Logonuzu tasarlamaya başlayın

Logonuzla kalabalığın arasından sıyrılın

Yayınlandı: 28/11/2017

Dünyamız şu anda farklı markalar ve şirketlerle dolu. Başa çıkmamız gereken gerçek şu: Kendi şirketinizi kurmak istiyorsanız, marka kimliğiniz üzerinde çok dikkatli çalışmanız ve bunun için çok para harcamanız gerekiyor
 

Markanızın kimliğini oluşturan parçalardan biri de logodur. Ve dürüst olmak gerekirse, bu, şirketinizin müşteriler tarafından görsel olarak tanımlanmasının çok önemli bir parçasıdır
 

Günlük olarak ziyaret ettiÄŸiniz mekanları, restoranları, kafeleri ve maÄŸazaları düşünün… Onları hatırladığınızda ne düşündünüz? DoÄŸru: önce logo fikrini düşünürsünüz, sonra o iÅŸletmenin bulunduÄŸu binanın dış cephesini düşünürsünüz, sonra iç tasarımını vs.


Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

Bu arada, insanların en bilinen markaların logolarını hafızalarından çizmeye çalıştıkları deneyi gördünüz mü? Çok komikti.
 

Logonuzla kalabalığın arasından sıyrılın

 

Sonuç tuhaftı. Elbette herkes logoların temel şekillerini hatırlıyordu, ancak ayrıntılar bazen kayboluyordu.Peki sizce kimin bir logoya ihtiyacı var? Cevap basit - başarılı olmak isteyen her şirketin. Okumaya devam edin, açıklayacağım.



Neden her markanın bir logoya ihtiyacı var?

 

Why every brand needs a logo


1. Kalabalığın arasından sıyrılın

Logonuzu tüm marka tasarımınızın kilit bir unsuru olarak düşünün. Temel olarak, bu, öne çıkmanın ve insanlara kendiniz hakkında bilgi vermenin en uygun yoludur. İnsanların zihinleri ve zevkleriyle oynayabileceğiniz yer burasıdır. Logo tasarımına çok ciddi yaklaşmanızın nedeni budur

2. Harika bir ilk izlenim bırakın

İnsanlar markanızı ilk kez gördüklerinde, logoyu görürler ve duyguları ve bir tür içsel hisleri, markanıza güvenmek isteyip istemediklerini mükemmel bir şekilde anlamalarını sağlar. Sizin onlar için yeterince iyi olup olmadığınızı düşünürler

Örneğin, Supreme logosundan son birkaç yılın en iyi ilk izlenimlerinden birini aldım. Bu gördüğüm en basit ama en dopdolu şey. Çarpıcı.

3. Yeni müşteriler çekin

Şirketinizin büyümesiyle birlikte müşterilerinizden belli bir güven ve sadakat kazanacaksınız. Logonuz sizinle daha önce çalışmış olanların hafızasında kalacak ve güvenilir bir ortak arayanların zihninde yer edinecektir. Bu nedenle logonuz aşırı karmaşık olmamalıdır

.

4. İlkelerinizi görselleştirin

Marka logonuz, hedeflerinizin ve iş yaklaşımınızın güçlü bir yansıması haline gelecektir. Bu, müşterilerinize veya potansiyel müşterilerinize doğrudan belirli bir mesaj vermenin yoludur. İlkelerinizi sergilemek için logonuzu kullanın

 

Ne tür zorluklarla karşılaÅŸabilirsiniz?  
 

Logo tasarımına kendi başınıza yaklaşmaya karar vermeniz durumunda karşılaşacağınız birçok zorluk vardır. İşinizle ilgilenme konusunda uzman olduğunuzu ve bunu kolayca başaracağınızı söylemeden önce beni dinleyin

.


Eğilimlere güvenmek

Trendler gelip geçer ve bazılarının yaşam döngüsü çok kısadır. Nasıl çalıştığını ve hangi trendlerin kullanılmaya değmeyeceğini anlamak logo tasarımcısının birincil görevidir. Ayrıca, Wall Street'teki büyük hukuk firmaları gibi ciddi şirketler için mevcut trendlerden bazılarını kullanmanın iyi olmadığını da anlamalısınız. Onların uzun bir süre boyunca gerçekten gelişmeyen kendi tarzları vardır. Sizin göreviniz bu tarzı takip etmek ve onun içinde yeni bir şey yaratmaktır

Kötü tipografi seçimi

Tipografi kraldır. Eğer tipografi ile nasıl çalışacağınızı bilmiyorsanız, hapı yuttunuz demektir. Logo tasarımının tipografi kısmına nasıl yaklaşacağınızı bilmiyorsanız, logo tasarım endüstrisi sizi canlı canlı yiyecektir. Bahse girerim harika illüstrasyonlara ve kötü tipografiye sahip bazı logolar görmüşsünüzdür, değil mi?

Bu, oldukça tuhaf görünen Avatar film logosunun hikayesidir. Sanki logonun tasarımcısı filmin adını metin editörüne yazmış ve farklı yazı tipleri uygulandığında nasıl göründüğünü kontrol etmeye başlamış gibi.

Vektör yerine raster ile gitmek

Vektör yerine raster kullanmak daha çok bir çaylak hatası gibi görünüyor, ancak yine de bu sorundan kaçınamıyorum. Logosunu raster olarak hazırlayan çok fazla şirket var ve iş yeniden boyutlandırmaya veya medya kitinde kullanmaya geldiğinde herkese raster görüntüyü veriyorlar. Pikselleşiyor ve korkunç görünüyor. Unutmayın: her zaman vektörel olmalıdır. Belki bugün logonuzun mevcut boyutundan memnun olabilirsiniz, ancak bir gün geçmişten nefret edeceksiniz

Çok fazla yazı tipi

Tipografinin öneminden daha önce bahsetmiştim. Ancak, logonuzu çok sayıda farklı işaretle aşırı karmaşık hale getirmemeniz gerektiğini de unutmamalısınız

.
 
Piyasadaki seçenekler nelerdir?
 

İşletmeniz için birinci sınıf bir logo elde etmenin birkaç yolu vardır:

  • EÄŸer bütçeyi önemsemiyorsanız ve bazı serbest çalışanlara büyük bir çek yazmakta sorun görmüyorsanız, bu adamlar için Dribbble veya Behance'i kontrol etmekte özgürsünüz.

  • TemplateMonster MarketPlace. Tonlarca logo ÅŸablonları var.

  • Günümüzde sektördeki En İyi Logo OluÅŸturucular arasında yer alan LogoGenie'yi kullanabilirsiniz. İşletmeniz için bir logo tasarımı denemek ve özelleÅŸtirmek için kullanabilirsiniz.

 

Piyasadaki seçenekler nelerdir
 

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

Neden iş logonuzu oluşturmak için bir yapay zeka logo oluşturucu denemelisiniz

Neden iş logonuzu oluşturmak için bir yapay zeka logo oluşturucu denemelisiniz

Kurumsal markalar net bir kimlikle baÅŸarı zirvesine ulaÅŸtı. Ne yazık ki, aynısını küçük iÅŸletmeler ve baÅŸlangıçlar için söyleyemeyiz. Son derece rekabetçi bir pazarda yol almak, markanızın kimliÄŸini, deÄŸerlerini, felsefelerini ve misyonunu özetleyen benzersiz bir logo olmadan korkutucu olabilir.   Ne yazık ki, bir logo yapmak pahalı ve zaman alıcı bir teklif olabilir, bu da zat...

Daha fazla bilgi edinin
En İyi İş Araçları ve Yazılımları 2025 Yılında İşinize Başlamak İçin

En İyi İş Araçları ve Yazılımları 2025 Yılında İşinize Başlamak İçin

Bir iÅŸ aracı, giriÅŸimcilerin ve organizasyonların iÅŸlemleri hızlandırmalarına ve rekabetçi kalmalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmış ve oluÅŸturulmuÅŸ bir teknolojik araç veya yazılımdır. Bu araçlar iÅŸletmeleri verimli hale getirir, onları müşterilerle baÄŸlı tutar ve verimliliÄŸi saÄŸlar. Küçük iÅŸletme araçları ayrıca iÅŸletmelerin kontrol altında kalmasını saÄŸlar - ve her Å...

Daha fazla bilgi edinin
Sloganlar ve sloganlar, logonuz tasarımında nasıl kullanılır?

Sloganlar ve sloganlar, logonuz tasarımında nasıl kullanılır?

Bir logo sloganı veya sloganı, müşterilerinizin zihninde sizi en üstte tutar (gözleri kapalı bile olsa). "Just do it." (Nike), "Dünyanın en mutlu yeri" (Disneyland) ve "Parmaklarınızı yalayacaksınız" (Kentucky Fried Chicken) gibi üst markalar için baÅŸarılı sloganları hatırlayın mı?  Bu çekici, zamansız kısa cümleler veya tek satırlar, hafızalarımıza sonsuza dek kazınmıştır. ...

Daha fazla bilgi edinin
İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x