Logonuzu tasarlamaya başlayın

Logo tasarlarken kaçınılması gerekenler

Yayınlandı: 22/11/2017
Logo tasarlarken kaçınılması gerekenler

Her ÅŸirketin bir logoya ihtiyacı vardır, eÄŸer müşterilerinizin gözünde net deÄŸilse logonuzun deÄŸeri nedir? Bir tasarımcı olarak size ÅŸunu söyleyebilirim ki, pek çok insan daha iÅŸe baÅŸlamadan önce logolarının nasıl görünmesini istediklerine dair kafalarında pek çok fikir dolaşıyor. Bazı insanlar logolarının sokakta gördükleri bir ÅŸeye benzemesini istiyor. Bazıları ise tamamen « ezber bozan » fikirlere sahiptir. Her iki durumda da logonuzun profesyonel görünmesini istiyorsanız uymanız gereken bir dizi logo tasarım kuralı ve yönergesi vardır. Çevrimiçi logo tasarımı söz konusu olduÄŸunda, logoyu tasarlayanlar kendileri olduÄŸu için birçok kiÅŸi bunu yanlış anlıyor. İşte çok profesyonel bir logo tasarlamanıza yardımcı olacak bazı önemli kurallar:

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

Karmaşıklık

Basit tutun. Basit logolara bakmak ve hatırlamak daha kolaydır. Logonuz ne kadar basit olursa, logonuzu farklı formatlara (web siteleri, kartvizitler, çıkartmalar, tişörtler, reklam panoları) uyarlamanız o kadar kolay olur ve daha fazla insan logonuzu ezberleyebilir. İşte çok fazla karmaşıklığa sahip bir logo örneÄŸi :

Logo too complexe
 

Süper gösterişli sarının burnunuza nasıl çarptığını fark ettiniz mi? Bu rengin üstesinden gelmek çok zor, renk temelde öne çıkan tek şey ve bakması zor. Çok fazla gösterişli olmasının yanı sıra, renklerinizin baskı dostu olması gerektiğini de aklınızda bulundurmalısınız. Bu renk basıldığında iyi sonuç vermeyecektir. Metnin etrafındaki çerçeve çok kalın ve gerekli değil. Metindeki sarı okunmasını zorlaştırıyor ve dekoratif yıldızlar yapışkan ve gereksiz. Logonuzun etrafında çok fazla dekoratif zımbırtı ve şekil kullanmaktan kaçının ve sadece açık ve basit tutun. Çok gösterişli olmayan tamamlayıcı renkler kullanın ve çok parlak olmadıklarından emin olun, aksi takdirde baskı sırasında sorun yaşarsınız.

 

Fontlar

Kullandığınız yazı tipinin kolayca okunabilir olduÄŸundan ve çok tuhaf olmadığından emin olun. Çok karmaşık kaligrafik yazı tipleri kullanmaktan kaçının, bunun yerine öne çıkan ve hem yakından hem de uzaktan okunabilecek keskin, kalın yazı tiplerini tercih edin. İki yazı tipi kullanıyorsanız, bunların birbiriyle uyumlu olduÄŸundan emin olun (tıpkı yukarıda renklerden bahsettiÄŸim gibi). Logo kompozisyonunuzda ikiden fazla yazı tipi kullanmamalısınız, çok fazla yazı tipi kullanmak logonuzun dağınık ve profesyonel olmayan görünmesine neden olur. İşte fontları düzgün kullanmamış bir logo örneÄŸi :

Çok fazla font içeren logo

Bu örnekte yazı tipleri ve renkler açıkça birlikte iyi gitmiyor. Tasarımcı ÅŸirket ismi için pek de okunabilir olmayan kaligrafik bir yazı tipi kullanmış, alt satırda ise kaligrafik yazı tipiyle iyi uyum saÄŸlamayan fütüristik, kare bir yazı tipi kullanılmış ve bundan sonra da logo yaparken bir kartvizit tasarlamadığınızı, adresinizi, numaranızı, tarihinizi vb. eklemenizin tavsiye edilmediÄŸini unutmamalısınız. Profesyonel görünümlü bir logo en fazla 2 veya 3 satırdan oluÅŸmalı ve yazı tipleri renklerle birlikte iyi bir uyum saÄŸlamalıdır. İnsanların metni yakından ve uzaktan okuyabilmeleri gerektiÄŸini unutmayın. EÄŸer yukarıdaki örneÄŸi iÅŸ kıyafetlerine basarsanız, metnin okunmasının kolay OLMAYACAÄžINI söylemeye gerek yok… Müşterilerinizin büyüteçlerini çıkarmalarına neden olmayın. Aynı tür yazı tipi ailelerini kullanın ve metinleri mümkün olduÄŸunca kısa ve net tutun. Bu, baÅŸarılı bir logo tasarlamanın çok önemli bir parçasıdır !


Yapı

Logonuzun iyi yapılandırılmış olması çok önemlidir. Logonuzun içindeki öğelerin hizalanması çok önemlidir. Düzgün yapılandırılmamış ve hizalanmamış bir logo profesyonelce görünmeyebilir ve hatta bir logo gibi bile görünmeyebilir. AÅŸağıdaki örneÄŸi inceleyin ve aynı hataları yapmadığınızdan emin olun :

Yapı sorunu olan logo
İlk örnekte (yukarıda tartışıldığı gibi) çok fazla metin, yazı tipi varyasyonu ve boyutu var. Basit tutun, logonuzda en fazla 2 veya 3 satır metin bulunduÄŸundan emin olun. İki numaralı örnekte, çok gösteriÅŸli renkler, üst üste binen metin ve simgeler, hizalama sorunları ve tutarsız yazı tipi seçimi var. Kafa karışıklığı yaratacağından üst üste binen öğelerden kaçının, öğelerin düzgün aralıklarla yerleÅŸtirildiÄŸinden ve güzelce hizalandığından emin olun. İşte çok iyi yapılandırılmış ve iÅŸe yarayan birkaç logo örneÄŸi !

iyi logo formatı

 

İlk örnekte ikonun güzel ve görünür olduğuna ve metinlerle mükemmel bir şekilde hizalandığına dikkat edin. Metinlerde kullanılan iki renk, ikondaki renklerle aynı ve boyut / miktar çok fazla değil. Sayı öne çıkıyor, bu şirketin neyle uğraştığını doğrudan görüyorsunuz. Taban çizgisi şirket adıyla hemen hemen aynı uzunlukta ve tüm tasarıma daha fazla yapı kazandırıyor, renkler birbirine çok yakışıyor. 3 numara tatlı ve ince. Şirket adının üstünde çatı simgesi, kalın metinler, kolay okunabilir yazı tipleri ve simgeyle aynı renk, taban çizgisi şirket adıyla mükemmel bir şekilde hizalanmış ve biraz daha stil kazandıran bazı harf aralıklarına sahip.

 

Renkler

Renkler, logonuzun iÅŸe yarayıp yaramayacağını belirleyen en önemli unsurlardan biridir. Çok parlak renkler iyi görünmeyecektir, ancak en önemlisi basılı ürünlerde iyi çıkmayacaklardır. Tamamlayıcı renkler kullandığınızdan emin olun, iÅŸte sıcak ve soÄŸuk tamamlayıcı renk varyasyonlarıyla güzel bir renk paleti :

Logo renk önerisi

 

Tüm öğelerin renklerle uyum içinde çalıştığından emin olun. Metinler için ikondaki renkler kullanılmalıdır. Açık ila orta griler de güzeldir çünkü her şeyle uyumludurlar.


Kapanış hatırlatmaları

Bu makalenin sonunda şunu söylemeliyim ki, bir logo hazırlarken üzerinde gerçekten düşünmeli ve ev ödevinizi yapmalısınız. Diğer şirketlerin neler yaptığına bir göz atın ve yaygın hataları yapmaktan kaçının. Seçtiğiniz renklerin sektörünüze uygun olduğundan emin olun, örneğin sağlıklı yemek dağıtımı yapıyorsanız parlak sarı seçmemelisiniz. Logonuzun mükemmel bir şekilde hizalandığından emin olun. Göze çarpan, yakından ve uzaktan okunması kolay yazı tipleri kullandığınızdan emin olun. Ve son olarak, BASİT TUTUN. Ne kadar basit o kadar iyi. Logonuz ne kadar sade olursa müşterileriniz şirketinizin adını o kadar çok hatırlayacak ve hizmetlerinize ihtiyaç duyduklarında sizi o kadar çok düşüneceklerdir.


Umarız bu makale bir logo tasarlarken yapılması ve yapılmaması gerekenleri anlamanıza yardımcı olmuştur. Sitemiz, deneyimli ve tutkulu ekibimiz tarafından tasarlanmış ve detaylandırılmış bir kendin yap online logo tasarım hizmeti sunmaktadır. Şirketiniz için logonuzu bugün 15 dakikadan kısa bir sürede tasarlayın, tasarımcı ekibimiz tarafından hazırlanmış 1000'den fazla premium logo şablonundan birini seçin ve kullanımı kolay çevrimiçi araçlarımızı kullanarak logonuzu özelleştirin.



Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

MarkalaÅŸmada fark yaratmak iÅŸletmelerin baÅŸarısına katkıda bulunur. Logo tasarımları açısından, harf logoları veya monogram logolar markanızın zarafetini, ilgisini, basitliÄŸini ve akılda kalıcılığını yansıtmak için mükemmel araçlardır.  Pazarınızda güçlü bir varlık arıyorsanız, harf logo tasarımları önemlidir. Bugünkü yazı, harf logoların çekiciliÄŸini vurgulayacak v...

Daha fazla bilgi edinin
Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Tasarım yapmak ve bir logo oluşturmak, soyut fikirleri somut çizgiler, desenler ve renklere dönüştürmek için onlarca saat gerektiren zorlu, zihinsel bir süreçtir. Artık değil! Yapay Zeka (AI) modern yaşamın her yönüne yavaş yavaş (ve kesin olarak) nüfuz ederken, logoları ve diğer görselleri tasarlamak ve oluşturmak kolay ve tatmin edici bir yol haline geldi. AI logo oluşturmanın çağdaş ...

Daha fazla bilgi edinin
İnşaat İşiniz İçin 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz İçin 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnÅŸaat iÅŸletmeleri için bile zekice bir pazarlama stratejisi hayati önem taşır. Bir pazarlama stratejisi sadece müşteri kazanmanıza yardımcı olmaz; birçok iÅŸ problemine çözüm getirebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi, hedefinize karşı netlik kazanmanızı saÄŸlar; takımın o hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doygun bir endüstride karşılaşı...

Daha fazla bilgi edinin
Bir duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bir duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

İnkar edilemez. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar küresel pazarı hızla ele geçiriyor. Akıllı telefonlar ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için deÄŸerli yeni kanallar yarattı. Ancak artık dijital reklamcılık alanında tek tip bir yaklaşımın mobil logo tasarımında artık yeterli olmayacağı daha açık bir ÅŸekilde görülüyor. Duyarlı logolar bu zorluÄŸu çÃ...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x