Logonuzu tasarlamaya başlayın

Özel bir logo nasıl oluşturulur

Yayınlandı: 13/09/2016
Özel bir logo nasıl oluşturulur

Logo Tasarımları Nasıl Yapılır: Tasarımcılar ve Müşteriler Arasındaki İşlemler

Tasarım süreci, özellikle de logolar için, tasarımcı ve müşteri arasında iki yönlü bir yoldur. Tasarımcılar olarak müşterilerimiz hakkında temel bilgilerden daha fazlasını anlamamız gerekir. Buna karşılık, müşterilerimizin de logoları hakkında akıllarındaki vizyon ile tasarımcılar olarak sahip olduğumuz sanatın bir araya gelip gelmeyeceğini görmek için tarzımız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaları gerekecektir.

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

Eğer bir tasarımcı ile işbirliği yapma süreci hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen bir müşteriyseniz ya da ilk kez bir sanatçının bakış açısını arıyorsanız, bir tasarım sürecinde genellikle neler olup bittiğini öğrenmek için okumaya devam edin. Eğer bu makaleye rastlayan bir tasarımcıysanız, okumaya devam edin ve sanat yaratma ritüelinizin bizimkine benzeyip benzemediğini bize bildirin!

Öncelikle, herhangi bir sanat yaratma süreci, herkesin her zaman her yerde kopyalayabileceği bir şey değildir. Takip etmemiz gereken belirli kurallar, standartlar veya yöntemler ya da başarılı bir işbirliğini garanti edecek bir kural kitabı yoktur. Ne de olsa sanat, iş anlamında da olsa sanattır. Her ortaklıkta gözlemleyebileceğimiz benzerlikler ve bu makalede sunacağımız belirli uygulamalar olsa da, her tasarım deneyimi müşteriler ve tasarımcılar için hala benzersizdir. Ancak müşterinizi memnun edecek ve bir sanatçı olarak sizi mutlu edecek bir proje ortaya çıkarmak aşağıdaki temel adımlara bağlı olabilir:

Bir Tasarım Özeti Oluşturun

İlk adım, müşterilerin bir projenin sonunda ne elde etmek istediklerini ana hatlarıyla belirlemek için bir dizi bilgi ve talimat oluşturmaktır. Dolayısıyla her türlü planlama, öncelikle her iki taraf arasında doğru iletişime ihtiyaç duyar. Tasarımcılar müşterilerden doğru cevapları alabilmek için doğru soruları sorabilmelidir. Buna karşılık, müşteriler de logo tasarımının ne için olduğunu, işlerinin doğasını ve kişiliğini, niş pazarlarının ne olduğunu ve insanların markalarıyla ne tür bir tarz veya imaj ilişkilendirmelerini istediklerini açıklayacak kadar bilgili ve net olmalıdır. Bunlar, her tasarımcının nereden ilham alacağını ve tasarıma nasıl devam edeceğini bilmek isteyeceği birkaç temel bilgidir.
Bir tasarım özeti hazırladıktan sonra tasarımcıların projeyi üstlenip üstlenmeyeceklerine karar vermeleri gerekecektir. Müşteriler de bu süreyi bir şeyleri tartmak ve akıllarındaki logo vizyonu konusunda tasarımcıyla aynı bakış açısına sahip olup olmadıklarını kontrol etmek için kullanabilirler. Eğer her iki taraf da projeye devam etmeyi kabul ederse, bir sonraki temel adım araştırma yapmaktır.

Araştırma ile Daha İleriye Götürün

Elde brief varken ve sürecin bir sonraki adımına geçmeyi kabul ettikten sonra, biraz araştırma yapmak artık tasarımcılara yardımcı olacaktır. Müşterilerin içinde bulunduğu sektör hakkında daha fazla bilgi edindiğimiz sürecin bu kısmı değerlidir. Müşterilerimizin iş geçmişi, sektörün kendisi ve rakipleri hakkında bazı bilgiler logo tasarımı için bir rehber görevi görecektir. Bu kılavuz, tasarımcıların müşterilerimizin kişilik ve özelliklerine aykırı unsurlar kullanmaktan kaçınmalarına yardımcı olacaktır. Bu adım aynı zamanda tasarımcıların müşterilerimizi rakiplerinden ayıracak mükemmel logoyu bulmalarına yardımcı olabilir, ki bu her pazarlama sektöründe çok önemlidir.
Belirli bir tasarımda gerekli olan teknikler veya stil söz konusu olduğunda ek araştırmalar da memnuniyetle karşılanır. Diğer insanlar gibi, tasarımcılar da belirli bir logonun nasıl belirli bir şekilde görüneceği veya birinin neden kaygısız bir hava veren diğerinden daha resmi veya kurumsal hissettirdiği hakkında daha fazla bilgi edinmeye devam edebilirler. Yine de bu adım zorunlu değildir çünkü bazı tasarımcılar başkalarının stillerini işlerine dahil etmektense kendi görsel estetiklerini takip etmeyi tercih ederler.

Düşünme Koltuğuna

Bir sonraki adım tasarım sürecinin büyük bir kısmını kapsayacaktır. Bu önemli adımda yaratıcılığın suyu sıkılır ve tasarımcılardan önceki iki adımda toplanan bilgileri kullanmaları beklenir. Tasarım özeti ve araştırma bilgileri, tasarımcılar tarafından dönüşümlü olarak kontrol edilebilir ve bir kenara bırakılabilir, çünkü etrafta bir toplu iğne kadar sıradan veya evreni andıran bir iris gibi hayranlık uyandıran şeylerden ilham almak için bakarlar.

Ancak bu, biz tasarımcıların kendimizi diğer insanlardan, özellikle de müşterilerimizden soyutlamamız için uygun bir zaman değildir. Eğer yapabiliyorsak, zaman zaman müşterilerimizle konuşmak ve onları tasarımımızın ilerleyişi hakkında bilgilendirmek çok faydalıdır. Onlarla sürekli iletişim halinde olmak tasarım sürecimize rehberlik edecek ve neredeyse tamamlanmış işimizi çöpe atmaktan kaçınmamıza yardımcı olacaktır. Tasarım kısmından sonra, şimdi bir sonraki adımımız olan geri bildirim alma aşamasına geçiyoruz

.

Geribildirim Şampiyonların Kahvaltısıdır

Her süreçte, özellikle de müşterilerimiz tarafından yaptırılan sonuçlarda, tasarımlarımızı daha iyi hale getirmek için yapıcı eleştiriler almak hayati önem taşır. Daha önceki adımları yakından takip ettiyseniz, konseptimizle ilgili herhangi bir sorun olmamalıdır. Ya da bu noktada herhangi bir sorun varsa, o zaman sorun en azından küçük olmalı ve her iki tarafın da projeyi kısa sürede bitirmesi beklenebilir. Ancak, tasarımcılara herhangi bir geri bildirim yapılmadıysa ve teslim zamanı geldiğinde müşteriler sonuçtan memnun değilse, o zaman önümüzde büyük olasılıkla tümsekler var demektir. Daha fazla hayal kırıklığı ve zorluktan kaçınmak için sürekli iletişim ve geri bildirimde bulunmalıyız. Ancak bu adım, bir tasarımcı ve müşterinin nihai çıktı üzerinde anlaşması için gereken süreye göre değişebilir
.
İmzalı, Mühürlü, Teslim Edilmiş

Tasarım ve geri bildirim aşamalarındaki uzun müzakerelerden sonra, hem tasarımcılar hem de müşteriler artık son onayın verilmesi gereken bir noktaya gelmişlerdir. Son adım, beklenen çıktıları sağlayıp sağlamadığımızı görmek için brief'i kontrol ettirdiğimiz zamandır. Artık projeyi nasıl sonlandıracakları müşterilere ve tasarımcılara kalmıştır; projenin tamamlandığından emin olmak ve bunu kayıt altına almak için gereken teknik işlemler. Her iki tarafın da çalışma ilişkisinin doğasının farkına varıldığı ve müşterilerin gelecekteki projelerde tasarımcı ile işbirliği yapıp yapmayacaklarını belirleyecek kadar değerli hale geldiği bu bölüm sırasında. Beceri, yetenek ve yaratıcılık harika bir tasarım ortaya çıkarır, ancak bu sürecin tekrarlanabilmesi için iyi bir iletişim ve tutuma sahip olmak gerekir.
 

Yazar’ın Biyografisi

Earl Jonathan Tech, temel baskıdan özel takvim magnetlerine kadar baskı hizmetleri sunan en yeni çevrimiçi şirketlerden biri olan PrintMeister'ın kurucusudur. Çalışmaları ağırlıklı olarak pazarlama ve mağazacılık üzerine odaklanıyor, ancak boş zamanlarında yazıyor.



Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

x