Bir logo edinmenin birkaç yolu vardır. Bunlardan biri bir logo oluşturucu yardımıyla kendiniz tasarlayın. Bir diğeri ise logo oluşturucu kullanmaktır; logo oluşturucuya benzeyen ancak bazı önemli farklılıkları olan bir program. Ayrıca bir logo tasarımcısı da tutabilirsiniz ve bu yolda birden fazla yol var. Serbest çalışan bir tasarımcı kiralayabilir ve onunla bireysel olarak çalışabilirsiniz veya logonuz üzerinde birden fazla profesyonelin çalışacağı ve nihai ürüne dönüştüreceği bir tasarım ajansı ile çalışabilirsiniz. Hangisi en iyisi? Bu sizin hedeflerinize ve ihtiyaçlarınıza bağlıdır.
Birçok çevrimiçi kaynak size profesyonel bir logo tasarımcısı ile çalışmanın her zaman en iyisi olduğunu söylese de, biz tersini söylüyor ve öyle olmadığını belirtiyoruz. Bir logo tasarımcısının yapamayacağı pek çok şeyi logo yapımcısı yapabilir ve bunlar sizin için gerekliyse, logo yapımcısına gitmeniz gerekir. İşte o kritik şeylerden birkaçı:
Bir Logo Üreticisi Logo Tasarımına Tamamen Temiz Bir Sayfa ile Yaklaşabilir
Logo tasarımcıları–en azından başarılı olanlar–grafik tasarım eğitimi almışlardır. Bazıları tasarım diplomasına sahipken diğerleri kendi kendini yetiştirmiştir, ancak hepsi etkili tasarım ilkeleri konusunda bir tür eğitim almıştır. Bu, renk teorisi, ölçek, renk ve şekil psikolojisi, logo tasarım trendleri ve kompozisyon gibi alanları içerir.
Eğitimli bir tasarımcıyla çalışmanın iyi yanı, sadece etkili bir logonun nasıl oluşturulacağını bilmekle kalmayan, etkili bir logo oluşturmanın ardındaki neden ve nasılları da anlayan biriyle çalışıyor olmanızdır. Ancak madalyonun diğer yüzü de şu: Bir tasarımcı gibi düşünmek üzere eğitildikleri için, bunu kapatmakta ve gerektiğinde bir tasarımcı gibi düşünmemekte zorlanabilirler.
Bazen, bir logonun profesyonel bir tasarımcının elinden çıkmış gibi görünmesini istemezsiniz. Mantığa aykırı gelebilir ama şunu düşünün: The Big Lebowski ilk yayınlandığında film eleştirmenleri filmden nefret etmişti. Ancak videoda yayınlandığında, izleyiciler filme bayıldı ve bugün çok sevilen, delicesine alıntılanabilen bir kült klasik haline geldi. Dreamworks filmi Antz'ı hatırlıyor musunuz? A Bug’s Life gibiydi, tek farkı A Bug’s Life olmamasıydı. Film eleştirmenleri Woody Allen’ın kendisinin bir karınca olarak oynadığı ilginç animasyon filmini sevdiler, ancak izleyiciler onunla bağlantı kuramadılar ve gerisi tarih oldu. Ya da işte son bir örnek... 2008 Pepsi logosu.
PepsiCo, logoyu Arnell Group'a tasarlatmak için 1 milyon dolardan fazla para harcadı. Tasarımcıların yıllara dayanan deneyimlerini ve tasarım uzmanlıklarını bir araya getiren grup, ideal olarak marka için mükemmel bir yüz yaratmak amacıyla altın oran gibi tasarım ilkelerini ve insan psikolojisi anlayışını kullanan bir logo yarattı. Ve insanlar bundan nefret etti.
Dünyanın dört bir yanındaki Pepsi içicileri logoyu ucuz, ruhsuz, sıkıcı, genel ve... iddialı olarak nitelendirdi. Profesyonel tasarımcıların eğitimlerini kullanarak mükemmel logoyu yaratmaları için onca para harcamalarına rağmen Pepsi, günlük gazoz içenlerden ziyade tasarımcıların ilgisini çeken bir logoya sahip oldu.
Eğer logonuz hedef kitlenizde yankı uyandırmıyorsa, işe yaramıyor demektir. Hedef kitleniz tasarımcılar değilse, logoyu bir logo oluşturucu ile kendiniz oluşturmak, bu tuzağa düşmekten ve potansiyel olarak “gösterişçi” olarak etiketlenmekten kaçınmanın etkili bir yoludur...veya daha kötüsü.
Logo Oluşturucu ile İstediğiniz Kadar Revize Edin, Yeniden Çalıştırın ve Yeni Başlayın (Ücretsiz!)
Bir logo tasarımcısı tuttuğunuzda, ona ödeme yapmanız gerekir. Bazı logo tasarımcıları saat başına ücret alırken, diğerleri belirli ücretler karşılığında sözleşmeli olarak çalışır. Bir tasarımcıya saatlik ödeme yaptığınızda, logonuzu oluşturmak ve revize etmek için harcadıkları her saat için ödeme yaparsınız–unutmayın, en yetenekli logo tasarımcısı bile muhtemelen en başından mükemmel bir şey yaratmayacaktır, bu nedenle bazı revizyonlar ve iyileştirmeler yapmanız gerekecektir. Bu zaman alır ve zaman paradır (özellikle de faturayı ödeyen sizseniz!)
Ayrıca, bir tasarımcıyı avans olarak veya belirli bir proje ücreti karşılığında kiralayabilirsiniz; bu da ne kadar ödeyeceğinizi önceden bildiğiniz anlamına gelir. Genellikle, bu sözleşmeler bir, belki de iki revizyona izin verir. Peki, tasarımcı hala tam olarak doğru yapamazsa ve belirtilen revizyondan sonra daha fazla ince ayar yapmanız gerekirse ne olur? Bunun için ödeme yaparsınız.
Bunun aksine, bir logo oluşturucu ile logonuzu istediğiniz kadar revize edebilirsiniz. Logonuzun farklı versiyonlarını kaydedebilir ve dilediğiniz kadar yeniden başlayabilirsiniz, üstelik ücretsiz (en azından Logogenie gibi ücretsiz bir logo oluşturucu kullanıyorsanız ücretsiz). Bu size denemeler yapma, oyun oynama ve deneme yanılma yoluyla neyin işe yaramadığını öğrenme fırsatı veriyor. Bu tür bir özgürlük cüzdanınız için kolay olduğu kadar özgürleştirici de olabilir.
Logo Yapıcılar Logonuz Üzerinde Tam Kontrol Sağlar
Bu muhtemelen logo oluşturucuları logo tasarımcılarından ayıran en kritik faktördür. Logonuzu kendin yap logo oluşturucu ile tasarladığınızda ( logo oluşturucu değil logo oluşturucu) logonuzun nasıl görüneceği, nasıl hissettireceği ve markanızı nasıl ileteceği üzerinde tam ve eksiksiz bir kontrole sahip olursunuz. Tasarımcıyla ileri geri konuşmak, vizyonunuzu aktarmaya çalıştığınız ve aktarım (veya çeviri!) sırasında bir şeyleri kaybetme ihtimaliniz olan uzun konuşmalar ve hem portföyü için iyi görünecek hem de markanız için iyi görünecek bir şey yaratmaya çalışan bir tasarımcıdan geri adım atmak yok... ki bu her zaman aynı şey olmayabilir.
Bir Logo Oluşturucu Logonuzu Anında Teslim Eder
Bir logo tasarımcısı size bir logo oluşturucu ile elde ettiğiniz hızı veremez. Kendi logonuzu oluştururken dümenin başında olduğunuzda, mükemmel logoyu oluşturmak için istediğiniz kadar çok veya az zaman ayırabilirsiniz. Bir tasarımcının işe başlamasını, sorularınızı yanıtlamasını veya logoyu teslim etmesini beklemek zorunda değilsiniz.
Bugün bir logoya ihtiyacınız varsa, bir logo oluşturucu kullanın. İhtiyacınız olan şeyi mümkün olan en kısa sürede almanızı garanti etmenin tek yolu budur. Saat gece yarısı olsa ve logonuza sabaha kadar ihtiyacınız olsa bile logo oluşturucu ile sorun yaşamazsınız, çünkü çevrimiçi ve 7/24 kullanılabilir.
Bir Logo Üreticisi Telif Hakkı Sorunu Olmayacağını Garanti Eder
Bu diğerlerine göre biraz daha karmaşık. Bir logo tasarımcısıyla çalıştığınızda, sözleşmenizde sizin için tasarladıkları logonun tüm haklarının size ait olduğu belirtilmelidir. Tasarımcı, logoyu portföyünde sergileme hakkını saklı tutabilir, ancak sonuçta logo, üzerinde değişiklik yapmak ve sizinle iş ortaklığı yapan markalara lisanslamak da dahil olmak üzere istediğiniz her şeyi yapmak için size aittir.
Ancak her logo tasarımcısı dürüst ve saygın bir iş insanı değildir. Bir tasarımcıya logonuzu hazırlattığınızda, daha önce başkası için tasarladığı veya düpedüz çaldığı bir şeyi almadığınıza güvenirsiniz. Bu sizi zor durumda bırakabilir ve en iyi ihtimalle logosuz kalmanıza neden olabilir, en kötü ihtimalle de markanızın alıcılarınız nezdindeki itibarını zedeleyebilecek uzun ve sinir bozucu bir baş ağrısı yaratabilir.
Kendi logonuzu oluşturmak için bir logo oluşturucu kullandığınızda, bunların hiçbiri hakkında endişelenmenize gerek kalmaz. Logonun yapımına dahil olan tek kişi sizsiniz, bu nedenle telif haklarının devri veya yanlış anlaşılma ya da soygun potansiyeli yok.
Bir Logo Oluşturucu ile Çalışmak Kolaydır
Son olarak, bir logo oluşturucu ile gelen kullanım kolaylığı var. Kendi kendinize, “logo tasarımımı bir tasarımcıya yaptırmak, kendim tasarlamaktan çok daha basit değil mi? ” diye düşünüyor olabilirsiniz ve cevap şu: aslında hayır. İşte nedeni:
Logonuz için doğru tasarımcıyı bulmak zaman alır. Öncelikle tasarımcıları aramanız ve portföylerini incelemeniz gerekir. Ardından, listenizi stilleri sizinkine benzeyen tasarımcılara kadar daralttıktan sonra, onlara ulaşmanız ve projenizi kimin üstlenebileceğini öğrenmeniz gerekir. Bu da zaman alır. Ardından, her bir tasarımcının ücretlerini öğrenerek listenizi daha da daraltın. Bu noktada, gerçekten istediğiniz tasarımcıyı bulamayabilirsiniz çünkü fiyatları bütçenizi aşar ya da şu anda programlarında boş yer yoktur. Tüm bu ayak işleri zaman alıcı ve zordur. Öte yandan, bir logo oluşturucu–özellikle de basit, tarayıcı tabanlı bir sürükle ve bırak logo oluşturucu kullanmak inanılmaz derecede kolaydır.
Eğer işaret edebilir, tıklayabilir, kaydırabilir ve sürükleyebilirseniz, logo oluşturucu ile logo tasarlayabilirsiniz. Kelimenin tam anlamıyla hepsi bu kadar. Logo oluşturucular tasarımcı olmayanların da kendi harika görünümlü logolarını oluşturmalarını mümkün kılmak için varlar, bu nedenle kodlama veya tasarım geçmişi olmayan biri için sezgisel bir şekilde çalışıyorlar. Gerçekten bundan daha kolay olamaz.