Logonuzu tasarlamaya başlayın

Renk çarkı | Mükemmel renk kombinasyonunu bulmak için Renk Çarkını kullanma

Yayınlandı: 17/05/2020
Şimdiye kadar, ideal kitlenizle bağlantı kurmasını istiyorsanız logonuzun göz alıcı, markaya uygun bir renk paletine sahip olması gerektiğini biliyorsunuz. Yayınladığımız diğer makalelerde farklı renklerin logolarda kullanıldığında ne ifade ettiğinden bahsettik ve ilgi çekici görseller oluşturmak için logonuzda renkleri birleştirmenin farklı yollarını gösterdik. 
 
Ancak işe yarayan bir renk paleti seçmenin, markanızın özelliklerini renklerle eşleştirmekten ve bunu bir gün olarak adlandırmaktan daha fazlası var. Bunu yaparsanız, şüpheli bir renk paleti elde edebilirsiniz. Peki logonuz için marka olarak kim olduğunuzu ifade eden ve hedef kitlenize çekici gelen bir renk paletini nasıl oluşturabilirsiniz?
 
Temel renk tekerleği
 
Belli renk kombinasyonlarının iyi görünmesini sağlayan şeyin arkasındaki bilimi anlayarak. Tıpkı aralarında belirli aralıklar bulunan nota grupları olan akorların kulağımıza hoş gelmesi gibi, renk çarkındaki belirli konumlara dayalı renk gruplamaları da gözümüze hoş görünür. Ve tıpkı bu hoş akorların armoni olarak adlandırılması gibi, görsel olarak hoş renk grupları da renk armonileri olarak bilinir. 
 
Renk çarkı kombinasyonları
 

Renk Çarkını Anlamak

 
Renk çarkı, renkler arasındaki ilişkileri gösteren bir çizelgedir. Bu kavramın geçmişi, Sir Issac Newton'un beyaz ışığı bir prizmadan geçirdiğinde gördüğü altı renkten oluşan spektrumu tanımladığı 1666 yılına kadar uzanmaktadır. Daha sonra, bu renkler arasındaki ilişkiler ve her bir rengin psikolojik etkileri incelenmiş ve daha iyi anlaşılarak renk teorisi alanı oluşturulmuştur. 
 
Renk teorisi, sanatçıların ve tasarımcıların, izleyicileri estetik açıdan memnun ederken belirli hedeflere ulaşan renk seçimleri yapmak için kullandıkları bir dizi kılavuzdur. Renk teorisi içinde, renk tekerleği en önemli kılavuzdur; tüm renk ilişkilerinin grafiksel temsilidir. 
 
Renk çarkında renkler – tonlar &ndash olarak da bilinir; üç ana kategoriye ayrılır:
 

Birincil renkler

 
Kırmızı, mavi ve sarı üç ana renktir. Bunlar, diğer renklerin harmanlanmasıyla oluşturulamayan renklerdir. Bunun yerine, diğer tüm renkler bunların bazı kombinasyonlarının harmanlanmasıyla oluşturulur.
 
Ana renk tekerleği
 

İkincil renkler

 
Turuncu, yeşil ve mor üç ikincil renktir. Bunlar, mavi + sarı = yeşil gibi ana renklerin kombinasyonlarının harmanlanmasıyla oluşturulan renklerdir. 
 
İkincil renk tekerleği
 

Tersiyer renkler

 
Üçüncül renkler, ana ve ikincil renkler arasında var olan renklerdir. Örneğin, turuncu-kırmızı, turuncu ve kırmızı arasında var olan renk tonudur. Bu renkler, sarı-yeşil oluşturmak için sarı ve yeşilin harmanlanması gibi iki bitişik rengin harmanlanmasıyla oluşturulur. Üçüncül bir renk oluşturmanın tek yolu, renk çarkında birbirinin hemen yanında bulunan bir ana ve ikincil rengi karıştırmaktır; sarı-mavi veya turuncu-mor oluşturmak mümkün değildir. 
 
Tersiyer renk çarkı
 
Ancak renk çarkı hakkında bilmeniz gereken tek şey bu değil. Ayrıca gölgeler, renk tonları ve tonlar da vardır. 
Bir renge siyah eklenerek bir gölge oluşturulur. Bu rengin daha koyu, daha zengin bir versiyonunu oluşturur.
 
Color Hue renk çarkı
 
Bir renk tonu, bir gölgenin tam tersidir. Temel rengin beyaz ile harmanlanmasıyla oluşturulan bir rengin daha açık bir versiyonudur. 
 
Bir ton, bir rengin gri ile karıştırılarak oluşturulan soluk, nötrleştirilmiş bir versiyonudur. Tonlar genellikle pastel bir görünüm oluşturmak için kullanılır. 
 
Logonuzun renk paletinde farklı tonlar, renk tonları ve tonlar kullanmak, sadece temel tonları kullanarak elde edemeyeceğiniz karmaşıklık seviyeleri ekleyebilir. Örneğin, mavinin koyu bir tonu ile parlak, neredeyse neon, turuncu bir tonun kontrast oluşturduğu bir renk paleti seçebilirsiniz, bu da özellikle koyu maviyle eşleştirildiğinde parlak görünür. 
 
Şimdi tüm notaları aldığınıza göre, müzik yapmaya hazır mısınız? Logonuzun güzel şarkı söylemesini sağlamak için renk armonilerini düzenlemenin farklı yollarına bir göz atalım. 
 

Tamamlayıcı Kombinasyonlar

 
Renk uyumunun en temel türü tamamlayıcı renk uyumudur. Bir renk seçin, ardından renk çarkında tam karşısında hangi rengin bulunduğuna bakın. Bu ikisi tamamlayıcı renklerdir. Tamamlayıcı renkler, birbirleriyle keskin bir kontrast oluşturan renklerdir, bu nedenle bir logoda birlikte kullanıldıklarında her iki renk de cesur ve dikkat çekicidir. 
 
Tamamlayıcı renk çarkı
 
Logonuz için tamamlayıcı renkler seçmek paletinizi basit tutar, ancak basitlikle birlikte sınırlar da gelir. Çalışabileceğiniz sadece iki renk vardır – iki zıt, cesur renk. Bazı markalar için ihtiyaç duydukları tek şey budur. Diğerleri ise izleyicilerine tüm hikayeyi anlatmak için logolarında üç, dört veya daha fazla renk kullanmalıdır. 
 

Triadic Trios

 
Üçlü armoni üç renkle oluşturulan bir armonidir. Özellikle, renk tekerleği üzerinde eşit aralıklarla yer alan üç renk. 
 
Tradic color wheel
 
Tamamlayıcı renk paleti gibi, üçlü renk paleti de yüksek kontrasta sahiptir ve çeşitli, renkli bir logo oluşturmak için harika bir yol olabilir. Ayrıca, sadece iki renk yerine üç renkle oynayabileceğiniz için, üçlü paletle daha fazlasını yapabilirsiniz; daha karmaşık bir görüntü çizmek veya markanız hakkında daha fazla nokta iletmek gibi. 
 

Tetradic Ekipler

 
İsme bakarak, bunların ne tür armoniler olacağını tahmin edebilir misiniz? 
 
Evet, bunlar dört renkten oluşan gruplardır. Spesifik olarak, renk tekerleği üzerinde dikdörtgen şeklinde oturan dört renk grubudur – aralarında bir “tampon” renk bulunan iki tamamlayıcı renk seti. Bu yüzden çift tamamlayıcı renk şemaları olarak da bilinirler
.
 
Tradic teams color wheel
 
Kırmızı ve yeşil ile mor ve sarıyı seçebilirsiniz. Bu dört renk birlikte güçlüdür. Cesurdurlar, başlangıç kontrastları vardır ve dördünü bir palette topladığınızda palet oldukça yoğun görünebilir. Yüksek enerjili, “yüzünüze”çok şey anlatan’bir logo’için mükemmeldir. 
 

Analog paletler

 
Benzer bir renk armonisi, renk çarkında yan yana duran üç rengin bir araya getirilmesiyle oluşturulur
.
 
Analog renk çarkı
 
Bu tür bir palet, şimdiye kadar tartıştığımız diğer türlerden büyük ölçüde farklı bir etki yaratır. Birbiriyle yakından ilişkili renkleri kullandığınız için, renk çarkının zıt taraflarındaki renklerle elde ettiğiniz kontrast seviyesini elde edemezsiniz. Yine de bir miktar kontrast var – ve seçtiğiniz renklerin farklı tonlarını ve renk tonlarını deneyerek bununla oynayabilirsiniz. Sonuç, daha ince bir görünüm arayan markalar için mükemmel olan daha az aşırı bir palettir. 
 
Tek renk, tek palet
 
Benzer bir palet sınırlı görünebilir, ancak aslında daha da sınırlı olan başka bir seçeneğiniz daha var: tek renkli bir palet. Adından da anlaşılacağı gibi, tek renkli bir palet yalnızca tek bir renge sahip bir palettir. 
 
Bu, tanımı gereği bir renk paleti değildir...değil mi?
 
Aslında öyle de olabilir. Beyaz, siyah ve grinin yardımıyla, sadece tek bir temel renk tonu kullanarak bütün bir palet oluşturabilirsiniz. 
Tek bir renk kullanarak ve onu açarak, koyulaştırarak veya yıkayarak bir palet oluşturarak, derin ve uyumlu bir görünüme sahip karmaşık bir logo oluşturabilirsiniz. Bu tür bir palet genellikle net, tekil bir misyonu olan markalar ve logolarını basit tutmak isteyen ancak sadeliğe kaçmayan markalar için mükemmel bir seçimdir. 
 
Peki ya diğer renkler?
 
Muhtemelen fark ettiğiniz gibi, henüz birkaç önemli renkten bahsetmedik:
 
Siyah
Beyaz
Brown
Gri
 
Elbette tonlardan, renklerden ve renk tonlarından bahsettik ama siyah, beyaz veya griden tek başlarına bahsetmedik. Ve “kahverengi” kelimesinden hiç bahsedilmedi. 
 
İşte bu tonlar hakkında bilgi: diğer renkler gibi değiller. Siyah ve beyaz, renk çarkındaki renkler gibi belirli dalga boylarına sahip değildir, bu da onları renk çarkına sığdırmayı imkansız kılar. Ancak bazı kaynaklar teknik olarak renk olmadıklarını söylese de, bu tüm hikayeyi anlatmıyor
.
 
Gri ölçekli renk çarkı
 
Tasarımcılar için siyah, beyaz ve gri birer renktir. Belirli renk armonilerine uymazlar, ancak logolarda ana renk veya vurgu rengi olarak etkili bir şekilde kullanılabilirler. 
 
Benzer şekilde, kahverengi de renk çarkında yer almaz. Ama bu onun bir renk olmadığı anlamına gelmez. Kahverengi, iki tamamlayıcı rengi karıştırdığınızda elde ettiğiniz renktir. Yani kırmızı + yeşil = kahverengi, sarı + mor ve mavi + turuncu gibi. 
 
Browns renk çarkı
 
Ve tıpkı siyah, beyaz ve gri gibi, kahverengi de yukarıda bahsettiğimiz renk uyumlarından hiçbirine uymaz. Ancak logonuz için ana renk olarak veya vurgu ya da gölge seçeneklerinizden biri olarak kesinlikle etkili bir renk seçimi olabilir. 
 

Kendiniz için mükemmel renklere sahip bir logo tasarlayın

 
Logogenie'nin logo üreticisi
 
 
Eğer bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi bir online logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği kadar gelişti. 
 
Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaşmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluşturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir
.
 
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz. 
 
 
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır. 
 
 
 
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi kişiselleştirebilirsiniz: 
 
- Ana görseller
- Şirket adı ve sloganı
- Yazı tipi ve tipografi
- Renk şemaları
- Metin ve resim boyutları
- Metin ve resim yerleşimi
- Yeni simgeler ekleme
- Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
 
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor. 
 
 
 
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz. 
 
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin. 
 

Diğer makalelerimize göz atın

x