Logonuzu tasarlamaya başlayın

Renklerin Anlamı ve Marka Tasarımında Nasıl Kullanılacağı

Yayınlandı: 01/05/2020

Markanızın logosunu tasarlarken aklınızda bulundurmanız gereken üç büyük tasarım seçeneği vardır:

 
Åžekil 
Font
Renk 
 
Åžekil, logonun genel ÅŸeklini ve içinde kullanılan ÅŸekilleri, yazı tipi ise seçtiÄŸiniz yazı tipini (veya yazı tiplerini) ifade eder. Bu tasarım seçeneklerinin her ikisi de markanızın kiÅŸiliÄŸini ifade eder. Renkler de bunların yanında çalışarak baÅŸka bir anlam boyutu ekler. Bunun nedeni beynimizin duygular ve renkler arasında baÄŸlantı kurmasıdır. 
 
 
Renklerin anlamı
 
 
Bir düşünün – üzgün hissettiÄŸinizi söylemenin bir baÅŸka yolu da “mavi hissediyorum” ve birisi ’kızgın olduÄŸunda, “kırmızı görüyorum” diyebilirsiniz.YeÅŸil olmak, çevreyi olumsuz etkilemeyecek seçimler yapmak anlamına gelir ve bir ÅŸeyden “altın standart” olarak bahsetmek, onun sınıfının en iyisi olduÄŸu anlamına gelir.  Dolayısıyla logonuz için belirli renkleri seçtiÄŸinizde, insanların markanızı nasıl gördüğünü seçmiÅŸ olursunuz. Renk psikolojisini etkili bir ÅŸekilde kullanmayı öğrenmek, özellikle logonuzun ötesine geçip markanızın web sitesi ve ürünleri gibi diÄŸer varlıkları tasarlamaya baÅŸladığınızda geliÅŸtireceÄŸiniz en önemli markalaÅŸma becerilerinden biridir. 
 
Renkler aracılığıyla iletiÅŸim kurabileceÄŸiniz tüm farklı yollara bir göz atın. Her bir renk kategorisini okurken, kendi markanızın özelliklerini ve bu rengin onlara uyup uymadığını düşünün. EÄŸer öyleyse, logonuz için o rengi kısa listeye alın – markanız için mükemmel renk tonu olabilir. Hazır baÅŸlamışken, renk kombinasyonları hakkındaki makalemizi de okumak isteyebilirsiniz
 
 

Siyah

Renklerin anlamı siyah beyaz logolar
 
Nerede kullanırsanız kullanın, siyah her zaman gizemli bir hava yayar. Siyah bize gece gökyüzünü ve karanlıkta gizlediÄŸi her ÅŸeyi hatırlatır. UÄŸursuz bir renktir, gizemli bir renktir ve hatta seksi bir renktir, çünkü bilinmeyenin iç gıcıklayıcı bir yanı vardır. Lüks markalar siyahı logolarında ayrıcalıklı olmak için kullanırken, herhangi bir marka da gücü ifade etmek için kullanabilir. 
 
Markanız gizemi veya keskinliÄŸi ile tanımlanıyorsa siyah veya ağırlıklı olarak siyah bir logo tasarlayın. Hedef kitleniz kendilerini kaygan ve modern olarak tanımlayan bir kitleyse siyah tercih edin. Siyah, herhangi bir sektördeki bir marka için iÅŸe yarayabilir, yeter ki bu marka, gördüklerinde iyi bir ÅŸeyi anlayan tüketiciler için tasarlanmış, hükmedici bir varlık olsun. 
 
 

Beyaz

 
Renklerin anlamı siyah ve beyaz arka planlı logolar
 
Beyaz genellikle siyahın zıttı olarak görülür. Ve renk psikolojisi söz konusu olduÄŸunda, bunda bazı gerçekler vardır. Siyah keskinliÄŸin ve gizemin rengi iken, beyaz saflığı ve temizliÄŸi ifade eder. Bu yüzden temizlik markaları ve buna baÄŸlı olarak ilaç ve kozmetik ürünleri için bu kadar popüler bir renktir. Katıksız ve net olarak tüketicilere hitap eden herhangi bir marka, beyaz bir logo ile tam da bunu yapabilir. 
 
Ancak beyaz bir logonun altından kalkmak çok zor olabilir çünkü çoÄŸu durumda renkli bir arka planla eÅŸleÅŸtirilmesi gerekir. Mini gibi pek çok marka, saÄŸladığı baÅŸlangıç kontrastı ve siyahın tüm lüks iletiÅŸim gücünü logolarına yansıtma fırsatı nedeniyle siyahı tercih ediyor. Ancak siyahı tercih etmek zorunda deÄŸilsiniz, hatta beyaz logonuzu renkli bir arka plan üzerine yerleÅŸtirmek zorunda da deÄŸilsiniz. 
 
 

Gri

Renklerin anlamı gri logolar
 
Siyah çok koyu, beyaz çok açık ve diÄŸer renkler çok renkli hissettirdiÄŸinde griyi tercih edin. Gri, herhangi bir sektördeki bir marka için iÅŸe yarayabilecek nötr bir renktir. Gri, bir markanın sakin, güvenilir ve/veya eski tarz olduÄŸunu anlatmak için kullanıldığında en güçlü renktir. Rahat bir çift gri eÅŸofman altı veya bilge yaÅŸlı bir fili düşünün. Gri olmak onları sıkıcı yapmaz, bu sadece onları kendileri yapan ÅŸeyin bir parçasıdır. 
 
Bazen gümüş logolar gri logolar olarak kategorize edilir – ancak biz onları ayırdık çünkü gri ve gümüş arasında göz ardı etmemeniz gereken önemli nüanslar var. Gri logolar genellikle mat bir görünüme sahiptir ve bu mat görünüm parlak bir gümüş logoya göre çok daha az kışkırtıcı, daha az gösteriÅŸli bir his yaratır. 
 
 

Mavi 

 
Renklerin anlamı mavi logolar
 
Mavi soÄŸukkanlı, sakin ve toparlayıcıdır. Sıcak teninize sıçrayan serin sudur; rahatlatıcı bir müzik eÅŸliÄŸinde uykuya dalmaktır. Markanız huzurlu ve sakinleÅŸtirici ise maviyi seçin. 
 
Mavi aynı zamanda güvenilir ve profesyonel görünmek isteyen her markanın tercih ettiÄŸi bir renktir. Bankalar ve danışmanlık firmaları bu nedenle genellikle maviyi seçerler. Ayrıca, alıcılarınızın ürününüzle etkileÅŸime girerken hissettikleri stresi azaltmak istiyorsanız da doÄŸru renktir; örneÄŸin, teknoloji meraklısı olmayan kiÅŸilerin elektronik cihazlarla ilgili hissettikleri stres veya büyük alışveriÅŸler yapmaktan çekinmeleri gibi. 
 
 

Mor

Mor renklerin anlamı logolar
 
Geleneksel olarak kraliyetin rengi olan mor logo hala muhteÅŸem bir his veriyor. Siyah gibi mor da lüks hissettiriyor. Ancak siyahtan farklı olarak mor biraz “ekstra” hissettiriyor.” Bu’minimalist lüks deÄŸil, her ÅŸeyi yapmak ve herkesin tam olarak neyle ilgilendiÄŸini bildiÄŸinden emin olmak isteyen tüketici için maksimalist lüks. 
 
Mor, “ekstra” renk olma eÄŸilimiyle birlikte, aynı zamanda tuhaf ve eÄŸlenceli bir renktir. Kendilerini ilginç ve alışılmadık olmaya istekli olarak gören markalar, mor bir logo ile dünyaya kim olduklarını anlatabilirler. 
 
 

YeÅŸil

Renklerin anlamı mor logolar
 
Bir markanın logosu öncelikle yeÅŸil olduÄŸunda, bunun nedeni genellikle o markanın bir ÅŸekilde bitkilere, gezegene veya saÄŸlığa odaklanmış olmasıdır. Tüm bu fikirler birbiriyle baÄŸlantılıdır; bitki temelli bir diyet genellikle insanlar ve çevreleri için en saÄŸlıklı diyet olarak kabul edilir, atıkları azaltarak yeÅŸil alanları korumak daha temiz hava ve su saÄŸlar ve genel olarak gezegenimizi ne kadar iyi durumda tutarsak o kadar iyi durumda oluruz. 
 
EÄŸer saÄŸlıklı tüketiciler ve/veya daha saÄŸlıklı bir gezegen markanızın en önemli deÄŸerlerinden biriyse, yeÅŸil yol tercih edilmelidir. 
 
Ancak bazı ünlü yeÅŸil logolara baktığınızda, bunların hepsinin çevreci markalar için olmadığını fark edeceksiniz. Çünkü yeÅŸil sadece saÄŸlık ve eko odaklılık anlamına gelmez, aynı zamanda para, ÅŸans, zenginlik ve yeniden doÄŸuÅŸu da sembolize edebilir. YeÅŸil, belki de doÄŸal dünya ile olan iliÅŸkisinden dolayı rahatlatıcı bir renktir. TazeliÄŸi sembolize eder, bu da onu bir nane ÅŸekeri serisi veya zarf iten bir teknoloji ÅŸirketi için harika bir seçim haline getirir. 
 
 

Kırmızı

Renklerin anlamı kırmızı logolar
 
Kırmızı tutkunun rengidir. Bu mutlu, heyecanlı bir tutku ya da öfkeli bir kızgınlık olabilir. Onu yönlendiren duygu ne olursa olsun, tutku tutkudur ve tutku her zaman kırmızı-sıcaktır. 
 
EÄŸer markanız güçlü duygularla veya baÅŸka bir tür sıcaklıkla (acı sos ÅŸirketi gibi) hareket eden bir marka ise, kırmızı logo renginiz olmalıdır. Kırmızı büyük bir dikkat çekicidir, bu nedenle markanız hareketli olmasa bile, logonuzda kırmızı kullanmak, izleyicilerin durup ne sunduÄŸunuza bakmasını talep etmenin kesin bir yoludur. 
 

 

Pembe

Renklerin anlamı pembe logolar
 
Pembe, kırmızı’nın daha açık, daha yumuÅŸak kardeÅŸidir. Genellikle pembe, renklerin en kadınsı olanı olarak kabul edilir, bu da onu birincil tüketicileri kadınlar olan bir marka için mükemmel bir seçim haline getirebilir. 
 
Ancak sadece pembe = kadınsı demek ve öylece bırakmak bu rengin hakkını vermiyor. Pembe, bir marka hakkında eÄŸlenceli veya genç olması gibi pek çok ÅŸeyi ifade edebilen çok yönlü bir renktir. Markanız tamamen eÄŸlence ve canlılıkla ilgiliyse, pembenin logonuzda bir yeri vardır. 
 
 

Turuncu

Renklerin anlamı turuncu logolar
 
Kırmızı gibi turuncu da enerjisi yüksek bir renktir. Ancak enerjisini ham, hatta agresif duygulardan alan kırmızının aksine, turuncu daha eÄŸlenceli, kutunun dışında bir enerjidir. Kırmızı ve sarı arasındaki orta nokta olan turuncu genellikle deÄŸiÅŸimi simgeler – bu nedenle markanız tamamen geçiÅŸlerle ilgiliyse, turuncuyu logonuzun ana rengi yapmayı düşünün. 
 
Turuncu, tıpkı mor gibi eÄŸlenceli ve ilginçtir. Ancak morun aksine, turuncu lüks bir niteliÄŸe sahip deÄŸildir. Aslında tam tersi eriÅŸilebilir, kapsayıcı bir niteliÄŸe sahiptir. Markanız herkes için bir marka ise, bunu turuncu bir logo ile belirtin. 
 
 
 

Sarı

Renklerin anlamı sarı logolar
 
Gerçekte güneÅŸ parlak beyaz yanar. Ama çoÄŸu tasvirde sarıdır. Neden mi? Çünkü biz güneÅŸi ışıl ışıl, sokulgan bir karakter olarak tanımlarız ve sarıdan daha dost canlısı bir renk yoktur. 
 
Sarı, eÄŸlenceli, canlı ve kendini çok ciddiye almayan her marka için mükemmel bir seçimdir. Bir çocuk veya evcil hayvan markasının yanı sıra arkadaÅŸlığa ve iyi vakit geçirmeye odaklanan herhangi bir marka için harika bir renktir. 
 
 

Brown 

Renklerin anlamı kahverengi logolar
 
Brown güvenilirdir. Kahverengi her zaman oradadır ve her zaman orada olacaktır. Kahverengi’eski tarzdır, kahverengi’güvenlidir, kahverengi’rahatlatıcıdır... sıcak kekler ve rahat bir kulübenin ahÅŸap damarlı duvarları gibi ÅŸeyleri düşünün. 
 
Tüketicilerinize markanıza güvenebileceklerini göstermek istediÄŸinizde kahverengiyi tercih edin. Benzer ÅŸekilde, markanıza dünyevi, açık hava hissi vermek için kahverengiyi kullanın. Kahverengi’kirin ve aÄŸaç kabuÄŸunun rengidir ve hiçbir ÅŸey’Toprak Ana dan daha güvenilir deÄŸildir. 
 
Kahverengi aynı zamanda bir kahve veya ÅŸekerleme logosu için de bariz bir seçimdir. Genel olarak, çok fazla kahverengi logo görmezsiniz, bu nedenle bir tane seçmek markanızı rakipleri arasında öne çıkarmanın bir yolu olabilir. 
 
 

Metalikler

Renklerin anlamı metalik logolar
Yukarıda da belirttiÄŸimiz gibi, metalik logoları tartışmak için ayrı bir kategori oluÅŸturduk. Gümüş, altın, krom ve hatta parlak pembe altın ve bronz logolar buraya sığıyor çünkü mat benzerlerinden bir araya getirilemeyecek kadar farklılar. Ve sadece farklı görünmekle kalmazlar, onları kullanan markalar hakkında farklı özellikler iletirler. 
 
Metalik bir logo, özellikle de altın veya gümüş bir logo, izleyicilere deÄŸerli metalleri ve bunlardan yapılmış mücevherleri çaÄŸrıştırır. Markalar, pahalı mücevherlere ve kupalar ve Olimpiyat madalyaları gibi diÄŸer deÄŸerli nesnelere öykünerek, ürünlerinin statü sembolü olduÄŸunu dünyaya göstermek için metalik logolar kullanır. 
 
 
 

Çok renkliRenklerin anlamı çok renkli logolar

Logonuzda birden fazla renk kullanmanız için birkaç neden vardır. En temel olanı estetiktir. Açık bir rengi aynı rengin daha koyu bir tonuyla eÅŸleÅŸtirmek logonuza derinlik kazandırarak üç boyutlu bir görünüm yaratabilir. Açık tonlar ayrıca logo içindeki metin ve görselleri de vurgulayabilir. Kontrast renkler birbirlerini ve bunlarla oluÅŸturulan metin ve görüntüleri öne çıkarır ve birlikte gruplanan benzer renkler genellikle göze çok hoÅŸ gelir. 
 
 
Ancak logonuzda birden fazla renk kullanmanızın önemli bir nedeni daha var: çok boyutlu bir markanız olduğunu göstermek. Diyelim ki butik bir teknoloji markasısınız. Siyah bir logo sizi ciddi bir tüketicinin tercih ettiği bir marka haline getirir; üst düzey elektronik cihazlar ve üst düzey müşteri hizmetleri almak için biraz daha fazla ödemeye razı olan biri. Ancak aynı zamanda sektörünüzün en ileri noktasında yer alan, yeni teknolojileri pazara ilk sunan bir marka olduğunuzu anlatmak istiyorsanız, logonuzdaki bir tutam kırmızı tam da bunu sağlayabilir. Tesla'nın logosunda kırmızı ve beyazı nasıl kullandığına dikkat edin; böylece şirketin yalnızca otomobil pazarına sürekli olarak sektör değiştiren teknolojiler sunmakla kalmadığını, aynı zamanda otomobil pazarına sürekli olarak temiz teknolojiler de sunduğunu göstermiş olursunuz
.
 
 
Renklerin anlamı kırmızı arka planlı logolar
 
 
 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x