Logonuzu tasarlamaya başlayın

İşletmeniz için neden bir bloga ihtiyacınız var?

Yayınlandı: 04/03/2019

İşletmeniz için neden bir bloga ihtiyacınız var


Bir blog oluşturmak, kurmak ve sürdürmek zaman ve beceri gerektirecektir, ancak bir bloga sahip olmanın önemi ve faydaları göz ardı edilmemelidir. SEO ve web sitenize gelen trafiğin artırılması söz konusu olduğunda bir blog işletmeler için son derece faydalı olabilir. Bir blog, potansiyel müşterilerle ilk etkileşimi kurabileceğiniz bir yer oluşturabilir.

Blogging, pazarlama stratejinizin yaygın bir parçası olmalıdır. İyi haber - bir blog kurmak çok kolay. İhtiyacınız olan tek şey blog yazmak için bir platform ve ihtiyaçlarınızı karşılayan bir barındırma hizmeti. Hala şüpheleriniz varsa, işte işletmeniz için bir bloga ihtiyaç duymanızın en önemli nedenleri.


Kendinizi tanıtın 


Bir blog size kendinizi, işinizi ve ekibinizi tanıtmak için mükemmel bir fırsat verir. Eğer küçük bir işletmeyseniz, potansiyel müşterilerinizin işletmeniz hakkında fikir sahibi olması önemlidir. Bu giriş bölümünde, iş mantranızı, neyi başarmak istediğinizi, işinizi nasıl yürütmek istediğinizi, nasıl küresel bir etki yaratmak istediğinizi ve inandığınız amaçları vurgulayabilirsiniz. İşinizle ilgili inançlarınızı vurgulamanız ziyaretçileri müşteriye bile dönüştürebilir. Örneğin, çevreci olmayı ve tek kullanımlık plastikten kurtulmayı hedefliyorsanız, bu, işletmenizi desteklemek isteyecek bazı kitlelerde yankı uyandırabilir. 


Uzman olun 


Kendinizi alanınızda bir uzman olarak tanıtın. İster dijital pazarlama yapıyor olun ister grafik hizmeti sağlayıcısı, alanınızda uzmanlaşın ve insanların sorunlarını çözmeye yardımcı olun. Belirli bir alanda iş yapıyorsanız, muhtemelen paylaşabileceğiniz bilgiler edinmişsinizdir. Bu nedenle, bir blog size kitleleriniz için içerik oluşturma fırsatı verebilir ve bu içerikleri ödeme yapan müşterilere dönüştürebilirsiniz
. Kendinizi bir uzman olarak konumlandırıyorsanız, içeriğin tanıtımdan ziyade bilgilendirme ve eğitim amaçlı olmasını sağlamanız gerekir. İçeriğiniz sürekli olarak ürünlerinizi satıyorsa, bu durum insanları sitenizden ve blogunuzdan uzaklaştıracaktır. İlgili bağlantıları eklemenizde bir sakınca yoktur, ancak blog yazılarınızın birincil amacı bilgilendirmek, eğitmek ve sorunları çözmeye yardımcı olmak olmalıdır.


Sitenize gelen trafiği artırın 


Bir blog, web sitenize trafik çekmenize yardımcı olabilir ve bunu optimize edilmiş içeriğe sahip olarak yapabilirsiniz. Blog SEO içeriğinizin Google'da sıralanmasını sağlamada ana kilit oyuncudur. Blogunuzda çeşitli içeriklere sahip olmak harikadır, ancak optimize edilmemişse büyük bir kitleye ulaşma fırsatını kaçırmış olursunuz. Sayfa içi optimizasyon çok önemlidir, bu nedenle Meta anahtar kelimeler/açıklama, başlık etiketleri, alt başlıklar, resim adları ve ALT etiketleri ve dahili bağlantılar eklediğinizden emin olmanız gerekir. Bunların hepsi içeriğinizin Google'da sıralanmasına ve doğru kişiler tarafından bulunmasına yardımcı olacaktır. 
En önemlisi, blogunuzda yayınladığınız içeriğin okunması ve takip edilmesi kolay, benzersiz, hedef kitlenizle alakalı ve iyi bir uzunlukta (minimum 500 kelime civarında) olması çok önemlidir. 
 

Pazarlama aracı 


Blog bir pazarlama aracıdır ve her işletmenin pazarlama stratejisinin bir parçası olmalıdır. Bir blog, sosyal medya gibi diğer alanlarda da size yardımcı olabilir. Eğer küçük bir işletmeyseniz, sosyal medya aktiviteleri için çok fazla zamanınız olmayabilir. Bu nedenle, blogunuzdan kaliteli içerik paylaşabilmek, sosyal medyada aktif olmanıza ve takipçilerinizle gerçek içerikler paylaşmanıza yardımcı olacaktır. Sosyal medya pazarlaması hakkında daha fazla bilgi edinin. Asıl amaç, aktif kalmak ve kitlenizin zihninde taze olmaktır. Bu nedenle, bir blog sahibi olmak aktif kalmanıza yardımcı olacak ve pazarlama stratejinizde hayati bir rol oynayacaktır.

 

Kitlenizi tanıyın 

 

Bir işletme sahibi ve bir işletme olarak, kitleniz ve müşterileriniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz o kadar iyi olur. Bu sayede onların ihtiyaçlarını karşılayabilir ve onları sadık müşterilere dönüştürebilirsiniz. Bir blog oluşturduğunuzda ve işletmenizle alakalı içerikler yayınladığınızda, alanınızla ilgilenen bir kitleyi kendinize çekmiş olursunuz. Bu nedenle, blogunuzu kimlerin ziyaret ettiğini öğrenmek için Google Analytics'i kullanabilirsiniz, bu da ürünlerinizi hedef müşterilere pazarlamanızı sağlayacaktır. Blog ziyaretçilerinizden gelen ek veriler, satış ve pazarlama kampanyalarınızı onlara yönelik olarak hedeflemenize yardımcı olabilir. 


Markanızı oluşturun 


Markanızı oluşturmak bir hikaye anlatmak ve bunun bir işletme olarak kim olduğunuzu temsil etmesini sağlamakla ilgilidir. Bir blog bunu yapmanıza yardımcı olabilir. Kendinizi tanıtmak, inançlarınızı ve amaçlarınızı vurgulamak, izleyicilerin bir işletme olarak amacınızı anlamalarını sağlar. Bu, işletme markanız için harika olabilir, işletmenizi olumlu bir ışığa sokar ve neyi savunduğunuzu gösterir.


İşletmeniz için bir blog sahibi olmanın birçok faydası vardır. Eğer bir blog oluşturmaya karar verirseniz, bu konuda tutarlı olduğunuzdan emin olmanız önemlidir. Tutarlılık anahtardır ve yardımcı olacaktır

 

Logonuzu tasarlamaya başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

x