İster serbest çalışan, ister küçük/orta ölçekli bir şirket veya non-profit, siz sosyal ağ profilleri oluşturmak isteyeceksiniz (Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, vb...) şirketinizi güçlendirmek ve etkinliğiniz hakkındaki haberleri yaymak için kullanabilirsiniz. Bu yazıda sosyal ağ imaj gereksinimleri ve logo branding ile profilinizin nasıl iyi görüneceği hakkında konuşacağız.
EÄŸer sosyal aÄŸ profilleri oluÅŸturacaksanız, crucial logonuzu göstererek kim olduÄŸunuzu açıkça belirtmeniz gerekir. Logonuz doÄŸru boyutta olmalı ve sosyal aÄŸ sayfalarınızın her birinde görünür olmalıdır. Ä°nsanların sayfanıza (örneÄŸin Facebook) girdiklerinde görecekleri ilk ÅŸey olduÄŸu için markalaÅŸma çok önemlidir. Logo formatınız tuhaf, bulanık, okunamayacak kadar küçük görünüyorsa veya göze çarpmıyorsa… Ä°yi bir baÅŸlangıç yapmıyorsunuz demektir
Sosyal aÄŸ profili logo yerleÅŸimi ve gerekli formatlar hakkında bilmeniz gereken tüm ayrıntılar burada. Bu arada bilmenizi isteriz ki, logo tasarım hizmetimiz tüm ana siteler (FB, Twitter, LinkedIN, Instagram, vb…) için premium sosyal aÄŸ dosya formatları saÄŸlar Daha fazla bilgi için buraya tıklayın
Hepimiz Facebook'u duymuÅŸuzdur! Facebook sosyal aÄŸların tek boynuzlu atıdır. Dünya çapında 2 MÄ°LYARDAN fazla kullanıcısı olan en büyük sosyal aÄŸdır ve iÅŸletmeniz için pek çok potansiyel müşteri barındırır. Facebook'un güzelliÄŸi, çoÄŸu insanın orada ne yaptıklarını bilmemesidir. Onlar sadece... Daha iyi bir kelime bulamadıkları için… Göz atıyorlar… Orada kendileri için ilginç bir ÅŸey olup olmadığını görmek için etrafa göz atıyorlar... Bu yüzden Facebook profilinizi desteklemek için uygun araçlara sahip olmak çok önemlidir. Profil sayfanızda doÄŸru logo markasına sahipseniz, daha profesyonel görünecek ve ürününüzle ilgilenebilecek potansiyel müşterileri çekebileceksiniz. Ä°ÅŸte temel görüntü gereksinimleri (Diyagram):
Bu yüzden hata yapmaktan ve çok küçük ve Facebook'a uyarlanmamış logolar kullanmaktan kaçının.
Twitter aylık 330 Milyondan fazla kullanıcısıyla ikinci en büyük sosyal ağdır, way Facebook'tan daha az karşılaştırma gerektirir, ancak yine de çok saygın bir sayı ve şirketler tarafından müşterilere ulaşmak için sıklıkla kullanılıyor. Aynı kurallar twitter için de geçerlidir. Müşterilerinizin sizi kolayca fark edebilmesi için logo markanız platforma uyarlanmalıdır. İşte Twitter için tüm temel format gereksinimleri (aşağıdaki şemaya bakın):
Aynı kurallar twitter için de geçerlidir, logonuz sosyal ağın her yerinde gönderiler vb. ile kullanılacaktır, bu nedenle logonuzun net, görünür ve Twitter boyut gereksinimlerine uyarlanmış olduğundan emin olun.