÅŸlerdir. 

 

Basitlik

Bir logo, bir markanın temel niteliklerini ve estetiğini bir bakışta tüketicilere aktarmalıdır. Aşırı karmaşık logolar, vurgulamak istedikleri temel unsurların dikkatini dağıtabilir. Bu nedenle, en etkili logoların çoğu aynı zamanda en basit olanlardır.

Sade logolar da açık alanı akıllıca kullanır. Apple’ın eksik, asimetrik “byte”ı bilgisayarların yanı sıra geliÅŸtirdiÄŸi benzersiz, yenilikçi imaja da gönderme yapıyor.

 

Çok Yönlülük

En iyi logolar ister bir reklam panosunda ister bir bardağın kenarında olsun tanınabilir. Logolar esneklik göz önünde bulundurularak tasarlanmalıdır. Bir motif, bir logonun farklı mecralardaki varyasyonları için bir birlik noktası olabilir.

Coca-Cola, klasik kelime işaretinin anında tanınabilen ancak çeşitli farklı kullanımlar için uygun olan çok sayıda yinelemesine sahiptir.

.

MIT tarafından 2013 yılında yapılan bir araÅŸtırma, iyi bir logonun ÅŸirket performansını artırırken tüketici baÄŸlılığını da önemli ölçüde artırabileceÄŸini ortaya koymuÅŸtur. Robert Passikoff, bir logonun bir ÅŸirketin itibarına ve marka statüsüne %33'e kadar katkıda bulunabileceÄŸini yazıyor. Etkili bir logo, marka tanıtımının önemli bir bileÅŸenidir ve her etkili pazarlama stratejisinin temel taşı olmalıdır.
 

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

MarkalaÅŸmada fark yaratmak iÅŸletmelerin baÅŸarısına katkıda bulunur. Logo tasarımları açısından, harf logoları veya monogram logolar markanızın zarafetini, ilgisini, basitliÄŸini ve akılda kalıcılığını yansıtmak için mükemmel araçlardır.  Pazarınızda güçlü bir varlık arıyorsanız, harf logo tasarımları önemlidir. Bugünkü yazı, harf logoların çekiciliÄŸini vurgulayacak v...

Daha fazla bilgi edinin
Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Tasarım yapmak ve bir logo oluşturmak, soyut fikirleri somut çizgiler, desenler ve renklere dönüştürmek için onlarca saat gerektiren zorlu, zihinsel bir süreçtir. Artık değil! Yapay Zeka (AI) modern yaşamın her yönüne yavaş yavaş (ve kesin olarak) nüfuz ederken, logoları ve diğer görselleri tasarlamak ve oluşturmak kolay ve tatmin edici bir yol haline geldi. AI logo oluşturmanın çağdaş ...

Daha fazla bilgi edinin
İnşaat İşiniz İçin 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz İçin 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnÅŸaat iÅŸletmeleri için bile zekice bir pazarlama stratejisi hayati önem taşır. Bir pazarlama stratejisi sadece müşteri kazanmanıza yardımcı olmaz; birçok iÅŸ problemine çözüm getirebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi, hedefinize karşı netlik kazanmanızı saÄŸlar; takımın o hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doygun bir endüstride karşılaşı...

Daha fazla bilgi edinin
Bir duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bir duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

İnkar edilemez. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar küresel pazarı hızla ele geçiriyor. Akıllı telefonlar ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için deÄŸerli yeni kanallar yarattı. Ancak artık dijital reklamcılık alanında tek tip bir yaklaşımın mobil logo tasarımında artık yeterli olmayacağı daha açık bir ÅŸekilde görülüyor. Duyarlı logolar bu zorluÄŸu çÃ...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x