Bir logo mu tasarlıyorsunuz? Elbette, bir markanın görsel temsilini oluşturmanın kolay olduğunu düşünebilirsiniz, ancak göz alıcı bir logo sadece bir daire ve şirket adından daha fazlasıdır. Anlamı gerçekten özetlemeniz gerekir. Aksi takdirde, logoyu ister kendi işletmeniz için ister bir müşteri için tasarlıyor olun, işletmeye muazzam bir kötülük yapmış olursunuz. İşte logo tasarımınızı geliştirmenin 5 yolu, böylece milyonlar arasında ciddi bir şekilde öne çıkabilirsiniz:
1. Kendinize Bazı Sorular Sorun
Her logonun bir hikayesi var mıdır? Hem evet hem hayır. Ancak logonun nereden geldiğini ve neden geldiğini bilmek son derece önemlidir. Marka uzun zamandır var mı? Bir mirası var mı? Markanın ne zaman ve nerede başladığına dair unsurları logonun tasarımında kullanabilirsiniz.
Kendinize logo tasarımıyla ilgili bazı sorular sormanızın bir diğer nedeni de stratejiyi genel görünüme dahil etmektir. Markalaşma süreci logonun ötesine geçebilir, ancak her ikisi de iç içe geçmiştir; bu nedenle logoyu geliştirirken bazı hayati markalaşma sorularının yanıtlarını önünüzde bulundurmalısınız, örneğin:
- Markayı farklı kılan nedir?
- Marka neden başladı? Markanın misyonu veya hedefi nedir?
- Marka hedefine nasıl ulaşmayı amaçlıyor?
- Marka veya ÅŸirketin deÄŸerleri nelerdir?
- Markanın kişiliği nedir?
- Hedef kitle kim?
- Web sitesi tasarımım nasıl markalaştırılacak?
2. Görsel Harikalar Örün
Görsel olarak çekici bir logo oluÅŸturmanın bazı yolları vardır—ve en iyi yöntemlerden biri de markanın genel konseptinin görsel bir yorumunu oluÅŸturmaktır. ÖrneÄŸin, iki simgenin tek bir resimde bir araya getirildiÄŸi görsel bir çift anlamlılık düşünebilirsiniz (iki yüz veya ÅŸarap bardağı illüzyonunu düşünün). Bir baÅŸka yol da, bir sembol geliÅŸtirmek için markanın adını kullanmak gibi, kelime ve sembol sanatı yapmaktır. ÖrneÄŸin, kelime “futbol,” ise, bu harfleri bir futbol topu gibi gösterebilirsiniz.
3. Renk Psikolojisini Anlayın
Renk, logo tasarımının son derece ayrılmaz bir parçasıdır. Hiç kimse bir logo tasarımı için rastgele bir renk seçmez ve eğer seçerlerse, marka hakkında çok fazla düşünmedikleri açıktır. Renkler düşünceleri, fikirleri ve inançları iletir. Renk dikkatinizi çeker. Ancak, renk aynı zamanda aldatıcıdır
Bazı müşterilerin seçtiği bir renk paleti vardır. Diğerleri gri tonlama ister. Bu durumlarda, ilgi çekmek için negatif alanı yeterince kullanabilir ve ardından illüstrasyona hayat vermek için gölgelendirme kullanabilirsiniz.
Ama eÄŸer oynama özgürlüğünüz varsa, grafik tasarımda renklerin psikolojisine bir göz atmak isteyebilirsiniz. Renk nihayetinde bireyin onu nasıl algıladığına baÄŸlı olsa da, markaların "algılanan uygunluÄŸu" üzerine yapılan ve “Renk satılan ÅŸeye uyuyor mu? ”diye soran araÅŸtırmalar vardır. Mavi güvenilir, arkadaÅŸ canlısı ve rahatlatıcıdır. YeÅŸil para, zenginlik ve saÄŸlık için kullanılır. Mor gizemli, asil ve zengindir.
İletmek istediğiniz mesaja bağlı olarak renk, tasarıma derinlik katabilir
.
4. Klişeleri Ortadan Kaldırın
Tıpkı kıyafetlerde olduğu gibi, marka ve logo tasarımında da modalar vardır. Fikirlerin çoğu saf altın olsa da, bir dizi tasarımcının modayı tekrar tekrar kullandığını görmek sadece sorun yaratır. Aynı arketipi takip etmek yerine, neden kutunun çok dışında bir şey bulmuyorsunuz?
İşte kaçınmanız gereken bazı klişeler:
- Arklar/kemerler
- Helvetica yazı tipi – eÄŸer bana inanmıyorsanız, kanıt için Gap logosu fiyaskosunu araÅŸtırın. Ve banal yazı tipleri söz konusu olduÄŸunda, Comic Sans, Papyrus ve benzeri stillerden ne pahasına olursa olsun kaçının.
- Rastgele noktalar
- Üst üste binen harfler
- Sohbet balonları
5. Sadelik ve Simetri
En iyi logolar basit olanlardır—çünkü ilerleyen zamanlarda evrim geçirebilirler. Örnek olarak: Nike Swoosh. Basit logolar güçlüdür ve dünya çapında çeÅŸitli kitlelerde yankı uyandırmıştır. Basitlik akılda kalıcıdır, etkileyicidir ve çoÄŸu zaman hayranlık uyandırır. Herkes her zaman karmaşık ve gösteriÅŸli olanın en iyisi olduÄŸunu düşünür, çünkü öne çıkarsınız; ancak gerçekte, en iyi simgeler basit çizgilere ve tek bir cazip öğeye sahip olanlardır.
Macintosh Apple'ı ele alalım. Yığın çıkarılmadan normal elma simgesi normaldir. Ancak “byte,” eklediÄŸinizde logonun anlamı yoÄŸunlaşır.
Basit ama etkili olmanın bir başka yolu da simetri açısından düşünmektir. Apple logosunu örnek alarak, eğrilere ve çizgilere bakarsanız, dairelerde ve eğrilikte bir tutarlılık olduğunu görmeye başlayacaksınız. Daha derine inmek ister misiniz? En son Twitter logosuna bir göz atın. Çizgileri senkronize tutmak için kullanılan tüm daireler karşısında hayrete düşeceksiniz
.
İşiniz için bir web sitesi oluşturun
Günümüzde her şirketin bir web sitesi olmalıdır. Birçok küçük işletme sahibi, mal satmalarını, çevrimiçi ödeme almalarını, rezervasyonları kabul etmelerini, teklifleri listelemelerini ve bir iş için ne yaparlarsa yapsınlar pahalı bir web programlaması için ödeme yapacak paraları olmadığını söyleyecektir. Uygun fiyatlı bir çözüm, bir web sitesi oluşturucu kullanmaya başlamaktır.
Son Düşünceler
Kimse berbat bir logo istemez. Daha önce yapılmış olanları düşünmeyi bırakın ve iÅŸletmenizi markalaÅŸtırmak için tamamen benzersiz ve sıra dışı bir ÅŸey yapın. Bu ipuçları, markalar için zamansız logolar oluÅŸturmak için kullanılan harika logo tasarımları olsa da, genel tasarıma yaratıcı bir dönüş yapmak size kalmış. Bu ipuçlarını okuduÄŸunuza göre artık ilham almış olmalısınız—o halde gidin ve o logoyu yapın!