Logonuzu tasarlamaya başlayın

logonuzun telif hakkını neden almalısınız?

Yayınlandı: 25/09/2017
logonuzun telif hakkını neden almalısınız?

Markalar Metin Yazarlığı ve Logoyu Neden Korumalı

Bir işletme olarak, metin yazarlığınızı ve logonuz gibi işletmenizle bağlantılı diğer medya ve içerik biçimlerini korumanız gerekip gerekmediğini düşünmek önemlidir. Bununla birlikte, birçok işletme, özellikle de çevrimiçi işletmeler ve web siteleri, bu süreci hala göz ardı etmektedir.

Ancak içeriğinizi korumak ne kadar önemlidir ve bu, bir işletme olarak sizin düşünmeniz gereken bir şey midir?

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın
 

Koruma Nedir?

Başlangıç olarak, logonuzun ve içeriğinizin korunmasının ne olduğunu ve neleri gerektirdiğini inceleyeceğiz. Eğer içeriğiniz korunmuyorsa, sonuçlarını düşünün. Sahte olsun ya da olmasın, bireyler ve şirketler içeriğinizi herhangi bir sonuç olmaksızın kullanabileceklerdir.

Örneğin, işletmenizin adını, logonuzu alıp kendi web sitelerine uygulayabilirler. Buradan virüs dağıtabilir, insanların kişisel ve finansal bilgilerini çalabilir ve genel olarak internette zarara neden olabilirler.

Tahmin edebileceğiniz gibi, bu durum size ve işinize çok kötü yansıyacaktır. Ancak, bu diğer web sitesini mahkemeye verirseniz, logonuzu veya içeriğinizi çalmaktan sorumlu olan üçüncü taraf, içeriğinizi çalmakla ilgili olarak yaptıklarından kurtulma potansiyeline sahiptir.

Bunun nedeni, işletmenizin içeriğini ve logosunu korumanın bir sigorta poliçesi yaptırmaya benzemesidir. Telif haklarını ve ticari markaları kullanarak logonuzu ve web sitesi içeriğinizi koruyabilirsiniz.



Kendinize Ait Hale Getirmek

Eğer logonuzu ve web sitesi metninizi tasarlamak ve üretmek için çok çalıştıysanız ve çok para harcadıysanız, eğer korunmuyorsa, diğer işletmeler bunu alabilir ve web sitelerinde kullanabilir. Ne yazık ki, arama motorları için yoğun bir şekilde optimize edilmişse, bu diğer web sitesini işletmeniz için tam bir rakip haline getirir.

Kısacası, bu, diğer şirketlerin işinizi ve müşterilerinizi çalabileceği ve size paraya mal olabileceği anlamına gelir. Örneğin, Lonely Planet gibi bir seyahat sitesi işletiyorsanız, yüksek kaliteli içeriğinizin korunmasını istersiniz, böylece diğer seyahat şirketleri içeriğinizi alıp bundan kâr edemezler.



İntihal ve Kopyalamayı Göz Önünde Bulundurun

Söz konusu SEO olduÄŸunda Google’ın en büyük kurallarından biri intihaldir. İnternetin ne kadarının intihal olduÄŸunu bulmak çok zordur, ancak arama motoru devinin sürekli olarak bunun peÅŸinde olduÄŸundan emin olabilirsiniz. Google görselleri tanıyabildiÄŸinde logolarla da baÄŸlantılıdır.

Fark edilirse, web siteniz ve SEO sıralamanız ağır bir şekilde cezalandırılabilir ve arama motoru sonuç sayfasında sıralamanızın düşmesine neden olabilir.

SEO uzmanı ve State if writing gibi birçok İnternet kaynağının kurucusu olan Clay Robins, “Cezalandırıldıktan sonra orijinal sıralamanızı geri almak son derece zor olabilir ve içeriÄŸin size ait olduÄŸunu kanıtlamak için Google'ın uyguladığı birçok prosedürden geçmeniz gerekecektir”

.

İçeriğin size ait olduğunu kanıtlamaya çalışırken karşılaşılan ana sorunlardan biri, eğer içerik korumalı değilse neden çevrimiçi olduğunuzdur. Eğer içerik korumalıysa, Google içeriğin size ait olduğunu ve hatalı olanın diğer web sitesi olduğunu anında anlayabilir.

Neyse ki, Ox Essays gibi içeriğinizin intihal olup olmadığını bulmanıza yardımcı olabilecek çok sayıda araç var.

Logolara gelince, ticari markaları tescil ettirerek bu fikri mülkiyetin sahibi olduğunuzdan emin olabilirsiniz. Ayrıca, logo tasarımcılarıyla çalışırken, tüm hakların size ve şirketinize ait olduğunu belirten bir anlaşma imzalamanız iyi olur. Logonun daha önce kullanılıp kullanılmadığını veya tescil edilip edilmediğini kontrol etmeyi unutmayın. Şirketlerin bilinçsizce kullanılmış logoları satın aldığı ve bunun istenmeyen sonuçlara yol açtığı birçok durum vardır.



Avukat Kullanmalı mı Kullanmamalı mı?

Eğer kendi çalışmanızın telif hakkını alma ve ticari markasını oluşturma konusunda kendinize güveniyorsanız, durmayın ve bunu yapın! Hangi ülkeden olursanız olun, gerekli formları çevrimiçi olarak doldurmak nispeten kolaydır.

Başvurunuza kimse itiraz etmezse, sürecin dört aydan uzun sürmemesi gerekir. Ancak, başka bir şirket veya birey başvurunuza itiraz ederse, süreç çok uzun sürebilir

.

Bu nedenle, formu kendiniz doldurmak yerine, formları doldurabilecek ve sizin adınıza herhangi bir itirazla ilgilenebilecek bir avukata dış kaynak sağlayabilirsiniz. Bazı durumlarda, bu seçeneği değerlendirmeniz şiddetle tavsiye edilir.

Örneğin, bir süredir faaliyet gösteriyorsanız, üçüncü bir taraf içeriğinizi veya logonuzu kendi web sitelerinde zaten kullanmış olabilir. Bu, formu işlediğinizde; bu diğer web sitesinin keşfedileceği anlamına gelir. Yanınızda bir avukat olmadan, bu çok pahalı olabilir ve büyük olasılıkla değerinden çok daha fazla sorun yaratacaktır.



Müşterilerinizde Güven Oluşturmak

Genel olarak logolara atıfta bulunan ticari markalar, müşteriler ve onların iÅŸletmenize bakışı söz konusu olduÄŸunda çok ÅŸey ifade eder. Büyük markaları düşünün; Nike iÅŸareti, McDonald’s ‘M’, Shell’s ‘shell’, Coca-Cola ve Red Bull boÄŸaları.

Ticari markalı bir logoya (ve içeriğe) sahip olmak, müşterilerinizin sağladığınız hizmetler veya ürünler söz konusu olduğunda lider otorite ve gerçek anlaşma olduğunuzu bildiği anlamına gelir. Ticari markalı bir logoya sahip olmak SEO sıralamanızı da yükseltebilir ve müşterilerin işletmenizi bulmasına yardımcı olabilir.

Kısacası, içeriğinizi markalaştırmak, koruma ve intihal açısından işiniz için son derece yararlı olabilir, aynı zamanda markanızın imajını geliştirmek ve işletmenizin tanınırlığını artırmak için de yararlı olabilir.


Brenda Berg, işletme yönetimi, pazarlama ve girişimcilik alanlarında 15 yılı aşkın deneyime sahip bir profesyoneldir. Üniversite öğrencileri ve girişimciler için danışmanlık ve eğitmenlik yapmaktadır. Sürekli öğrenmenin başarıya giden tek yol olduğuna inanmaktadır.

 

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

MarkalaÅŸmada fark yaratmak iÅŸletmelerin baÅŸarısına katkıda bulunur. Logo tasarımları açısından, harf logoları veya monogram logolar markanızın zarafetini, ilgisini, basitliÄŸini ve akılda kalıcılığını yansıtmak için mükemmel araçlardır.  Pazarınızda güçlü bir varlık arıyorsanız, harf logo tasarımları önemlidir. Bugünkü yazı, harf logoların çekiciliÄŸini vurgulayacak v...

Daha fazla bilgi edinin
Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Tasarım yapmak ve bir logo oluşturmak, soyut fikirleri somut çizgiler, desenler ve renklere dönüştürmek için onlarca saat gerektiren zorlu, zihinsel bir süreçtir. Artık değil! Yapay Zeka (AI) modern yaşamın her yönüne yavaş yavaş (ve kesin olarak) nüfuz ederken, logoları ve diğer görselleri tasarlamak ve oluşturmak kolay ve tatmin edici bir yol haline geldi. AI logo oluşturmanın çağdaş ...

Daha fazla bilgi edinin
İnşaat İşiniz İçin 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz İçin 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnÅŸaat iÅŸletmeleri için bile zekice bir pazarlama stratejisi hayati önem taşır. Bir pazarlama stratejisi sadece müşteri kazanmanıza yardımcı olmaz; birçok iÅŸ problemine çözüm getirebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi, hedefinize karşı netlik kazanmanızı saÄŸlar; takımın o hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doygun bir endüstride karşılaşı...

Daha fazla bilgi edinin
Bir duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bir duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

İnkar edilemez. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar küresel pazarı hızla ele geçiriyor. Akıllı telefonlar ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için deÄŸerli yeni kanallar yarattı. Ancak artık dijital reklamcılık alanında tek tip bir yaklaşımın mobil logo tasarımında artık yeterli olmayacağı daha açık bir ÅŸekilde görülüyor. Duyarlı logolar bu zorluÄŸu çÃ...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x