Logonuzu tasarlamaya başlayın

Logo Maker Vs Logo Generator | Temel farklar nelerdir

Yayınlandı: 20/10/2020

Harika görünümlü bir logoya ihtiyacınız olduğunda elinizin altında çok sayıda logo oluşturucu var. Ancak aslında ihtiyacınız olan logo oluşturucu değil, logo oluşturucudur. Kulağa benzer geliyorlar, ancak aslında ikisi çok farklı şeyler. İsimlerinden de anlaşılacağı gibi, logo oluşturucu sizin için bir logo oluştururken, logo oluşturucu kendi logonuzu oluşturmak için kullanabileceğiniz bir dizi araçtır. 

Daha az iş gibi göründüğü için logo oluşturucuyu tercih etmek isteyebilirsiniz. Hey, anladık. Ancak tam da bu yüzden bir logo oluşturucu kullanmamalısınız. İşi kendiniz yapmadığınızda, nihai ürününüzün sonucu üzerinde çok daha az kontrol sahibi olursunuz. Ve logonuz üzerinde fazla kontrolünüz olmadığında, muhtemelen unutulabilir bir şey elde edersiniz. 

Endişelenmeyin – bir logo oluşturucu kullanmak, tasarım işini kendiniz yapmak anlamına gelir, ancak bize güvenin, bu zor bir iş değildir. Logogenie’nin logo aracı, kodlama veya tasarım becerisi gerektirmeden herkesin kendi premium logosunu yapmasını inanılmaz derecede kolaylaştırıyor.  

 

Resquo;Logo Oluşturucu ile Logo Oluşturucu Arasındaki Fark Nedir?


Basitçe söylemek gerekirse, bir logo oluşturucu logonuzu sizin için oluşturur. Logo oluşturucu ise size kendi logonuzu oluşturmanız için gereken araçları sunar. 

İlk önce logo oluşturucunun nasıl çalıştığını inceleyelim. 


Logogenie her iki dünyanın da en iyisini sunuyor. Hem logo oluşturucu hem de logo oluşturucu! Yapay zeka kullanılarak oluşturulan bir logo şablonu ile başlıyorsunuz. Bu, Logogenie'nin şirket bilgilerinize göre uyarlanmış logo tasarımları bulacağı anlamına gelir! Ardından, sitede bulunan çevrimiçi araçlarla logoyu özelleştirmek size kalıyor.

Her logo oluşturucu biraz farklı araç setine ve biraz farklı araç işlevselliğine sahiptir. Ancak özünde hepsi logonuzun genel şeklini, renk paletini, metin için kullanacağınız yazı tipini ve logonun ana görselini seçmek için kullanabileceğiniz araçlar sunuyor.

Logogenie gibi bazı logo oluşturucuların kullanabileceğiniz yazı tipleri, görseller ve şablonlarla dolu devasa kütüphaneleri varken diğerlerinin yok.

Logonuzu oluşturmak için doğru logo oluşturucuyu ararken, size çok sayıda özelleştirme seçeneği sunan bir logo oluşturucu seçtiğinizden emin olun. Sonra... Logo oluşturucular var. 

 

Logo oluşturucu vs logo oluşturucu, temel farklar nelerdir


Tıpkı logo oluşturucular gibi, her logo oluşturucu da farklıdır. Ancak hepsi aynı temel şekilde çalışır:
 

- Marka adınız ve sloganınız gibi bilgileri veriyorsunuz
- Sektörünüzü seçiyorsunuz
- Markanızın kişiliği hakkında birkaç anahtar kelime seçiyorsunuz
- Bir veya daha fazla marka rengi seçiyorsunuz


Ve tüm bu bilgileri verdikten sonra, size bir logo önerisi veya sayfalarca logo önerisi veriliyor. Bunların hepsi, sağladığınız bilgileri alan ve marka kişiliğinizi ideal olarak yakalayan bir şey oluşturan bir algoritma kullanılarak oluşturulur. Sorun şu ki, bu bir algoritma, bir insan değil. Ve markanızın bilgisayarlara değil, insanlara hitap etmesi gerekir. Dolayısıyla, insan gözüne hitap eden bir şey yaratmak için logonuz bir insan tarafından oluşturulmalıdır. 


İnsan bir tasarımcı, etkili bir tasarım yaratmak için kuralları ne zaman çiğneyeceğini bilir. Bir bilgisayar bunu yapamaz. Dolayısıyla logonuz bir algoritma tarafından tasarlandığında, şirketiniz için teknik olarak markaya uygun olabilir–örneğin bir banka için lacivert kare bir logo, bir fırın için yuvarlak pembe bir logo–ancak markanızın sektörünüzdeki diğerlerinden nasıl farklı olduğunu tam olarak yansıtmayabilir. Örneğin, lacivert logonuza sarı bir şimşek ekleyerek bankanızın ilerici değerlerini vurgulamak isteyebilirsiniz–algoritma bunu yapmaz çünkü bu onun mantığına uymaz.


Popüler Logo Oluşturucular


Bu logo oluşturucuları önceki bir yazıda ayrıntılı olarak ele aldık. Aralarındaki farklar hangi bilgileri vermeniz gerektiği ve kaç logo konsepti önerisi aldığınızın ötesine geçiyor – bazıları logonuzu oluşturduktan sonra destek sunuyor ve bazıları logonuzu kartvizitlere, kalemlere ve diğer takılara basmanın kolay yollarını sunuyor.

 Logo oluşturucu vs logo oluşturucu, temel farklar nelerdir

 

Logo oluşturucular popüler olabilir, ancak aslında logo oluşturuculardan daha kolay değiller. Elbette, daha az iş var – markanızı birkaç temel bileşene indirgiyorsunuz ve algoritmanın işini yapmasına izin veriyorsunuz – ancak logonuzu özelleştirmeye gelince, aynı şeyi yapıyorsunuz: renkleri değiştiriyor, farklı yazı tiplerini deniyor, logonun ana görüntüsünü değiştiriyorsunuz. 


Bir Logo Oluşturucu Daha Fazla Seçenek Demektir


Bir logo oluşturucu kullandığınızda, boş bir sayfa ile başlamazsınız. Bunun yerine, yapay zekanın size sunduğu logo konseptiyle başlarsınız. Bu, logoyu özelleştiremeyeceğiniz anlamına gelmiyor – genellikle özelleştirebilirsiniz – ancak genellikle, sınırlı sayıda özelleştirme seçeneğine sahip olduğunuz anlamına geliyor. Örneğin, bir logo oluşturucu her sektör için bir dizi logo şablonuna sahip olabilir.

İlk anket sırasında sektörünüz olarak “inşaat” seçeneğini seçtiyseniz, yalnızca oluşturucunun inşaat logoları için sağladığı şablon seçeneklerini görebilirsiniz. Bu da çapraz çekiçler, ev gibi görünmesi için üçgenlerle kaplanmış kare logolar ve inşaatla ilgili diğer genel görüntüler anlamına gelir. Ayrıca, yaratıcı hizmetler ve eğitim gibi diğer sektörlerdeki markalara yönelik şablonlara da erişemeyeceğiniz anlamına geliyor. 

 

Logo oluşturucu vs logo oluşturucu, temel farklar nelerdir

 

İşte bunun kötü olmasının nedeni: markanız için potansiyel olarak mükemmel olabilecek şablonları kaçırıyorsunuz. Diyelim ki düzenli olarak country western dans gecelerine ev sahipliği yapan bir dans stüdyosusunuz. Sektörünüz olarak “stüdyoları” seçtiniz ve fotoğraf tripodları, sanatçı şövaleleri ve film makaraları gibi görünen bir sürü şablon elde ettiniz. Belki spot ışığı veya bir çift bale ayakkabısı olan bir şablon bile alabilirsiniz. Ancak “moda,”yı seçmiş olsaydınız, logonuzu bir kovboy şapkası veya bir çift batı botu ile hazırlama seçeneğiniz olabilirdi, bu da onu özel dans stüdyonuz için daha markalı hale getirirdi. 


Bu yazı tipiniz için de geçerli. Markanızla ilgili birkaç anahtar kelime belirlediğinizde, oluşturucu seçtiğiniz anahtar kelimelerle eşleşen bir veya birkaç yazı tipi seçti. Algoritma, incelikli bir marka kişiliğine sahip olduğunuzu dikkate alamadı ve size bunu doğru bir şekilde temsil eden yaratıcı yazı tipi önerileri sunamadı. Temel olarak, bir logo oluşturucu kullandığınızda, markanızı bir kutuya koymanız gerekir. 


Bir Logo Oluşturucu Nasıl Seçilir


İnternette çok sayıda logo oluşturucu var ve logo oluşturucular gibi kaliteleri de farklılık gösteriyor. Doğru logo oluşturucuyu ararken, size mümkün olduğunca çok seçenek sunan bir logo oluşturucu arayın. Bu da yüzlerce yazı tipi, aralarından seçim yapabileceğiniz çok çeşitli renkler ve logonuzu çeşitli şekillerde değiştirme imkanı anlamına geliyor. 


İşte Logogenie’nin logo aracının sunduklarına hızlı bir bakış:
 

- Yedi farklı gruba ayrılmış yüzlerce font
- Derinlikli bir logo oluşturmak için istediğiniz kadar öğeyi birbirinin üstüne ve altına katmanlama yeteneği
- Tam ölçekli bir bg renk seçici – burada önceden belirlenmiş renk şemaları yok
- Kullanmak ve tamamen özelleştirmek için eksiksiz bir simge kitaplığı

 

Logo oluşturucu vs logo oluşturucu, temel farklar nelerdir

 

Bir logo oluşturucu seçerken, sadece logo özelleştirme seçeneklerine bakmayın. Logo oluşturucunun size neler sunduğuna bakın, örneğin:


- Basit yeniden boyutlandırma

- Logonuz vektör formatındadır, böylece kolayca büyütebilir veya küçültebilirsiniz

- Bütçenize uygun bir fiyat

 

Bir Logo Oluşturucudan En İyi Şekilde Yararlanmak


Bir logo oluşturucu size araçlar sunar, ancak bunlar yalnızca tasarım gözünüz kadar etkilidir. Renkler, şekiller ve yazı tipleri gibi unsurların benzersiz marka kişiliğinizi iletmek için nasıl çalıştığını bilmiyorsanız, bu konulardaki son blog yazılarımızdan bilgi edinin: 

 

- Logo tasarımınız için kullanılacak farklı yazı tipleri nelerdir?
- Logo tasarlamak için şekilleri kullanmak: The Emotions Behind Circles, Squares & More
- The Meaning of Colors and How To Use Them With Brand Design

 

Marka kişiliğinizi görsel olarak nasıl etkili bir şekilde aktaracağınızı anlamak için zaman ayırın, ardından birkaç logo fikri çizin.  Ardından, bu fikirler elinizin altındayken logo oluşturucuya girin, böylece tasarım yaparken bunlara geri dönebilirsiniz. 


Logonuzda farklı renk kombinasyonlarını deneyin. Daha açık veya daha koyu tonlar, daha fazla veya daha az doygun tonlar ve logonuzun ana rengini vurgu rengiyle değiştirmek gibi bu renklerin varyasyonlarını da deneyin. İyi bir logo oluşturucu size logonuzda sınırsız sayıda değişiklik yapma imkanı sunar (logo oluşturucuların aksine, çoğu yapabileceğiniz değişiklik sayısını sınırlar), bu nedenle tüm avantajlardan yararlanın ve mükemmel olana kadar logonuzla oynayın. 

 

Logo oluşturucu vs logo oluşturucu, temel farklar nelerdir

 

Logo oluşturucuyu da gerçekten iyi tanıyın. Çok sayıda araca sahip bir logo oluşturucu ilk başta göz korkutucu görünebilir, ancak daha fazla araç logonuzu özelleştirmek için daha fazla yol anlamına gelir. Her biri ile oynayın ve logonuzun farklı stillerde nasıl göründüğüne bakın, örneğin gölgeli veya siyah beyaz ya da tam renkli. Muhtemelen logonuzun birden fazla versiyonuna ihtiyacınız olacak–farklı boyutlar, Twitter profil resminiz gibi daha küçük ortamlar için daha minimalist bir versiyon ve rengin bir seçenek olmadığı baskı işleri için siyah beyaz veya gri tonlamalı bir versiyon. Bir logo oluşturucu ile ne kadar yetkin olursanız, markanızla ilgili her şeyi mükemmel bir şekilde yansıtan özel bir logo oluşturmak için o kadar iyi bir donanıma sahip olursunuz. 

 

Diğer makalelerimize göz atın

x