Logonuzu tasarlamaya başlayın

Logo Tasarımınızı Öne Çıkarmanın 5 Yolu

Yayınlandı: 09/03/2018

Bir logo mu tasarlıyorsunuz? Elbette, bir markanın görsel temsilini oluşturmanın kolay olduğunu düşünebilirsiniz, ancak göz alıcı bir logo sadece bir daire ve şirket adından daha fazlasıdır. Anlamı gerçekten özetlemeniz gerekir. Aksi takdirde, logoyu ister kendi işletmeniz için ister bir müşteri için tasarlıyor olun, işletmeye muazzam bir kötülük yapmış olursunuz. İşte logo tasarımınızı geliştirmenin 5 yolu, böylece milyonlar arasında ciddi bir şekilde öne çıkabilirsiniz:


1. Kendinize Bazı Sorular Sorun

Her logonun bir hikayesi var mıdır? Hem evet hem hayır. Ancak logonun nereden geldiğini ve neden geldiğini bilmek son derece önemlidir. Marka uzun zamandır var mı? Bir mirası var mı? Markanın ne zaman ve nerede başladığına dair unsurları logonun tasarımında kullanabilirsiniz.

 

Kendinize logo tasarımıyla ilgili bazı sorular sormanızın bir diğer nedeni de stratejiyi genel görünüme dahil etmektir. Markalaşma süreci logonun ötesine geçebilir, ancak her ikisi de iç içe geçmiştir; bu nedenle logoyu geliştirirken bazı hayati markalaşma sorularının yanıtlarını önünüzde bulundurmalısınız, örneğin:

 
  • Markayı farklı kılan nedir?
  • Marka neden başladı? Markanın misyonu veya hedefi nedir?
  • Marka hedefine nasıl ulaşmayı amaçlıyor?
  • Marka veya şirketin değerleri nelerdir?
  • Markanın kişiliği nedir?
  • Hedef kitle kim?
  • Web sitesi tasarımım nasıl markalaştırılacak?

     

5 Ways To Make Your Logo Design Pop


2. Görsel Harikalar Örün

Görsel olarak çekici bir logo oluşturmanın bazı yolları vardır—ve en iyi yöntemlerden biri de markanın genel konseptinin görsel bir yorumunu oluşturmaktır. Örneğin, iki simgenin tek bir resimde bir araya getirildiği görsel bir çift anlamlılık düşünebilirsiniz (iki yüz veya şarap bardağı illüzyonunu düşünün). Bir başka yol da, bir sembol geliştirmek için markanın adını kullanmak gibi, kelime ve sembol sanatı yapmaktır. Örneğin, kelime “futbol,” ise, bu harfleri bir futbol topu gibi gösterebilirsiniz.

3. Renk Psikolojisini Anlayın

Renk, logo tasarımının son derece ayrılmaz bir parçasıdır. Hiç kimse bir logo tasarımı için rastgele bir renk seçmez ve eğer seçerlerse, marka hakkında çok fazla düşünmedikleri açıktır. Renkler düşünceleri, fikirleri ve inançları iletir. Renk dikkatinizi çeker. Ancak, renk aynı zamanda aldatıcıdır

Bazı müşterilerin seçtiği bir renk paleti vardır. Diğerleri gri tonlama ister. Bu durumlarda, ilgi çekmek için negatif alanı yeterince kullanabilir ve ardından illüstrasyona hayat vermek için gölgelendirme kullanabilirsiniz.

 

Ama eğer oynama özgürlüğünüz varsa, grafik tasarımda renklerin psikolojisine bir göz atmak isteyebilirsiniz. Renk nihayetinde bireyin onu nasıl algıladığına bağlı olsa da, markaların "algılanan uygunluğu" üzerine yapılan ve “Renk satılan şeye uyuyor mu? ”diye soran araştırmalar vardır. Mavi güvenilir, arkadaş canlısı ve rahatlatıcıdır. Yeşil para, zenginlik ve sağlık için kullanılır. Mor gizemli, asil ve zengindir.

İletmek istediğiniz mesaja bağlı olarak renk, tasarıma derinlik katabilir
.  

Logo tasarım renkleri


4. Klişeleri Ortadan Kaldırın

Tıpkı kıyafetlerde olduğu gibi, marka ve logo tasarımında da modalar vardır. Fikirlerin çoğu saf altın olsa da, bir dizi tasarımcının modayı tekrar tekrar kullandığını görmek sadece sorun yaratır. Aynı arketipi takip etmek yerine, neden kutunun çok dışında bir şey bulmuyorsunuz?

 

İşte kaçınmanız gereken bazı klişeler:

  • Arklar/kemerler
  • Helvetica yazı tipi – eğer bana inanmıyorsanız, kanıt için Gap logosu fiyaskosunu araştırın. Ve banal yazı tipleri söz konusu olduğunda, Comic Sans, Papyrus ve benzeri stillerden ne pahasına olursa olsun kaçının.
  • Rastgele noktalar
  • Üst üste binen harfler
  • Sohbet balonları
 

5. Sadelik ve Simetri

En iyi logolar basit olanlardır—çünkü ilerleyen zamanlarda evrim geçirebilirler. Örnek olarak: Nike Swoosh. Basit logolar güçlüdür ve dünya çapında çeşitli kitlelerde yankı uyandırmıştır. Basitlik akılda kalıcıdır, etkileyicidir ve çoğu zaman hayranlık uyandırır. Herkes her zaman karmaşık ve gösterişli olanın en iyisi olduğunu düşünür, çünkü öne çıkarsınız; ancak gerçekte, en iyi simgeler basit çizgilere ve tek bir cazip öğeye sahip olanlardır.
 

logo tasarım ipuçları


Macintosh Apple'ı ele alalım. Yığın çıkarılmadan normal elma simgesi normaldir. Ancak “byte,” eklediğinizde logonun anlamı yoğunlaşır.

 

Basit ama etkili olmanın bir başka yolu da simetri açısından düşünmektir. Apple logosunu örnek alarak, eğrilere ve çizgilere bakarsanız, dairelerde ve eğrilikte bir tutarlılık olduğunu görmeye başlayacaksınız. Daha derine inmek ister misiniz? En son Twitter logosuna bir göz atın. Çizgileri senkronize tutmak için kullanılan tüm daireler karşısında hayrete düşeceksiniz
.
 

İşiniz için bir web sitesi oluşturun

Günümüzde her şirketin bir web sitesi olmalıdır. Birçok küçük işletme sahibi, mal satmalarını, çevrimiçi ödeme almalarını, rezervasyonları kabul etmelerini, teklifleri listelemelerini ve bir iş için ne yaparlarsa yapsınlar pahalı bir web programlaması için ödeme yapacak paraları olmadığını söyleyecektir. Uygun fiyatlı bir çözüm, bir web sitesi oluşturucu kullanmaya başlamaktır.

 

Son Düşünceler

Kimse berbat bir logo istemez. Daha önce yapılmış olanları düşünmeyi bırakın ve işletmenizi markalaştırmak için tamamen benzersiz ve sıra dışı bir şey yapın. Bu ipuçları, markalar için zamansız logolar oluşturmak için kullanılan harika logo tasarımları olsa da, genel tasarıma yaratıcı bir dönüş yapmak size kalmış. Bu ipuçlarını okuduğunuza göre artık ilham almış olmalısınız—o halde gidin ve o logoyu yapın!

 
 

Diğer makalelerimize göz atın

x