Logonuzu tasarlamaya başlayın

İşletmeniz için logo tasarlamanın 4 püf noktası

Yayınlandı: 26/07/2018

Diyelim ki gece vakti ıssız bir sokakta araba kullanıyorsunuz ve karnınızın hızlıca bir şeyler atıştırmak için guruldadığını hissediyorsunuz. Uzakta bir ışık fark ettiniz ve ona doğru sürmeye başladınız, ancak ışığın sizi açlık sancılarından kurtarmak için parlayan bir fener gibi parlayan ‘M’'den geldiğini fark ettiniz. Kalbiniz bir Big Mac ve patates kızartması beklentisiyle sevinçle sıçrıyor.
İşte logolar bu kadar önemlidir. İkonik McDonald’s logosu ya da gözden kaçması zor Nike logosu tek seferde güven, marka değeri ve müşteri memnuniyeti yayar. Marka bilinirliği ve değeri yaratmanın, toplamanın ve geliştirmenin en cazip yollarından biri bir logo tasarlamaktır.

 

Start designing your logo


Küçük işletmeniz için bir logoyu bu kadar önemli kılan nedir?


Pepsi ya da Puma gibi güç merkezlerinin önde gelen pazarlamacılarından herhangi biriyle yapacağınız bir görüşme, içinde bulundukları başarı aşamasında bile diğerlerinden sıyrılan bir logoya sahip olma ihtiyacını ne kadar hissettiklerini size anlatacaktır. Eğer küçük bir işletmeye sahipseniz, işin ciddiyeti bir kat daha artıyor
. Başarının doruklarına ulaşmak ve bir sonraki Shell veya Louis Vuitton olmak istiyorsanız, küçük işletmelerin büyümesi için harika bir logonun önemi hakkında her şeyi bilmelisiniz. İşte tüketicilerinizin dikkatini çekmek için bir logoya ihtiyaç duymanızın nedenlerinden bazıları:

 

Yaratıcılığınızı sergiler

İyi bir logo, müşterilerinizin yaratıcılığın temel becerilerinizden biri olduğunu anlamasını sağlar. Ve insanlar genellikle kendilerini yaratıcı markalara bağlamayı severler, çünkü bu onların sorunları için benzersiz ve uygun çözümler bulma olasılığını artırır.

 

Farklı bir marka kimliği oluşturur 

Resmi iletişimden markanızı pazarlamaya kadar logonuz her yerde görünür olacaktır. Markanızın tüm dünyaya göstermek istediğiniz imajı olduğundan emin olun.

 

Aids markasının geri çağrılması 

Ürünlerinizden promosyon içeriğine kadar, tüketicilerinize ulaşmak ancak logonuzu kullanarak tutarlı bir marka hatırlama modeli oluşturduğunuzda gerçekleşebilir Millennium Watches gibi. Audi'nin ikonik birbirine bağlı dört halkasını ya da Nike swoosh'unu kolay kolay unutmayacağız, değil mi? İşte logoların marka hatırlanmasındaki gücü budur."

 

Marka güvenilirliğini tesis eder

Logolar markanızın mirasını sürdürmenize de yardımcı olur. İşiniz söz konusu olduğunda logo bir kalite işareti olabilir, bu nedenle müşterilerinize hizmet veya ürün sunarken niteliksel olarak üst sıralarda yer aldığınızdan emin olun
. Küçük işletmenizi daha yükseklere taşıyacak bir logo tasarlamak için 4 ipucu
Alanınızda büyük işler yapmak isteyen küçük bir işletme sahibiyseniz, logolar bunu başarmanızda uzun bir yol kat etmenize yardımcı olabilir. İşte işinize uygun mükemmel bir logo tasarlayarak küçük işletmenizi büyütmenin 4 yolu.


1. Klasiklerden bir ipucu alın

Adidas, Shell ve Microsoft gibi küresel markalar, taklit edilemez logoları sayesinde tüketicilerin zihninde yer etmişlerdir. Gördükten uzun süre sonra bile akılda kalan ikonik logolar, markanın daha iyi hatırlanmasına ve tanınmasına yardımcı olur. Bu da satışları daha önce hiç olmadığı kadar artırır. Popüler logoları ve bunları oluşturmak için kullanılan teknikleri incelemek, küçük işletmeniz için logo tasarlarken temel oluşturmanıza yardımcı olacaktır.

2. Renk ve tasarım şemalarını inceleyin


Renkler ve tasarım şemaları işletmenizin logosunun kalbini ve ruhunu oluşturur. Eğer bir gıda perakende zinciriyseniz, tüketicilerinizin beynindeki açlık hormonlarını etkilediği kanıtlanmış kırmızı ve sarı gibi renkleri tercih edin. Tıbbi hizmetler için güven verici bir mavi ve ekolojik işletmeler için yeşil de oldukça iyi sonuç verir. Logonuzu tasarlamaya başlamadan önce renklerinizi ve tasarım şemalarınızı en baştan bildiğinizden emin olun.

3. Basit olmak her zaman daha etkilidir

Logo tasarımı söz konusu olduğunda en çok kullanılan sözcük sadeliktir. Örneğin, önde gelen bir ödev yardım hizmeti olan Top Homework Helper'ın logosunu ele alalım. İsmi heceleyen basit bir yazı karakteri ile logodaki kalem yerleşimi mesajı oldukça yüksek ve net bir şekilde iletiyor. Logonuz için karmaşık ve okunması zor yazı tiplerinden kaçının. Basit tutun ve çok detaylı bir tasarımla elde edebileceğinizden daha fazlasını elde edin.

4. Bir tutam aktivite ekleyin

Logonuza etkinlik unsurları eklemek tamamen farklı bir düzeyde görsel çekicilik yaratır. Nike için swoosh veya Twitter için kuş, oldukça dinamik görünmelerini sağlayan etkinlik unsurları taşır. Aktivite unsurları içeren logolar markanızın olumlu yönlerini yansıtır ve müşterilerinizin gözünde puan kazanmanıza yardımcı olur.
Yazı karakteri seçiminden nasıl bir logo istediğinize karar vermeye kadar, işletmeniz için bir logo tasarlamak gerçekten zor bir iştir. Pek çok logo tasarım şirketi bu konuda size yardım etmekten memnuniyet duyacaktır, ancak paylaştığımız ipuçlarını kullanarak bu işi kendiniz de deneyebilirsiniz. Alternatif olarak, bir tasarım ekibini bir araya getirebilir ve onlara neye ihtiyacınız olduğu konusunda bilgi verebilirsiniz; onlar da fikirlerinizi daha önce hiç olmadığı gibi hayata geçireceklerdir. Hangi yolu seçerseniz seçin, bu yazıdaki ipuçlarını aklınızda tuttuğunuzdan emin olun ve sonunda küçük işletmenizi büyükler ligine taşıyabilirsiniz. Akılda kalıcı ve ilgi çekici bir logo harika bir başlangıçtır, bu yüzden iyi çalışmaya devam edin!

 

Start designing your logo

 

Diğer makalelerimize göz atın

x