Logonuzu tasarlamaya başlayın

Özgünlük ile Markalaşmak Anahtardır

Yayınlandı: 29/11/2016

İnsanlar markalar hakkında sadece bir şirketin belirli ürünleri için kullanılan etiketler olarak belirli bir fikre sahiptir. Bununla birlikte, herkes markayı bir kişinin duygularını ve felsefi düşüncelerini tetikleyen unsurlara sahip sosyal bir kavram olarak düşünmez. Sosyal olarak inşa edilen markalar kavramı, insanların satın almak için ürün ve hizmetlere ekledikleri fikir ve imajları nasıl ürettiklerini yansıtmaktadır.

Hem marka hem de tüketiciler bu fikirleri ve imajları oluşturur ve yeniden inşa eder. Bir imaj oluşturma ve bir markanın adını, sembolünü ve diğer temsillerini tanımlama süreci, markalaşma olarak adlandırdığımız şeydir. Girişimcilerin yanı sıra pazarlamacılar da bir marka oluşturmaktan ve müstakbel tüketicilerin ve genel olarak insanların onu nasıl görmesi gerektiğini ve ne sunmaları gerektiğini belirlemekten sorumludur. Ancak, bir markanın itibarı da büyük ölçüde müşterilerin pazarlamacıların onlara sunduğu bilgileri alma biçimine bağlıdır.

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın
 

Güvenli ve sağlam bir marka konumlandırması hedefleyen pazarlamacılar ve işletme sahipleri için, kaliteli ürünleri rekabetçi fiyatlarla satmanın artık yeterli olmadığının farkında olmalısınız. Çoğunluğu Y kuşağına mensup olan günümüz tüketicileri, önceki kuşakların oluşturduğu pazara kıyasla artık yaptıkları alışverişlerde daha seçici davranıyor. Daha fazla farkındalık ve güçlenme duygusuyla, günümüzde insanlar bir şirketin sosyoekonomik, çevresel ve siyasi sorumluluklarını kontrol altında tutan etik standartları karşılama konusunda daha fazlasını talep ediyor. Y kuşağı ya da Y kuşağı üyeleri, en büyük harcama çağındaki nesil olarak pazarı domine ederken, kaçınılmaz olarak bazı yapısal ekonomik değişimler yaşıyoruz. Marka sahiplerinin ve pazarlamacıların şu anda karşı karşıya olduğu şey, markalaşmadaki bu değişimin gerçekliğidir
.  

Kilit bir markalaşma unsuru olarak özgünlük
 

Yüksek bir marka konumunu güvence altına almanın ve sürdürmenin bir yolu da özgün bir markalaşma gerçekleştirmektir. Bugünlerde pek çok marka ısrarla tüketicileriyle, özellikle de pazarlamanın oyun değiştiricileri olarak kabul edebileceğimiz Y kuşağıyla bir bağ kurmaya çalışıyor. Bu nedenle, özellikle bu nesil tüketicilerle verimli bir işlemsel ilişki geliştirmede özgünlük, markalaşmanın paha biçilmez bir unsuru haline gelmiştir.

İster basılı ister dijital olsun, reklam ajanslarıyla birlikte, iş tanıtımları yapma ve ürün ve hizmetleri sunma biçiminde de bir değişiklik görüyoruz. Pek çok insan artık doğrudan reklamlara eskisi kadar sıcak bakmıyor. Kendilerine doğrudan reklam yapılması, tüketicilerin ürün alımlarına ilişkin karar verme süreçlerinde gereksiz olduğunu düşündükleri bir şey çünkü gerçeklere ve bir markanın mal ve hizmetleri söz konusu olduğunda ne kadar özgün olduğuna dayalı olarak bilinçli bir karar vermeyi tercih ediyorlar. Günümüzde pek çok insan, basılı reklamların veya dijital desteklerin kendilerine söylediklerini kabul etmek yerine, marka hakkındaki bilgilerine ve markanın gerçekte ne olduğuna kıyasla kendisini nasıl yansıttığına dayanarak bir şey satın almayı tercih ediyor.

Bu nedenle, günümüz pazarlamacılarının bir parçası olarak stratejiniz, markanız söz konusu olduğunda gerçek ve özgün içerikler üretmek olmalıdır. İnsanlar bazen müşterilerin beklentilerini karşılamayan bir ürünü yüceltmek için uyarlanmış bilgileri tüketmeye alışmışken, markaların özgünlük havası yayması başlangıçta ne kadar tuhaf görünse de, bunu yapmak müşterilerinizle daha iyi etkileşim kurmanıza yardımcı olabilir
.  


Marka’nın güvenilirliğini sağlamak
 

Hayatlarının bir noktasında, markaların satın alma tercihi yaparken aradıkları gerçekliği ve doğruluğu gerçekten sağlayıp sağlayamayacağından şüphe duyan insanlar var. Tüketicilerle bağlantı kurarken özgünlükle ilgili sorular gündeme gelebilir. Ancak, yerel ve küresel markalar da artık pazarlama çabalarını tam da bunu yapmaya yönlendiriyor. Ancak otantik markalaşmaya geçişi engelleyen bir bariyer var ve bu da tutarsızlık. Peki, markanızın iddialı görünmeyeceği ya da zor satılmayacağı bir şekilde tüketicilerinizin ilgi alanlarını nasıl oluşturabilirsiniz?

Markalaşma günlük bir süreçtir ve özgün ve halihazırda güvenilir markalar için bile sıkı bir çalışma gerektirir. Markalaşmayı özgünlükle gerçekleştirmek için, markanızın yapı taşları veya temeli olarak kullanabileceğiniz program materyallerinin standartlarını ve tasarımlarını belirlemiş olmanız gerekir. İşletme sahiplerinin markaları için uygulayacakları programları geliştirmek için önemli miktarda zaman ve bütçe ayırmaları hayati önem taşır. Programın işleyişinde tutarlı olmak da bir o kadar önemlidir.

Genellikle, markalaşma ve onun büyük şemasında, bir markanın özgünlüğünü yaratan küçük öğeler, fikirler ve uygulamalardır. Örneğin, size ihtiyaçlarınıza uygun hizmetleri hızlı bir şekilde sunduklarını söyleyen bir işletmeyi ele alalım. Ancak, zamanında ve doğru bir uygulama güvencesini yerine getiremezlerse, müşteriler onları güvenilir ve inanılır bir marka olarak görmeyecektir. Öte yandan, bir marka etik standartlara uyma ve yasal ve ahlaki süreçleri takip etme iddialarını yerine getirdiğinde, tüketiciler dürüst ve güvenilir bir işletme imajına sahip olacaktır.

Markalaşmada özgünlük, müşterilerin zihninde bir markanın güvenilirliğini geliştirmeye yardımcı olur. Özgünlük aynı zamanda, marka sahiplerinin ve pazarlamacıların, tüketicileri tarafından doğrulandığı üzere markalarının ne olduğunu iddia edeceklerinin tutarlı bir şekilde uygulanması ve güçlendirilmesiyle ilgilidir.

Samimiyet ve dürüstlükle markaları sürdürmek
 

Daha önce de vurgulandığı gibi, özgünlük diğer tüm markalaşma çabalarından daha ilgi çekicidir. Dürüst ve gerçek hikayeler tüketicilerde, özellikle de Y kuşağında büyük yankı uyandırıyor. İnsanlar pazara sundukları şeyler konusunda samimi ve doğru olan markaları tercih ediyor. Ancak, özgünlüğünüzü iddia etmek gerçekte özgün bir marka olmak anlamına gelmez. Özgünlüğe ulaşmak için basit bir kural vardır ve bu da markanızın özgün olduğunu beyan etmek değil, sadece özgün olmaktır.

Sosyal medya, insanlara içeriğe anında ve hızlı bir şekilde erişim sağlamasının yanı sıra diğer çevrimiçi kullanıcılarla anında materyal paylaşma kapasitesi sunduğundan markalaşmada da hayati bir rol oynamaktadır. Sosyal medyanın ve dijital çağın insanlar için yarattığı bu fırsat, markalaşma konusunda iki ucu keskin bir kılıç gibi de işleyebilir. Her gün her dakika ve her saat çok sayıda makale, gönderi, paylaşım ve tweet üretiliyor. Verilerin çokluğu, sıradan insanların bu materyallerin hangilerinin gerçek hangilerinin gerçek olmadığını belirlemesini zorlaştırıyor

.

Sonuç olarak, insanların sosyal medya aracılığıyla sahip olduğu hız ve erişilebilirlik, aşırı veri yüklemesiyle birlikte bir markanın özgünlük iddiasını destekleyebilir ya da olumsuzlayabilir. İnsanların zahmetsizce ve sıklıkla fikirlerini ve inançlarını çevrimiçi olarak paylaştıkları bir çağda ve zamandayız. Bir kişinin sözleri bazen trend konular listesine girebilir veya viral hale gelebilir. Düşüncelerin bu kadar hızlı paylaşılması, işletmelerin sorunlara derhal yanıt vermesini ve ele almasını ve tüketicilerin oluşturabileceği olumlu markalaşmayı kabul etmesini kritik hale getirmektedir.

Sosyal medyanın gücü o kadar büyük ki, bir pazarlamacı olarak bunu markanızın özgünlüğünü aktarmak için de kullanabilirsiniz. Her gün milyonlarca insanın kullandığı sosyal medya platformlarının hiçbirinde reklamlara rastlanmıyor. Bu reklamlardan bazıları, sıradan vatandaşların hikayelerini, marka imajlarını yeniden anlatan hikayeleri paylaşan bir markalaşma yaklaşımının parçasıdır. Johnnie Walker Ode to Lesvos, marka fikrini ikna edici bir şekilde hayata geçiren mükemmel bir reklam örneğidir. Sloganında da belirtildiği gibi “yürümeye devam et” markanın karakterini yansıtacağını umduğu gerçek ilham, samimiyet ve şefkat hikayeleriyle tüketicileri teşvik ediyor.
 

Otantik markalaşma gerçek içeriğe değer vermeyi gerektirir


Sosyal medyanın getirdiği potansiyel hakkında, samimiyet hikayeleri paylaşmak ve markanıza ilham veren veya tanıklık eden kişisel hikayeleri aracılığıyla sahip olduklarınızı savunan gerçek insanlara sahip olmak geçerli ve değerlidir. Markalaşma için yanınızda durmaya istekli ve markanızın değerlerine ve temsil etmeye çalıştığı şeye inanmaya yatkın insanlarla ortaklık kurmaktan daha iyi bir alternatif yoktur. Ağızdan ağıza iletişimin gücünü ve tüketicilerin mal satın alma ve hizmetlerden yararlanma kararı vermeden önce ilişki kurdukları ve güvendikleri kişilerden nasıl içerik aldıklarını defalarca gördük."


Hesap verebilirlik de aynı derecede önemlidir


Bilgiye daha kolay erişilebilmesi ve bilginin hızla paylaşılabilmesi sayesinde sosyal medya, tüketicilerin şikayetlerini rahatça dile getirebilmelerini mümkün kılmıştır. Bir marka olarak, hatalarınızı kabul ederek ve hatanızı kabul edecek kadar alçakgönüllü davranarak bu konuda profesyonel olmanız gerekir. İnsanlar hiçbir şeyin mükemmel olmadığını ve her şeyin sorunsuz çalışmadığını anladıkları için uzun açıklamalar yerine özürleri kabul edeceklerdir. Sizin açınızdan herhangi bir eksikliği inkar etmek, herhangi bir iş çabasında hataları kaçınılmaz bir gerçek olarak kabul etmeyi reddetmektir. Bu da özgün markalaşmaya ters düşer.

 

Temel bir markalaşma stratejisi olarak içerik pazarlaması

 

Daha önce de belirtildiği gibi, markanızı dürüstçe savunan gerçek kişilere sahip olmanın bir değeri var. Ancak potansiyel müşterilerinizi bilgilendirmeye, etkilemeye ve aynı zamanda eğlendirmeye hizmet edecek harika içeriklerin de değeri vardır. İster sosyal medya, ister blog siteleri veya video paylaşım platformları aracılığıyla olsun, ücretli içerik uzmanlarıyla çalışıyor olsanız bile insanların anlayabileceği türden materyaller paylaşmak işe yarayacaktır. İçerik üretiminin arkasındaki kişiler markanıza inandıkları ve işleri konusunda yeterince objektif oldukları sürece, etiketiniz olabildiğince özgün kalabilir. 
 

Bir marka olarak sınırlarınızı kabul edin

 

Markanızın şu an için yapabileceklerinin bir sınırı var. Özgünlüğünüzü oluştururken yapabileceklerinizin ve yapmanız gerekenlerin eşikleri vardır. Markanızın kapsamı ve sınırlamaları hakkında bilgi sahibi olduğunuzda, bunun yerine yapabileceğiniz şey, bu bilgiyi pazarlama stratejilerinizi geliştirmek için kullanmaktır. İçinde bulunduğunuz koşulları kabul edin ve markanızı kısıtlayan faktörlerden yararlanarak sınırlarınızı zorlayın. Sonuçta, özgünlük sadece markanızın şu anda olduğu şeyle yetinmek değil, aynı zamanda markanızın olabileceği şeye doğru ilerlemek ve rafine etmekle ilgilidir.

Takas

İşiniz ve müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz için neler yapabileceğiniz konusunda dürüst olmak, uzun vadede bir cephe bakımı için para harcamaktan daha uygun maliyetli olacaktır. Özgün olmak, belirli kriz durumlarından kaçınmanıza da yardımcı olacaktır. Ayrıca, bir markanın ilerlemek ve sektörde büyük bir etki yaratmak için ihtiyaç duyduğu desteği ve özgürlüğü de size sağlayacaktır. Yeterince şeffaf olan herhangi bir işletme veya marka güvenilir ve aranan biri haline gelir. Bu özellikler tüketicilerin etkileşim kurmayı tercih ettiği şeylerdir ve bu nedenle markalaşmada özgünlüğü denemek en iyisidir.


 

Şimdi havalı bir çevrimiçi logo tasarlayın

 

 

Diğer makalelerimize göz atın

x