Markanızın logosunu tasarlarken aklınızda bulundurmanız gereken üç büyük tasarım seçeneği vardır:
• Åžekil
• Font
• Renk
Şekil, logonun genel şeklini ve içinde kullanılan şekilleri, yazı tipi ise seçtiğiniz yazı tipini (veya yazı tiplerini) ifade eder. Bu tasarım seçeneklerinin her ikisi de markanızın kişiliğini ifade eder. Renkler de bunların yanında çalışarak başka bir anlam boyutu ekler. Bunun nedeni beynimizin duygular ve renkler arasında bağlantı kurmasıdır.
Bir düşünün – üzgün hissettiÄŸinizi söylemenin bir baÅŸka yolu da “mavi hissediyorum” ve birisi ’kızgın olduÄŸunda, “kırmızı görüyorum” diyebilirsiniz.YeÅŸil olmak, çevreyi olumsuz etkilemeyecek seçimler yapmak anlamına gelir ve bir ÅŸeyden “altın standart” olarak bahsetmek, onun sınıfının en iyisi olduÄŸu anlamına gelir. Dolayısıyla logonuz için belirli renkleri seçtiÄŸinizde, insanların markanızı nasıl gördüğünü seçmiÅŸ olursunuz. Renk psikolojisini etkili bir ÅŸekilde kullanmayı öğrenmek, özellikle logonuzun ötesine geçip markanızın web sitesi ve ürünleri gibi diÄŸer varlıkları tasarlamaya baÅŸladığınızda geliÅŸtireceÄŸiniz en önemli markalaÅŸma becerilerinden biridir.
Renkler aracılığıyla iletiÅŸim kurabileceÄŸiniz tüm farklı yollara bir göz atın. Her bir renk kategorisini okurken, kendi markanızın özelliklerini ve bu rengin onlara uyup uymadığını düşünün. EÄŸer öyleyse, logonuz için o rengi kısa listeye alın – markanız için mükemmel renk tonu olabilir. Hazır baÅŸlamışken, renk kombinasyonları hakkındaki makalemizi de okumak isteyebilirsiniz
Siyah
Nerede kullanırsanız kullanın, siyah her zaman gizemli bir hava yayar. Siyah bize gece gökyüzünü ve karanlıkta gizlediği her şeyi hatırlatır. Uğursuz bir renktir, gizemli bir renktir ve hatta seksi bir renktir, çünkü bilinmeyenin iç gıcıklayıcı bir yanı vardır. Lüks markalar siyahı logolarında ayrıcalıklı olmak için kullanırken, herhangi bir marka da gücü ifade etmek için kullanabilir.
Markanız gizemi veya keskinliği ile tanımlanıyorsa siyah veya ağırlıklı olarak siyah bir logo tasarlayın. Hedef kitleniz kendilerini kaygan ve modern olarak tanımlayan bir kitleyse siyah tercih edin. Siyah, herhangi bir sektördeki bir marka için işe yarayabilir, yeter ki bu marka, gördüklerinde iyi bir şeyi anlayan tüketiciler için tasarlanmış, hükmedici bir varlık olsun.
Beyaz
Beyaz genellikle siyahın zıttı olarak görülür. Ve renk psikolojisi söz konusu olduğunda, bunda bazı gerçekler vardır. Siyah keskinliğin ve gizemin rengi iken, beyaz saflığı ve temizliği ifade eder. Bu yüzden temizlik markaları ve buna bağlı olarak ilaç ve kozmetik ürünleri için bu kadar popüler bir renktir. Katıksız ve net olarak tüketicilere hitap eden herhangi bir marka, beyaz bir logo ile tam da bunu yapabilir.
Ancak beyaz bir logonun altından kalkmak çok zor olabilir çünkü çoğu durumda renkli bir arka planla eşleştirilmesi gerekir. Mini gibi pek çok marka, sağladığı başlangıç kontrastı ve siyahın tüm lüks iletişim gücünü logolarına yansıtma fırsatı nedeniyle siyahı tercih ediyor. Ancak siyahı tercih etmek zorunda değilsiniz, hatta beyaz logonuzu renkli bir arka plan üzerine yerleştirmek zorunda da değilsiniz.
Gri
Siyah çok koyu, beyaz çok açık ve diğer renkler çok renkli hissettirdiğinde griyi tercih edin. Gri, herhangi bir sektördeki bir marka için işe yarayabilecek nötr bir renktir. Gri, bir markanın sakin, güvenilir ve/veya eski tarz olduğunu anlatmak için kullanıldığında en güçlü renktir. Rahat bir çift gri eşofman altı veya bilge yaşlı bir fili düşünün. Gri olmak onları sıkıcı yapmaz, bu sadece onları kendileri yapan şeyin bir parçasıdır.
Bazen gümüş logolar gri logolar olarak kategorize edilir – ancak biz onları ayırdık çünkü gri ve gümüş arasında göz ardı etmemeniz gereken önemli nüanslar var. Gri logolar genellikle mat bir görünüme sahiptir ve bu mat görünüm parlak bir gümüş logoya göre çok daha az kışkırtıcı, daha az gösteriÅŸli bir his yaratır.
Mavi
Mavi soğukkanlı, sakin ve toparlayıcıdır. Sıcak teninize sıçrayan serin sudur; rahatlatıcı bir müzik eşliğinde uykuya dalmaktır. Markanız huzurlu ve sakinleştirici ise maviyi seçin.
Mavi aynı zamanda güvenilir ve profesyonel görünmek isteyen her markanın tercih ettiği bir renktir. Bankalar ve danışmanlık firmaları bu nedenle genellikle maviyi seçerler. Ayrıca, alıcılarınızın ürününüzle etkileşime girerken hissettikleri stresi azaltmak istiyorsanız da doğru renktir; örneğin, teknoloji meraklısı olmayan kişilerin elektronik cihazlarla ilgili hissettikleri stres veya büyük alışverişler yapmaktan çekinmeleri gibi.
Mor
Geleneksel olarak kraliyetin rengi olan mor logo hala muhteÅŸem bir his veriyor. Siyah gibi mor da lüks hissettiriyor. Ancak siyahtan farklı olarak mor biraz “ekstra” hissettiriyor.” Bu’minimalist lüks deÄŸil, her ÅŸeyi yapmak ve herkesin tam olarak neyle ilgilendiÄŸini bildiÄŸinden emin olmak isteyen tüketici için maksimalist lüks.
Mor, “ekstra” renk olma eÄŸilimiyle birlikte, aynı zamanda tuhaf ve eÄŸlenceli bir renktir. Kendilerini ilginç ve alışılmadık olmaya istekli olarak gören markalar, mor bir logo ile dünyaya kim olduklarını anlatabilirler.
YeÅŸil
Bir markanın logosu öncelikle yeşil olduğunda, bunun nedeni genellikle o markanın bir şekilde bitkilere, gezegene veya sağlığa odaklanmış olmasıdır. Tüm bu fikirler birbiriyle bağlantılıdır; bitki temelli bir diyet genellikle insanlar ve çevreleri için en sağlıklı diyet olarak kabul edilir, atıkları azaltarak yeşil alanları korumak daha temiz hava ve su sağlar ve genel olarak gezegenimizi ne kadar iyi durumda tutarsak o kadar iyi durumda oluruz.
Eğer sağlıklı tüketiciler ve/veya daha sağlıklı bir gezegen markanızın en önemli değerlerinden biriyse, yeşil yol tercih edilmelidir.
Ancak bazı ünlü yeşil logolara baktığınızda, bunların hepsinin çevreci markalar için olmadığını fark edeceksiniz. Çünkü yeşil sadece sağlık ve eko odaklılık anlamına gelmez, aynı zamanda para, şans, zenginlik ve yeniden doğuşu da sembolize edebilir. Yeşil, belki de doğal dünya ile olan ilişkisinden dolayı rahatlatıcı bir renktir. Tazeliği sembolize eder, bu da onu bir nane şekeri serisi veya zarf iten bir teknoloji şirketi için harika bir seçim haline getirir.
Kırmızı
Kırmızı tutkunun rengidir. Bu mutlu, heyecanlı bir tutku ya da öfkeli bir kızgınlık olabilir. Onu yönlendiren duygu ne olursa olsun, tutku tutkudur ve tutku her zaman kırmızı-sıcaktır.
Eğer markanız güçlü duygularla veya başka bir tür sıcaklıkla (acı sos şirketi gibi) hareket eden bir marka ise, kırmızı logo renginiz olmalıdır. Kırmızı büyük bir dikkat çekicidir, bu nedenle markanız hareketli olmasa bile, logonuzda kırmızı kullanmak, izleyicilerin durup ne sunduğunuza bakmasını talep etmenin kesin bir yoludur.
Pembe
Pembe, kırmızı’nın daha açık, daha yumuÅŸak kardeÅŸidir. Genellikle pembe, renklerin en kadınsı olanı olarak kabul edilir, bu da onu birincil tüketicileri kadınlar olan bir marka için mükemmel bir seçim haline getirebilir.
Ancak sadece pembe = kadınsı demek ve öylece bırakmak bu rengin hakkını vermiyor. Pembe, bir marka hakkında eğlenceli veya genç olması gibi pek çok şeyi ifade edebilen çok yönlü bir renktir. Markanız tamamen eğlence ve canlılıkla ilgiliyse, pembenin logonuzda bir yeri vardır.
Turuncu
Kırmızı gibi turuncu da enerjisi yüksek bir renktir. Ancak enerjisini ham, hatta agresif duygulardan alan kırmızının aksine, turuncu daha eÄŸlenceli, kutunun dışında bir enerjidir. Kırmızı ve sarı arasındaki orta nokta olan turuncu genellikle deÄŸiÅŸimi simgeler – bu nedenle markanız tamamen geçiÅŸlerle ilgiliyse, turuncuyu logonuzun ana rengi yapmayı düşünün.
Turuncu, tıpkı mor gibi eğlenceli ve ilginçtir. Ancak morun aksine, turuncu lüks bir niteliğe sahip değildir. Aslında tam tersi erişilebilir, kapsayıcı bir niteliğe sahiptir. Markanız herkes için bir marka ise, bunu turuncu bir logo ile belirtin.
Sarı
Gerçekte güneş parlak beyaz yanar. Ama çoğu tasvirde sarıdır. Neden mi? Çünkü biz güneşi ışıl ışıl, sokulgan bir karakter olarak tanımlarız ve sarıdan daha dost canlısı bir renk yoktur.
Sarı, eğlenceli, canlı ve kendini çok ciddiye almayan her marka için mükemmel bir seçimdir. Bir çocuk veya evcil hayvan markasının yanı sıra arkadaşlığa ve iyi vakit geçirmeye odaklanan herhangi bir marka için harika bir renktir.
Brown
Brown güvenilirdir. Kahverengi her zaman oradadır ve her zaman orada olacaktır. Kahverengi’eski tarzdır, kahverengi’güvenlidir, kahverengi’rahatlatıcıdır... sıcak kekler ve rahat bir kulübenin ahÅŸap damarlı duvarları gibi ÅŸeyleri düşünün.
Tüketicilerinize markanıza güvenebileceklerini göstermek istediÄŸinizde kahverengiyi tercih edin. Benzer ÅŸekilde, markanıza dünyevi, açık hava hissi vermek için kahverengiyi kullanın. Kahverengi’kirin ve aÄŸaç kabuÄŸunun rengidir ve hiçbir ÅŸey’Toprak Ana dan daha güvenilir deÄŸildir.
Kahverengi aynı zamanda bir kahve veya şekerleme logosu için de bariz bir seçimdir. Genel olarak, çok fazla kahverengi logo görmezsiniz, bu nedenle bir tane seçmek markanızı rakipleri arasında öne çıkarmanın bir yolu olabilir.
Metalikler
Yukarıda da belirttiğimiz gibi, metalik logoları tartışmak için ayrı bir kategori oluşturduk. Gümüş, altın, krom ve hatta parlak pembe altın ve bronz logolar buraya sığıyor çünkü mat benzerlerinden bir araya getirilemeyecek kadar farklılar. Ve sadece farklı görünmekle kalmazlar, onları kullanan markalar hakkında farklı özellikler iletirler.
Metalik bir logo, özellikle de altın veya gümüş bir logo, izleyicilere değerli metalleri ve bunlardan yapılmış mücevherleri çağrıştırır. Markalar, pahalı mücevherlere ve kupalar ve Olimpiyat madalyaları gibi diğer değerli nesnelere öykünerek, ürünlerinin statü sembolü olduğunu dünyaya göstermek için metalik logolar kullanır.
Çok renkli
Logonuzda birden fazla renk kullanmanız için birkaç neden vardır. En temel olanı estetiktir. Açık bir rengi aynı rengin daha koyu bir tonuyla eşleştirmek logonuza derinlik kazandırarak üç boyutlu bir görünüm yaratabilir. Açık tonlar ayrıca logo içindeki metin ve görselleri de vurgulayabilir. Kontrast renkler birbirlerini ve bunlarla oluşturulan metin ve görüntüleri öne çıkarır ve birlikte gruplanan benzer renkler genellikle göze çok hoş gelir.
Ancak logonuzda birden fazla renk kullanmanızın önemli bir nedeni daha var: çok boyutlu bir markanız olduğunu göstermek. Diyelim ki butik bir teknoloji markasısınız. Siyah bir logo sizi ciddi bir tüketicinin tercih ettiği bir marka haline getirir; üst düzey elektronik cihazlar ve üst düzey müşteri hizmetleri almak için biraz daha fazla ödemeye razı olan biri. Ancak aynı zamanda sektörünüzün en ileri noktasında yer alan, yeni teknolojileri pazara ilk sunan bir marka olduğunuzu anlatmak istiyorsanız, logonuzdaki bir tutam kırmızı tam da bunu sağlayabilir. Tesla'nın logosunda kırmızı ve beyazı nasıl kullandığına dikkat edin; böylece şirketin yalnızca otomobil pazarına sürekli olarak sektör değiştiren teknolojiler sunmakla kalmadığını, aynı zamanda otomobil pazarına sürekli olarak temiz teknolojiler de sunduğunu göstermiş olursunuz
.