Logonuzu tasarlamaya başlayın

Yanlış giden 9 logo tasarımı örneği

Yayınlandı: 10/09/2018

Mükemmel logoyu nasıl tasarlarız? İlk denemede bunu yaratmak pek mümkün değildir. Müşterinin nihai logoya karar vermesi için birden fazla yineleme ve deneme gerekir. Bu senaryo hayatın her alanında oldukça tipiktir. Başarı ve Başarısızlık madalyonun iki yüzüdür. Biz her ikisinden de payımıza düşeni aldık ve bu deneyimi insanlığın iyiliği için kullandık.

 

9 exemples of logo design gone wrong


Yanlış tasarımın tüketicinin dikkatini çekmeyi başardığı durumlar da vardır. Ancak, bazı tasarımlar sadece yanlıştır ve her ne pahasına olursa olsun kaçınılmalıdır. Bu tasarımlar, tasarım topluluğu için faydalı bir öğrenme platformu olarak hizmet edebilir
.
 

Sade yazı tipi

Bu, anne ve pop işletmeler arasında yaygın bir hatadır. İnsanların renkli bir yazı tipinin logo olarak nitelendirileceğini varsayması oldukça doğaldır. Şirketin tam adını sanatsal bir yazı tipiyle vurguluyorlar ve bunun logonun özelliklerini ortaya çıkardığına inanıyorlar. Bu cehalet uzun vadede zararlı olabilir. Bir logo tasarımı için seçilen yazı tipi hedef kitleye, marka vizyonuna ve ürün portföyüne göre yapılır. Kalın veya 3 boyutlu bir yazı tipi asla işe yaramayacaktır.

Kelimenin tam anlamıyla anımsatıcı

Anımsatıcı veya ikonlar logo tasarımına eğlence unsuru katar. Logonun ciddiyetini nötralize eder ve tüketicinin logoyu daha kısa sürede anlamasına yardımcı olurlar. Bu anımsatıcı genellikle markanın gereksinimlerini karşılamak için özel olarak yapılır. Sektörlerin sembolik temsilleri olan belirli simgeler olsa da, bunların dahil edilmesi gerektiğine dair tanımlanmış bir kural yoktur. Bazı şirketler internette bulunan gerçek anımsatıcıları kullanmaktadır ve bu tam bir felakettir

.
 

Start designing your logo

 

Tuhaf hizalama

Tasarım endüstrisi çalışmalarında kaosu memnuniyetle karşılamıştır. İnsanlar bunun içindeki güzelliği takdir etmeyi öğrendi. Bununla birlikte, kaos düzenli olmalı ve içinde bir miktar simetri bulunmalıdır. Logo tasarımının yatay bir düzlemde oluşturulmasının bir nedeni var. Çeşitli teminatlara uymasını daha sakin hale getirir. Göze hoş ve stressiz göründüğünde tüketici logodan daha iyi etkilenir. Dikey veya şekilsiz hizalama bu sektörde kesin bir hayırdır. 

Harf aralığı

Her harfin arasındaki boşluğun içinde psikosomatik bir anlam gizlidir. Bir okuyucuyu onunla bağlantı kurmaya teşvik etme veya cesaretini kırma gücüne sahiptir.  Bazı kitapları okurken kendimizi rahat hissederken bazılarında stresli hissetmemizin ana nedeni budur. Aynı mantık logo tasarımındaki harfler için de geçerlidir. Doğru miktarda beyaz boşlukla tekdüzeliği korumak çok önemlidir. Bu, okunabilirlik faktörünü artıracak ve aynı zamanda izleyiciler için çekici hale getirecektir. Harfler arasında eşit olmayan boşluklardan her ne pahasına olursa olsun kaçınılmalıdır.

Asılı elemanlar

Özel bir logo oluşturmak söz konusu olduğunda mükemmel düz bir çizgi elde etmek imkansız olabilir. Kaçınamayacağımız birkaç taşma var ve bu tüm varlığa daha fazla değer katıyor. Markanın adı ile simge arasında bir senkronizasyon olması gerekir. Eğer ikon içerikle uyumlu bir şekilde yerleştirilmezse, bu bir felaket olur. Anımsatıcı, daha iyi görselleştirme için marka adından önce veya sonra yerleştirilebilir. Logo tasarımı söz konusu olduğunda bağlantı hayati önem taşır.

Düzensiz yerleştirme

Tüm önemli tasarımlarda görülen ortak unsur nedir? Logo ve anımsatıcının üzerine yerleştirildiği görünmez bir çizgi vardır. Bu çizginin mutlaka düz olması gerekmez. Eğri bir çizgi ya da daire bile olabilir. Ancak, rastgele bir düzende ayarlanamaz. İzleyici için kafa karıştırıcı olabilir ve diğer materyallerde kullanıldığında uyumu bozabilir. Tüm tasarımda bir düzen sağlamak esastır. Büyük markaların logoları bile bu düzensiz yerleştirme nedeniyle başarısız olmuştur.

Çoklu simgeler

Logo tasarımında kullanılan bir simge, şirketin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yapılır. Oluşturma sürecinde kullanılan çok sayıda unsur olabilir. Ancak, amaçlanan mesajı ileten tek bir anımsatıcı oluşturmak için birleştirilir. Bu simgelerin ayrı ayrı unsurlar olarak kullanılması ve ikiden fazla anımsatıcı kullanılması, kötü bir logo tasarımının klasik bir örneğidir. Ne kadar iyi yerleştirilmiş olursa olsun, amaca ulaşmaz.

Slogan konumlandırması

Slogan, markanın vizyonunun tek satırlık bir ifadesidir. Bu, logonun bir parçası olarak dahil edilebilir ve konumu logonun başarısında hayati bir rol oynar. Sloganı konumlandırmak için ideal yer alt kısımdır. Yan taraf içeriğe sığmayacak kadar küçüktür ve üst taraf da uygun değildir. Uygun görünürlüğü sağlamak için her zaman marka adının altında olmalıdır.

Renk seçimi

Renk, logo tasarımına hayat ve değer verir. Genellikle logoda siyah ve beyazın yanı sıra iki renk kullanılır. Bu iki renk birbirini tamamlamalı ve logo tasarımını geliştirmelidir. Renk tonları, göz üzerindeki baskıyı artıracağı için aşırıya kaçmamalıdır. Markaların bir tonu yazı tipi için, diğerini ise anımsatıcı için kullandığı bilinmektedir. Birden fazla renk kullanımı yasak olmasa da tavsiye edilmez. Bu kullanım marka mesajını bozabilir ve teminatlarda önemli bir etkiye neden olabilir.

Sonuç

Diğer makalelerimize göz atın

x