Logonuzu tasarlamaya başlayın

Nasıl Mükemmel Bir Şekilde Markanızı Yansıtan Bir Mektup Kağıdı Tasarlanır

Yayınlandı: 18/07/2025

Markanızı insanların daha fazla gördüğü yerler ne kadar çok olursa, sizi hatırlama olasılıkları o kadar artar. Ve sizi hatırlama olasılıkları ne kadar yüksekse, markanızla etkileşimde bulunmaya ve hizmetlerinizi satın almaya o kadar yatkın olurlar. Kısacası, marka görünürlüğü marka etkileşimi ve satışlarla olumlu bir şekilde ilişkilidir.

Bu yüzden mükemmel bir logo tasarlamak için bu kadar çok çaba harcıyorsunuz, değil mi? Ve markanız için tam da uygun olan bir web sitesi ve sosyal medya profilleri oluşturmak için de aynı şekilde? Bu, insanların markanızı gördüğü yerlerdir, ancak insanların markanızı gördüğü tek yerler değildir. Bir müşteri sizden bir fatura aldığında, bu, özel bir fatura şablonu ile markanızı gösterme fırsatıdır. Eğer somut ürünler satıyorsanız veya gönderiyorsanız, kullandığınız kutular, çantalar ve hatta iç ambalajlar, işlem sırasında ek markalama yapmak için mükemmel bir yerdir. Ve gönderdiğiniz her belge, mektup veya diğer basılı iletişim, özel, markalı bir kağıt üzerinde gönderdiğinizde aynı hedefe ulaşabilir - net markalama.

Zaman zaman tamamen dijital bir dünyada yaşadığımızı hissetsek de, kağıt ile iletişim ölü değil. Not alırken olduğu gibi. Bazı insanlar çevrimiçi yöntemleri tercih eder. Diğerleri, şirket logonuzun yer aldığı özel bir not defteri ile hala iyi eski yolu kullanır. Zamanlar değişse de, bazı şekillerde basılı iletişim ihtiyacı hiçbir zaman ortadan kalkmayacak gibi görünüyor. Dolayısıyla, gönderdiğiniz her mektuba benzersiz markanızı entegre etmek istiyorsanız, bunu özel bir kağıt üzerinde markalı bir başlıkla yapın.

Marka kimliğinize özel başlıklar eklemek, markanızı gerçekten güçlendirmenin basit, ucuz bir yoludur. Logogenie ile, logonuzu oluştururken kullandığınız basit tıkla-sürükle arayüzü ile bir başlık tasarlayabilirsiniz. Seçebileceğiniz birçok font ve resim var, bu yüzden başlık şablonunuzun tek sınırı hayal gücünüzdür. Ve işte en güzel kısım: tasarladıktan sonra işiniz bitiyor! Baskıyı ve teslimatı biz hallediyoruz, böylece doğru baskı dükkanını bulma ve lojistikle uğraşma konusunda endişelenmenize gerek kalmaz. Çünkü bizim amacımız budur: tüm teknik konularla ilgilenmek, böylece siz tasarıma odaklanabilirsiniz.


Bir Başlık Nedir?

 

Muhtemelen bir başlığın ne olduğunu zaten biliyorsunuz, ancak emin olmak için burada: bir başlık, gönderen hakkında bilgileri listeleyen bir kağıdın üst kısmındaki başlıktır, adı, adresi ve telefon numarası gibi. Onu bir web sayfasındaki başlık veya altbilgi gibi düşünün: belgenin kimin tarafından yazıldığını ve gönderildiğini kesin olarak belirten bir kitap ucu.

Fedex logo design


Ancak, bir başlık sadece iletişim bilgilerini listelemez. Gönderenin markasını, marka renklerini, logosunu ve kim olduklarını ve ne hakkında olduklarını gösteren herhangi ek tasarımları sergileyerek iletişir.


Belgeleri yukarıdan aşağıya, soldan sağa okuduğumuz için, başlık genellikle bir mektubu veya başka bir basılı iletişim parçasını okurken gördüğümüz ilk şeydir. Başlık, hızlı bir tanıtım yaparak önümüzdeki içerik için bizi hazırlar.


Başlık Tasarımınızı Seçme


Kişiselleştirilmiş başlıklar oluşturmak, kişiselleştirilmiş logolar oluşturmaya oldukça benzerdir aslında. Her ikisinde de, yapmanız gereken ilk şey markanızı net bir şekilde tanımlamaktır. Markanızı tanımlayarak şu gibi soruları yanıtlayarak tanımlayın:

Siz kimisiniz?
Hangi ürün veya hizmeti sunuyorsunuz?
Piyasada fiyat açısından nerede duruyorsunuz?
Hedef kitleniz kimdir?
Rakiplerinizden sizi ayıran nedir?

Bu sorulara yanıtlarınızı aldıktan sonra temel bir marka kişiliğiniz olur. Sonraki adım, başlık şablonunuzu (ve logonuzu, web sitesi tasarımınızı ve hatta personelinizin giydiği üniformaları) görsel olarak bu kişiliği nasıl ileteceğinizi çalışmaktır; renk paletiniz, font seçiminiz ve logonuzdaki şekiller gibi tasarım seçimleriyle. Bu konuları daha önce detaylı olarak ele aldık, bu yüzden bunlarla tanışık değilseniz, şimdi görsel markalaşma hakkında daha fazla bilgi edinmek için zaman ayırın.

Fedex logo design


Eğer zaten özel bir logo ve/veya diğer marka varlıkları tasarladıysanız, özel başlık şablonunuzda çalışmak için zaten bir görsel kimliğiniz var demektir. Bu renklerden, fontlardan ve tasarımların genel görünümünden ilham alarak, diğer marka varlıklarınızın yanında doğal bir şekilde duracak bir başlık geliştirebilirsiniz.


Ancak logonuzu veya tasarımınızın başka bir yönünü doğrudan alıp kağıt üzerinde mükemmel bir şekilde çoğaltamayabilirsiniz. Neden mi? Çünkü logonuz ve/veya diğer marka varlıklarınız, ekranlarda görülmek üzere oluşturulmuşsa, kağıt üzerinde kolayca çevrilemeyebilirler. Bunun birkaç nedeni olabilir:


Logo tasarımı, küçültüldüğünde hala çalışacak kadar karmaşık 


Bir başlıkla uğraşırken genellikle standart boyutlu (A4) kağıtla uğraşırsınız. Bu nedenle, web sitesi başlığınızda harika görünen büyük ve karmaşık bir logo, basılı materyallerde çalışmayabilir. Neyse ki, bunun bir çözümü var. Özel olarak baskı için tasarlanmış basitleştirilmiş bir logo oluşturabilirsiniz. Birçok markanın, her biri belirli bir iletişim türü için tasarlanmış birden fazla logo versiyonu vardır. Birkaç örneğe göz atın:

 

Fedex logo design


Özel bir başlık tasarlarken, kağıdın şeklini göz önünde bulundurun. Bu standart başlık şekli olabilir (ve hey, eğer markanız kuralları yıkmak ve sıradışı düşünmekle tanınıyorsa, olmak zorunda değil! Belki özel bir kenar çubuğunuz veya altbilginiz var!).


Bu nedenle, tasarımınızı kağıdın şekliyle birlikte geliştirin. Nispeten küçük, duyarlı olmayan bir dikdörtgen için tasarım yapıyorsunuz.

 

Başlık renkleriniz yanlış

 

Ayrıca, renklerin dijitalden baskıya farklı şekilde üretildiğini hatırlamalısınız. Baskı tasarımları, CMYK adı verilen bir renklendirme süreci kullanırken, dijital tasarımlar RGB adı verilen bir süreç kullanır. Genellikle RGB'den CMYK'ya geçerken çoğu rengi çoğaltabilirsiniz, ancak bazı ince farklılıkları görebilirsiniz ve bu nedenle, baskı için görüntüleri optimize etmek için ayarlamalar yapmak isteyebilirsiniz. Bu, baskı için monokrom veya duokrom bir versiyon seçmek anlamına gelebilir ve tam renkli versiyonunuzu dijital için saklamak anlamına gelebilir.

Fedex logo design

 

Markalar İçin Özel Başlıklar Ne İşe Yarar?

 

Özel başlıklar, bir markanın basılı iletişimlerine ek bir cilalama katmanı ekler. Faturalar, genel iletişim, basın bültenleri veya hatta sadece iç iletişim olsun, özel bir başlık, "bu XYZ şirketinden resmi bir posta parçasıdır" mesajını iletişim eder.

Genel bir fatura ve gönderenin özel bir şablonla markaladığı fatura arasındaki farkı düşünün. Genel olanı çok daha az profesyonel hissettirir, değil mi? Bu, küçük bir başlangıç veya bir kişinin hobisi olan bir Etsy mağazasından beklenebilecek türden bir şeydir, tam teşekküllü bir işletme yerine. Birçok şirket, özel not defterleri, özel kalemler, zarflar ve daha fazlasını oluşturmak için bile gider.


Fedex logo design


Özel başlıklar olmadan mesajlar göndermenin yanlış bir yanı yoktur - bazen bu tek seçeneğinizdir, özellikle yeni başlıyorsanız ve gerçekten küçük bir bütçeniz varsa. Ancak, örneğin özel kodlu bir web sitesi gibi, özel bir başlık erken yatırım yapılacak oldukça ucuz bir marka varlığıdır. Ve çünkü o kadar ucuzdur, yatırımınızın üzerinde hızlı, kolay bir geri dönüş vardır: özel bir başlık tasarlayın, 500 sayfa bastırın ve hop! İletişim oyununuzu anında bir üst seviyeye taşımış olursunuz.


Özel Bir Başlık Şablonu Oluşturma


Logogenie'de, A4 sayfalara uyacak şekilde biçimlendirilmiş özel başlık tasarımı sunuyoruz. Bir A4 kağıt, 210 x 297 milimetre veya 8 ¼ x 11 ¾ inç ölçülerindedir.

Başlık şablonunuzu tasarlamaya başlamadan önce, diğer markalı başlıklara bir göz atın. Muhtemelen bankanızdan veya diğer yerel işletmelerden gibi markalardan mektuplarınız vardır. Onları inceleyin, onlarda neyin iyi çalıştığını not alın ve etkili başlıklar oluşturmak için kağıt boyutu kısıtlamalarıyla nasıl çalıştıklarına dikkat edin.


Onları inceledikçe, parmaklarınızı üzerlerinde gezdirin. Baskının dijitalden bir adım önde olduğu önemli bir alan, dokunsal olmasıdır. Bazı markalar, bu özelliği kullanarak başlıklarına ek bir derinlik katıyor ve tasarımlarını sayfadan hafifçe yükselten tasarımlar oluşturuyor.


Başlık şablonunuz için seçtiğiniz tasarım tarzı ne olursa olsun, belgelerinizle gönderdiğiniz mesajları gölgede bırakmayacak kadar basit tutun. Unutmayın, başlık belgeyi geliştirmek için orada, dikkatleri üzerine çekmek ve alıcıların mesajınızı kaçırmalarına neden olmak değil.

 

Ancak eğer henüz bir logo tasarımınız yoksa ne yapmalıyım?

Design a logo with a logo maker for facebook
 
Eğer zaten bir logo tasarımınız yoksa, bunu olanlara göre bir avantajınız var. Neden mi? Çünkü tamamen yeni bir logo oluşturabilir ve bunu özel olarak Facebook için geliştirebilirsiniz, zaten var olan bir logoyu alıp Facebook'un piksel sınırları içinde çalıştırmak zorunda kalmadan.
 
Logogenie'nin ücretsiz logo oluşturucusu ile sıfırdan tamamen yeni bir logo tasarlayabilirsiniz. Çok kolay kullanılır; tasarım veya kodlama becerilerine ihtiyaç duymaz. Var olan logonuzu yeniden boyutlandıramadığınızda bir Facebook logosu oluşturmak için marka kişiliğinizi tamamen geliştirmeniz gerektiği gibi, tamamen yeni bir logo tasarlarken marka kişiliğinizi tamamen geliştirmeniz gerekecektir. Henüz net bir marka kimliğiniz yoksa, şimdi oluşturma zamanı.

Şimdi logonuzu tasarlamaya başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

Hangi Logo Boyutu En İyisidir? Website, Sosyal Medya ve Baskı 2025

Hangi Logo Boyutu En İyisidir? Website, Sosyal Medya ve Baskı 2025

Bir resim bin kelime anlatıyorsa, bir şirket logosu da öyle. Kelimeler söylemeden işletmeniz hakkında çok şey anlatır. Neden olmasın? Dikkat çeker ve kalıcı bir ilk izlenim bırakır. Marka kimliğinizin temelidir ve dikkat çeker. Şirket logosu sizi kalabalıktan ayırır ve insanların işletmenizle ilgili hatırladığı şeydir. “Ah, bu Harry'nin Ayakkabı Mağazası!” Veya “B...

Daha fazla bilgi edinin
İşletme Adı İpuçları ve Fikirleri Şirketiniz için

İşletme Adı İpuçları ve Fikirleri Şirketiniz için

İstatistikler, ABD'de yaklaşık olarak 33.2 milyon işletme olduğunu ortaya koyuyor. Bu rakam, küçük yerel işletmelerden büyük kuruluşlara ve çok uluslu şirketlere kadar her şeyi içerir.  Dolayısıyla, eğer bir başlangıç ​​işletmesiyseniz, işletme adınızı seçmek şüphesiz uykusuz gecelere neden olabilecek en sıkıcı ve zorlu görevlerden biridir. Anlaşılır bir şekilde, akıl...

Daha fazla bilgi edinin
Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

Markalaşmada fark yaratmak işletmelerin başarısına katkıda bulunur. Logo tasarımları açısından, harf logoları veya monogram logolar markanızın zarafetini, ilgisini, basitliğini ve akılda kalıcılığını yansıtmak için mükemmel araçlardır.  Pazarınızda güçlü bir varlık arıyorsanız, harf logo tasarımları önemlidir. Bugünkü yazı, harf logoların çekiciliğini vurgulayacak v...

Daha fazla bilgi edinin
Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Tasarım yapmak ve bir logo oluşturmak, soyut fikirleri somut çizgiler, desenler ve renklere dönüştürmek için onlarca saat gerektiren zorlu, zihinsel bir süreçtir. Artık değil! Yapay Zeka (AI) modern yaşamın her yönüne yavaş yavaş (ve kesin olarak) nüfuz ederken, logoları ve diğer görselleri tasarlamak ve oluşturmak kolay ve tatmin edici bir yol haline geldi. AI logo oluşturmanın çağdaş ...

Daha fazla bilgi edinin

Şimdi yapay zeka ile oluşturulmuş bir logo oluşturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x