Logonuzu tasarlamaya başlayın

Markalaşma için ihtiyacınız olan 3 logo biçimi

Yayınlandı: 22/02/2018

Markalaşma için logonuzun farklı versiyonlarını oluşturmak

bir logo tasarlarken, logonun nasıl görüntüleneceğini tahmin etmeniz gerekir. Logoyu minibüsünüze veya iş arabanıza yapıştırmak isteyebilirsiniz, tabelalar oluşturmak isteyebilirsiniz, web sitelerinize eklemek isteyebilirsiniz. Tüm bu farklı destekler için farklı logo düzenlerine ihtiyacınız olacak. İşte ihtiyacınız olabilecek farklı düzen türlerine genel bir bakış.

 
Start designing your logo


Sadece bir fikir edinmek için, Channel ve Waltdisney gibi büyük şirketlerin neler yaptığına hızlıca bir göz atalım:

Chanel logosu & Disney logosu

 

Web siteleri için logolar

Web sitelerine baktığınızda, çoğu logonun yatay formatta olduğunu fark etmişsinizdir. Bunun nedeni, sitenizin dikey olarak çok büyük olmasını önlemek için sitenizin üst kısmındaki menü çubuğunuzun mümkün olduğunca ince kalmasıdır. Yüksek logolara sahip olmanın sorunu, belirli ekran çözünürlüklerinde sorunlara neden olmasıdır (Duyarlılık). Genel olarak, sitenizde çok fazla yer kaplamaması için mümkün olduğunca küçük yükseklikte bir menü çubuğuna sahip olmak iyi bir fikirdir. Ziyaretçilerin içeriği kolayca ve çok fazla kaydırmak zorunda kalmadan görebilmeleri gerekir. Bu nedenle, alanı optimize etmek için yatay formatların kullanılması şiddetle tavsiye edilir.


Bir siteye entegre edilmiş bir web sitesi logo düzeni örneği:

 bir siteye entegre edilmiş web sitesi logo düzeni örneği


Bu, normal bir logo ile bir web sitesi logosu arasındaki farktır:

Web sitesinde Chanel logosu



Kartvizitler ve diğer kırtasiye ürünleri için logolar

Kartvizitlerinizin iyi görünmesini istiyorsanız iki tür düzen isteyeceksiniz. Kartvizitinizin ön yüzünde logonuz net ve kolayca okunabilir olmalıdır, arka yüzünde ise biraz daha yaratıcı olabilirsiniz. Kartvizitinizin arkasındaki logo genellikle sadece bir hatırlatıcıdır, ancak hemen sonra buna geri dönelim. Kartvizitlerinizin ön yüzündeki logo kısa ve kalın harflerle yazılmalıdır, böylece hazır olması kolay olur, Müşterilerinizin göreceği ilk şey budur, bu nedenle uygun bir boyutta olduğundan emin olun. Bu versiyonda logonuzu çok fazla metinle karıştırmaktan kaçının, şirketinizin adı yeterlidir. Mümkün olduğunca basit tutun. Örneğin logonuzun altındaki alt çizgiler genellikle küçük yazılar olduğundan ve yeterince okunabilir olmadıklarında müşterilerinizin pek işine yaramayacağından tavsiye edilmez. Kartlarınızın arkasına koyacağınız metinlerin miktarına bağlı olarak, örneğin taban çizginiz ve web sitesi URL'nizle birlikte daha büyük bir logo kullanabilirsiniz. Kartvizitlerin arkası için bir başka popüler stil de renkli bir arka plan üzerinde logo ikonunuzu kullanmaktır. Bu, arka tarafın rengini ön taraftan farklılaştırarak kartlarınıza biraz daha lezzet katar.

İpucu : ÖrneÄŸin e-posta adresiniz ve numaranız gibi önemli ayrıntıların öne çıkması için kartvizitlerinizin içini beyaz tutmanız ÅŸiddetle tavsiye edilir.


İşte farklı logo formatlarına sahip bir dizi kırtasiye ürünü:

farklı logo formatlarına sahip ürünler

 

Hizmet araçları için logolar

Ticari araçlar için logo düzenleri zordur. Düzenlemeler gerçekten sahip olduğunuz aracın türüne bağlıdır. Ancak deneyimlerime ve gördüklerime göre, en az üç farklı düzen ve boyut türü var. İlk ve ana logo, herkesin göreceği ve genellikle aracınızın kapısında yer alan logodur. Bu düzen büyük, net ve kolayca okunabilir olmalıdır. Simgenizi, şirket adınızı ve telefon numaranız veya web siteniz gibi ekstra bir satır eklemelisiniz. İnsanların metinleri uzaktan kolayca okuyabilmesi için kalın, okunabilir yazı tipleri kullanmayı unutmayın. Bir sonraki logo düzeni arabanızın arkası veya önü içindir, genellikle tamponda veya bir minibüsünüz varsa arka kapıda, hatta bazen arka camda. Bu logo formatı, web siteniz için olduğu gibi yatay bir formatta olmalıdır. Yeriniz varsa numaranızı veya web sitenizi ekleyebilirsiniz, ancak en iyisi basit tutmaktır. Çoğu şirket, şirketinizin ne yaptığına dair anahtar kelimeler kullanarak küçük bir açıklama gibi bir mesaj iletmek için basit metinler de kullanır. Okunmasını kolaylaştırdığınızdan ve çok dağınık olmadığından emin olun.

 

İşte araç markalamasına bir örnek:

Şirket arabanızdaki logo


Logogenie ile logonuzu bugün tasarlayın ve markalaşma ihtiyaçlarınız için birden fazla dosya formatı oluşturmayı unutmayın. şanslısınız! Logogenie ile istediğiniz kadar logo versiyonu oluşturabilirsiniz ve fazladan bir kuruş ödemek zorunda kalmazsınız
 

Start designing your logo

 

Diğer makalelerimize göz atın

Nasıl Mükemmel Bir Şekilde Markanızı Yansıtan Bir Mektup Kağıdı Tasarlanır

Nasıl Mükemmel Bir Şekilde Markanızı Yansıtan Bir Mektup Kağıdı Tasarlanır

Markanızı insanların daha fazla gördüğü yerler ne kadar çok olursa, sizi hatırlama olasılıkları o kadar artar. Ve sizi hatırlama olasılıkları ne kadar yüksekse, markanızla etkileşimde bulunmaya ve hizmetlerinizi satın almaya o kadar yatkın olurlar. Kısacası, marka görünürlüğü marka etkileşimi ve satışlarla olumlu bir şekilde ilişkilidir. Bu yüzden mükemmel bir logo tasarlamak içi...

Daha fazla bilgi edinin
10 En İyi Taşıma Logosu, kendi tasarımınız için sizi ilhamlandıracak.

10 En İyi Taşıma Logosu, kendi tasarımınız için sizi ilhamlandıracak.

Bir noktada ya da başka bir noktada, herkes bir taşıma hizmetine ihtiyaç duyar. Ticari malları başka bir ülkeye gönderiyor olsunlar ya da büyükannenin doğum günü hediyesini bir sonraki kasabaya teslim ediyor olsunlar, taşıma şirketleri hepimizin ihtiyaç duyduğu çok önemli bir hizmet sunar. Bu, taşıma logolarının neden bu kadar önemli olduğu konusunda bir nedenlerden biridir - onları gören ...

Daha fazla bilgi edinin
Neden iş logonuzu oluşturmak için bir yapay zeka logo oluşturucu denemelisiniz

Neden iş logonuzu oluşturmak için bir yapay zeka logo oluşturucu denemelisiniz

Kurumsal markalar net bir kimlikle baÅŸarı zirvesine ulaÅŸtı. Ne yazık ki, aynısını küçük iÅŸletmeler ve baÅŸlangıçlar için söyleyemeyiz. Son derece rekabetçi bir pazarda yol almak, markanızın kimliÄŸini, deÄŸerlerini, felsefelerini ve misyonunu özetleyen benzersiz bir logo olmadan korkutucu olabilir.   Ne yazık ki, bir logo yapmak pahalı ve zaman alıcı bir teklif olabilir, bu da zat...

Daha fazla bilgi edinin
En İyi İş Araçları ve Yazılımları 2025 Yılında İşinize Başlamak İçin

En İyi İş Araçları ve Yazılımları 2025 Yılında İşinize Başlamak İçin

Bir iÅŸ aracı, giriÅŸimcilerin ve organizasyonların iÅŸlemleri hızlandırmalarına ve rekabetçi kalmalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmış ve oluÅŸturulmuÅŸ bir teknolojik araç veya yazılımdır. Bu araçlar iÅŸletmeleri verimli hale getirir, onları müşterilerle baÄŸlı tutar ve verimliliÄŸi saÄŸlar. Küçük iÅŸletme araçları ayrıca iÅŸletmelerin kontrol altında kalmasını saÄŸlar - ve her Å...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x