Logonuzu tasarlamaya başlayın

Logo tasarımınız için kullanabileceğiniz farklı yazı tipi türleri nelerdir?

Yayınlandı: 24/03/2020

Logonuz için hangi yazı tiplerini kullanmalısınız


Seçtiğiniz yazı tipinin insanların mesajınızı nasıl yorumladığını etkilediği bir sır değil. Markanızın yüzü olması için mükemmel logoyu hazırlarken, logonuzdaki metin için seçtiğiniz yazı tipi (veya yazı tipleri!) çok önemlidir. Jenerik hissi veren bir yazı tipi sizi sıkıcı, unutulabilir bir logo ile baş başa bırakacak ve markanızla uyuşmayan bir yazı tipi de insanların kim olduğunuz ve sizden ne beklemeleri gerektiği konusunda kafalarının karışmasına neden olacaktır. 

 
Peki siz kimsiniz? Ve ne yapıyorsunuz – ve bunu rakiplerinizden farklı olarak nasıl yapıyorsunuz? Kafanızda marka kişiliğinize dair net bir görüş yoksa, markanızla ilgili anahtar kelimeleri not etmek için birkaç dakikanızı ayırın. Markanızı nasıl tanımladığınızı ve hedef kitlenizin (ideal olarak!) onu nasıl tanımladığını düşünün. Aşağıdaki gibi anahtar kelimeler bulabilirsiniz:
 
 
Oyuncu, Sofistike, İlerici, Değer odaklı, Çevreye duyarlı, Geleneksel, Yaratıcı, Lüks, Güvenilir, Genç, Eski tarz, Erkeksi, Kadınsı, Alışılmamış...
 
 
Markanızın nasıl algılanmasını istediğinize dair net bir görüşe sahip olduğunuzda, logonuzda kullanacağınız en iyi yazı tipini kolayca belirleyebilirsiniz. Ve web sitenizde. Ve metin kullandığınız diğer her yerde. Bu nedenle, hangisinin markanıza en uygun olduğunu görmek için birkaç farklı yazı tipi kategorisine göz atın, ardından hangisinin en “size ”uygun olduğunu belirlemek için bu kategorideki yazı tiplerine yakından bakın.” Ama önce, yazı tiplerinin ve logoların tarihi hakkında konuşmak için hızlı bir yoldan gidelim. 


Yazı Tipleri ve Logolar: Uzun Ömürlü Bir Çift

 
Fontun bir diğer adı da yazı karakteridir. Bu ifade Johannes Gutenberg'in matbaayı icat ettiği 1400'lü yıllara dayanmaktadır. Yazı karakteri”kelimesi tam anlamıyla hareketli yazı karakteri kullanılarak kağıda basılan tasarımı ifade eder. Gutenberg’in ilk yazı karakteri Blackletter olarak biliniyordu ve siz ’bunu – ve onu taklit eden modern yazı tiplerini – filmlerde, televizyonda ve “Orta Çağ” 
gibi görünmek için tasarlanmış her şeyde kesinlikle görmüşsünüzdür.
 
Matbaanın icadı, modern yazı tipi kavramımızın başladığı yerdir. Önceleri tüm yazılı eserler elle yazılıyordu; yani bir bakıma her insanın el yazısı kendi kişisel yazı tipiydi. Ancak yazı tipi tasarımlarını standartlaştırmanın bir yolu yoktu, ta ki bunlar hareketli yazı bloklarına oyulup kitapların, gazetelerin ve diğer belgelerin binlerce aynı kopyasını basmak için kullanılana kadar. 1470 yılında Nicolas Jensen, antik Roma binalarında kullanılan tabelalardan esinlenen bir yazı karakteri olan Roman Type'ı icat etti. Ve sonra 1501'de Aldus Manutius dünyaya bugün hala kullandığımız bir yazı karakteri seçeneği sundu...italik. 

 

Logolar için Butler yazı tipi

 
Bugün, çok daha fazla seçeneğiniz var. Yazı karakterinizi kalınlaştırabilir, hızlı bir klavye kısayoluyla altını çizebilir, istediğiniz kadar büyük veya küçük yapabilirsiniz ve en önemlisi, indirip kullanabileceğiniz binlerce farklı yazı tipine sahipsiniz. Çoğu durumda, bunlar ücretsizdir. 
 
Logolar, yazı tiplerinden biraz daha eskiye dayanır. Orta Çağ'da soylu aileler kendilerini armalarla tanımlıyorlardı. Bir armada renk şemaları, desenler, bazen hayvan figürleri ve ailenin sloganı ve/veya savaş çığlığı gibi metinler gibi tasarım öğeleri yer alırdı. Bir arma, onu taşıyan kişiyi derhal sembolle ilişkilendirilen ailenin bir parçası olarak tanımlıyor ve bu da onları markalaşmanın ilk örneklerinden biri haline getiriyordu
.  
Orta Çağ'da ilerleyen logo ve markalaşma kavramları, İngiltere Kralı 2. Richard'ın tüm bira üreticilerinin kendilerini göze çarpan tabelalarla tanıtmalarını zorunlu kılan bir yasa çıkarmasıyla hız kazandı. Tavernalar tabelalarına hanedanlardan esinlenen resimler eklemeye başladılar ve bu da susamış müşterilerin kendilerini bulmalarına ve tanımalarına yardımcı oldu. Unutmayın, Ortaçağ Avrupa'sında çoğu insan okuma yazma bilmiyordu ve telefon da yoktu. Arkadaşınızla meyhanede bir şeyler içmek için buluşmak istiyorsanız, aynı meyhaneye gitmenizi sağlamanın en kolay yolu, Yeşil Ejderha meyhanesi veya Boar and Cock Pub gibi belirli bir meyhane tabelasında buluşmayı kabul etmekti. 
 
Bu ilk logolar, markalarını tanımlamak için görüntülere ve renk şemalarına dayanıyordu ve bugünün logoları da farklı değil. Ancak günümüz logolarının cephaneliklerinde başka bir araç daha var: yazı tipleri. Böylece ejderha maskotunuzu yanıyormuş gibi görünen bir metinle eşleştirebilir veya lüks salonunuzun geometrik logosunu ince, zarif bir serif yazı tipiyle çerçeveleyebilirsiniz. Yazı tipi seçeneklerinizi görmeye hazır mısınız?
 


Serif Yazı Tipleri
 


Logolar için Butler yazı tipi

 
Serifler, belirli yazı tiplerindeki harflerin uçlarında ve köşelerinde bulunan küçük çıkıntılardır. En bilinen serifli yazı tiplerinden birkaçı Butler, Times New Roman, Georgia, Trajan Pro ve Baskerville'dir. Serifli yazı tipleri kullanan birkaç ünlü markaya bir göz atın ve bu markaları nasıl algıladığınızı düşünün.
 
Birkaç küçük çıkıntının bir yazı tipini gerçekten şık hissettirebilmesi ne kadar şaşırtıcı, değil mi? Serif yazı tipleri cilalı, lüks ve birçokları için eski tarz hissettiren markalar için tercih edilen yazı tipleridir. Zamansız, klasik markalar ve kendilerinin akıllı, sofistike bir seçim olduğunu anlatmak isteyen markaların fontlarıdır. 
 
 

Sans Serif Yazı Tipleri

 

Logolar için gelecekteki yazı tipi

 
Adından da anlaşılacağı gibi, sans serif yazı tipleri serifleri olmayan yazı tipleridir. Bazı durumlarda, bir fontun bir serif ve bir sans serif versiyonu vardır, Liberation gibi. 
 
Serif yazı tipleri geleneksel, gösterişli, zamansız markalar için mükemmel bir seçim olsa da, sans serif yazı tipleri modern, ilerici markalar için daha uygundur. Eğer bir teknoloji şirketiyseniz veya gençlere yönelik bir giyim mağazasıysanız, sans serif yazı tipini tercih edebilirsiniz. Benzer şekilde, rekabetin altını oymakla ve gösterişsiz hizmet sunmakla tanınan bir markaysanız, sans serif genellikle gidilecek yoldur. Futura, Eras bold, Helvetica, Arial ve Oldsans Black belki de en iyi bilinen sans serif yazı tipleridir. 

 

El Yazısından Esinlenen Yazı Tipleri

 

El yazısı logo fontları

 
Adından da anlaşılacağı gibi, el yazısından esinlenen fontlar elle yazılmış gibi görünen fontlardır. El yazısından esinlenen yazı tipleri, organik ve ev yapımı hissi veren her marka için mükemmel bir seçimdir. Ayrıca, işiniz ne kadar büyük olursa olsun, yaptığınız her şeye kişisel dokunuşunuzu kattığınızı dünyaya göstermenin etkili bir yoludur. 
 
El yazısından esinlenen yazı tipleri çeşitli stillere sahiptir; bazıları hayali bir yazı gibi görünürken, diğerleri yapışkan bir kağıda not alınmış gibi görünür. Tıpkı bir kişinin kişisel el yazısından onun hakkında çok şey anlayabileceğiniz gibi, dünya da seçtiğiniz el yazısından ilham alan yazı tipinden markanız hakkında çok şey anlayabilir. Ünlü el yazısı fontları arasında Calling heart, Qlassik Bold, Androgyne, Tibitha ve Sweaty yer alır.
 
 

Kalın (Ve O Kadar da Kalın Olmayan) Yazı Tipleri

 

El yazısı logo fontları


Cesur, yüzünüzü gösteren bir marka mısınız? Evet mi? O zaman – mesajınızı CESUR bir yazı tipiyle stratosferin ötesine haykırın.
 
Kalın ve cesur bir yazı tipi, markanızın hesaba katılması gereken bir güç olduğunu tüm dünyaya gösterir. Yer kaplarsınız, geri adım atmazsınız. Kalın bir yazı tipi, bir rock mekanı, bir zipline kursu, bir kişisel antrenör veya hatta baharatlı atıştırmalıklar serisi gibi yüksek enerjili, yüksek yoğunluklu herhangi bir marka için ideal seçimdir. Gotham Black, Cunia, Oswald, Cornerstone gibi fontlar işinizi görecektir!
 
Bu mutlaka agresif olduğunuz anlamına gelmez, ancak itilip kakılmayacağınız ve görmezden gelinemeyeceğiniz anlamına gelir. Buna karşılık, ince, silik bir yazı tipinin onu seçen marka hakkında ne söylediğini düşünün. 
 
İnce bir yazı tipi daha sakin, daha sessiz hissettirir, ancak daha az güçlü olması gerekmez. Bunun nedeni, yazı tipi tasarımlarının incelikli olması ve harflerin ağırlığının nasıl dağıtıldığı, yazı tipinin serifli olup olmadığı ve harflerin köşeli mi yoksa yuvarlak mı olduğu gibi görünüşte küçük olan her tasarım öğesinin, markanızın bir yönünü onu görüntüleyen insanlara iletebilmesidir. 
 
 

Vintage Esintili Yazı Tipleri
 

 

El yazısı logo fontları

 
Eğer vintage kıyafet satıcısı veya tarihi canlandırma grubu gibi retro esintili bir markaysanız, vintage esintili bir yazı tipi sizin için bir seçimdir. 
 
Vintage yazı tipleri sadece vintage markalar için değildir. İşleri eski moda yöntemlerle yaptıklarını vurgulamak isteyen her marka için etkili bir seçimdir. Vintage esintili bir yazı tipi kullanmak, markanıza güven duygusu aşılayabilir ve onu köklü, güvenilir bir seçim gibi hissettirebilir. 
 
Diyelim ki bir teslimat servisisiniz. Eski moda görünen bir yazı tipiyle, potansiyel müşterilere sizinle bir araba rezervasyonu yaptıklarında, yüksek kaliteli, eski moda müşteri hizmetleri bekleyebileceklerini ince bir şekilde gösterirsiniz. Müşteri hizmetlerinin geçmişte gerçekten daha iyi olup olmadığı burada önemsizdir – müşterileriniz öyle olduğuna inanırsa ve onlara hızlı, kibar hizmet sunmak gibi eski moda değerlere sahip olduğunuzu iletirseniz, bu tür bir deneyim arayan müşteriler aynı sözü vermeyen bir marka yerine size gelecektir.
 
Vintage esintili yazı tipleri, özellikle kitschy, campy hissi veren tuhaf markalar için de eğlenceli bir seçimdir. 
 
 

Novelty Fonts

 

El yazısı logo fontları

 
Ve bir de sadece eğlenceli olan fontlar var. Bunlar ilginç, tuhaf, alışılmadık ve diğer yazı tiplerine hiç benzemeyen yazı tipleridir. Diğer yazı tiplerine benzememek burada bir hata değil... bu bir özelliktir. 
 
Eğer süper benzersiz bir markanız varsa, süper benzersiz bir yazı tipiyle ucube bayrağınızın dalgalanmasına izin verin. Aslında, özel bir yazı tipine yatırım yapmak bile isteyebilirsiniz, böylece sahip olduğunuz yazı tipini kullanan tek marka siz olursunuz. 
 
Yeni bir yazı tipi kullanmanız için markanızın çok sıra dışı olması gerektiğini düşünmeyin. Tuhaf ve eğlenceli olan herhangi bir marka, hayatı çok ciddiye almadıklarını anlatmak için eğlenceli veya tuhaf bir yazı tipi kullanabilir. 
 


Logonuz için Doğru Yazı Tipini Bulma
 

 
Bir marka olarak tam olarak kim olduğunuzu net bir şekilde anladığınızda, logonuzda kullanmak için mükemmel yazı tipini seçmek kolaydır. 
 
Peki ya markanızı tanımlayan anahtar kelimeler tek bir kategoriye girmiyorsa? Yalnız değilsiniz – her marka kendine özgü özelliklerin bir karışımıdır, bu nedenle eğlenceli ve sofistike veya lüks ve büyük bir değer sunmaya odaklanmış olmak tamamen mümkündür. Markanızın tüm yönlerini bir yazı karakterinde birleştiren bir yazı tipi bulun. 
 
Örneğin, diyelim ki geleneksel yetiştirme, muhafaza etme ve stoklama yöntemlerini benimseyen, ilerici düşünen bir sağlıklı gıda mağazaları zincirisiniz. Plastik atıkları azaltmak için tüm meyve ve sebzeleri kutulara koyan ve küçük partiler halinde teneke kutularda ve cam kavanozlarda konserve ürünler sunan bir organik ürün pazarı düşünün. Bu marka için ideal yazı tipi, Lemon Yellow Sun veya Norquay gibi el yazısından esinlenen sans serif bir yazı tipi olabilir. 
 
Bu gibi fontlar dafont.com veya 1001fonts.com gibi çevrimiçi veritabanlarında bulunabilir. Bazı durumlarda, bir fontu kullanmak için lisans satın almanız veya yaratıcısından izin almanız gerekir. 
 
 

Logo Oluşturmak için Yazı Tipleri Nasıl Kullanılır
 

 
Tüm logolar bir resimle eşleştirilmiş metinlerden oluşmaz. Bazıları sadece bir şirketin adı veya baş harflerinden oluşur. Bu tür logolara kelime işareti logosu denir ve bunların en ünlüsü muhtemelen Disney logosudur. 
 
 

El yazısı logo fontları

 
 
Markaların kelime işareti logolarını seçmelerinin birçok nedeni vardır. Yaygın nedenlerden biri, markanın ayırt edici bir isme sahip olması ve bu ismi markalaşmasında ön plana çıkarmak istemesidir. Bu aynı zamanda gelecek vaat eden markalar için de yaygın bir markalaşma stratejisidir, çünkü markanın ismini logolarının odak noktası haline getirmek, isimlerini tanınır hale getirmenin ve (ideal olarak) girişimlerini ev isimlerine dönüştürmenin hızlı bir yoludur. 
 
Bir wordmark logosunda, hangi yazı tipini kullanacağınız en önemli tasarım seçimidir. Nedeni basittir – logonuzun tamamı metindir, bu nedenle yazı tipiniz zayıfsa onu taşıyacak bir görüntü yoktur. Yazı tipi seçerken aklınızda bulundurmanız gereken birkaç önemli noktayı aşağıda bulabilirsiniz:
 
Bir yazı tipinin karakter aralığına, yani harfler arasındaki boşluk miktarına çok dikkat edin. Bazı yazı tiplerinde harfler arasında çok az boşluk vardır, bu da okunmalarını zorlaştırabilir 
 
Markanızı en iyi hangi şekillerin tanımladığını düşünün. Tıpkı renk ve yazı tipi gibi, logonuzdaki şekiller de marka kişiliğinizi ifade eder. Daireler ve diğer yuvarlak şekiller daha arkadaş canlısı, daha yumuşak bir markayı ifade ederken, kareler ve köşeli şekiller daha muhafazakar, daha mesafeli bir kişiliği ifade eder. Markanız için hangilerinin uygun olduğunu belirlemek için düşündüğünüz her yazı tipindeki harflerin şekillerine bakın 
 
Yazı tipi, kullanmayı planladığınız boyutlarda okunabilir olmalıdır. Bunu bir yazı tipi seçerek test edin, ardından okumanın zorlaştığı noktayı görmek için boyutlandırın. Genel olarak, daha ince ve karmaşık yazı tiplerinin küçük boyutlarda okunması zorken, daha kalın ve baskı tarzı yazı tipleri küçültüldüklerinde okunaklı kalırlar 
 
Marka adınızla nasıl göründüklerini görmek için yazı tiplerini test etmek gerçekten çok kolay. Eğer logo maker like Logogenie’s kullanıyorsanız, araca markanızın adını yazın ve açılan yazı tipi listesinden seçiminizi yapın. Hatta devam eden logonuza aynı anda iki metin bloğu ekleyebilir ve markanızın adı için farklı yazı tiplerini yan yana karşılaştırabilirsiniz. Logogenie’nin logo oluşturucusu ayrıca yazı tipinizi yukarı ve aşağı boyutlandırma ve her harf arasındaki boşluk miktarını artırma veya azaltma seçeneği sunarak yazı tipinizin karakterizasyonu üzerinde kontrol sahibi olmanızı sağlar. 
 
 

El yazısı logo fontları

 

Doğru Yazı Tipi ile Mesajınızı Netleştirin
 

Markanız için mükemmel yazı tipini bulmaya hazır mısınız? Markanızı benzersiz kılan her şeyi mükemmel bir şekilde harmanlayan yazı tipini bulmak için çevrimiçi yazı tipi veritabanlarından herhangi birine göz atın. Sizinki gibi markaların kullandığı yazı tiplerine göz atmak da harika bir fikir. Kendinizi rakiplerinizle sınırlamayın; kim olduklarını ve neyle ilgili olduklarını anlatmak için fontları nasıl kullandıklarını görmek için sizinkine benzer değerlere sahip herhangi bir markaya göz atın
.
 
Ayrıca, grafik tasarımcınızın doğru yazı tipini seçmenize yardımcı olma becerisini de hafife almayın. Profesyonel bir tasarımcı olarak, markaları yazı tipleriyle eşleştirme ve müşterilerinin marka kişiliklerini görsel tasarım seçimleriyle ifade etme konusunda deneyim sahibidirler. 

Peki ya bir grafik tasarımcı ile çalışmıyorsanız?
 
Ya da sahip oldukları binlerce font arasından mükemmel olanı bulmak için font veritabanlarında gezinecek vaktiniz yoksa?
 
Logogenie’de her şey var. Kullanımı son derece kolay logo aracımızda, aralarından seçim yapabileceğiniz tonlarca farklı yazı tipi var. İster Trajan Pro gibi bir yazı tipine ihtiyaç duyan zarif bir marka olun, ister Protos veya Quantum gibi bir yazı tipi için daha uygun olan süper modern bir teknoloji şirketi olun, her şeyi tek bir noktada ele aldık ve aracımız metninizi görmek istediğiniz kadar farklı yazı tipinde denemenizi kolaylaştırıyor. 
 
Bizimle logo oluştururken seçebileceğiniz tüm yazı tiplerini görmek için logo aracımıza şimdi göz atın. Herkesin telefonundan veya masaüstünden profesyonel bir logo oluşturmasını kolaylaştırıyoruz, grafik tasarım deneyimi gerekmiyor. Beklemeyin – markanızın yeni logosunu oluşturmaya bugün başlayın.

 

Diğer makalelerimize göz atın

x