Logonuzu tasarlamaya başlayın

Zaman içinde değişen en popüler logolar

Yayınlandı: 20/06/2018

Bir logo tasarlarken düşündüğünüz en önemli şey nedir?

Modern olmasını istiyorsunuz

.

Tanınabilir ve akılda kalıcı olmasını istersiniz

.

Şık olmasını istiyorsunuz.

Markanın ruhunu çağrıştırmasını istersiniz.
 

Logolar neden deÄŸiÅŸir? – Çünkü hedef kitle deÄŸiÅŸir. 1960'larda insanlar bugün sevdiÄŸimizden farklı bir tasarım türünü seviyorlardı. Bunun için kanıtımız var! En popüler logolardan bazılarının zaman içinde nasıl deÄŸiÅŸtiÄŸini tartışalım. Bu evrim size herhangi bir markanın logosunu tasarlarken deÄŸiÅŸimi nasıl düşüneceÄŸinizi öğretecektir

.
 

Start designing your logo
 

1. Pepsi
 

Pepsi’nin logo zaman çizelgesi bir analiz için oldukça ilginç. Bu, 1898'den baÅŸlayarak oldukça uzun bir evrimdir. Bugünün bakış açısıyla, ilk logo okunamayan bir yazı tipine sahip ve aşırı karmaşık. Bununla birlikte, sonraki tüm deÄŸiÅŸikliklerin taşıyıcısı olan o unsuru fark ediyoruz - dalga, girdap… ne derseniz deyin.
 

Pepsi logosu
 

İzleyen kırk yıl boyunca Pepsi yazı tipini değiştirdi, ancak renk ve temel tasarım aynı kaldı. 1950'de büyük bir değişiklik görüyoruz; şirket muhtemelen rakip Coca Cola'dan farklılaşmak için logosuna renk kattı
.  

Pepsi logosu 1950
 

Bu logoda tasarımı bir şapka üzerinde de görüyoruz. Renkler ve kapak, girdaba ek olarak, gelecekteki tüm tasarımlarda değişimin taşıyıcıları olarak kalır. Daha sonra, Pepsi nihayet yazı tipini daha okunabilir bir şeyle değiştirdi ve şu anki logo şu şekilde görünüyor:
 

güncel Pepsi logosu
 

2. Mercedes-Benz
 

Mercedes-Benz'i düşündüğünüzde aklınıza gelen ilk görüntü nedir? Üç köşeli yıldız, değil mi? Kara, deniz ve havanın sembolüdür; markanın motorlarıyla hepsine hükmetme arzusunu temsil eder. Ancak bu sembol 1909 yılında geliştirildi. İlk Mercedes otomobil 1901 yılında piyasaya sürüldü. İlk logonun neye benzediğini biliyor musunuz?
 

Mercedes logosu


Burada bir tasarım değişikliği taşıyıcısı görmüyoruz. Yıldızın doğduğu 1909 yılında logonun ilkiyle hiçbir benzerliği yoktu. Ancak bu yıldız, marka için bir tanınma damgası olarak kaldı. Her ne kadar evrim geçirmiş olsa da, bugünkü logoda hala mevcut. İşte Mercedes-Benz'in güncel logosu:

Mercedes icon logo
 

3. Goodyear
 

Goodyear bildiğimiz en ikonik logolardan birine sahip. Neden biliyor musunuz? Çünkü yıllar boyunca nispeten evrensel kalmıştır. Renk ve yazı tipi küçük değişiklikler geçirdi, ancak ilk tasarımı bugünün logosunda hala tanıyabiliriz.

Logonun ana unsuru Wingfoot – kurucunun Roma mitolojisinden eski bir tanrı olan Merkür heykelinden esinlendiÄŸi için seçtiÄŸi sembol. Logo 1900 yılında piyasaya sürüldüğünde ÅŸu ÅŸekilde görünüyordu:
 

Good Year logosu orijinal
 

Ve bugün böyle görünüyor:

Good Year logosu
 

4. Nike
 

Hareket. Sadelik. Klasik ama modern tasarım. Nike'ın bir marka olarak temsil ettiği şey budur ve logosu da bu değerleri temsil eder. İlk logo 1971 yılında Carolyn Davidson tarafından tasarlandı. Bu iş için 2 dolar saat ücreti alıyordu. Onun tasarımının 20. yüzyılın en tanınmış logosu haline geleceğini kim düşünebilirdi ki?

Nike Swoosh olarak bilinen onay iÅŸareti ÅŸekline baÅŸlangıçta marka’nın üzerinde yazılı adı eÅŸlik ediyordu. Orijinal logo ÅŸu ÅŸekilde görünüyordu:
 

Nike logosu orijinal
 

Yıllar geçtikçe tasarım, özellikle yazı tipinde ve harflerin konumunda değişti. Nike 1995 yılında, swoosh zaten marka için tanınabilir bir işaret olduğu için nihayet logodan harfleri çıkarmaya karar verdi. Bugün logo şu şekilde görünüyor:
 

Güncel nike logosu
 

Hâlâ zaman zaman eski harfli logoyu görüyoruz. Ayrıca tek swoosh'ta renk değişiklikleri de görüyoruz. Ama yine de onun Nike olduğunu biliyoruz ve bunun nedeni tasarımcının değişimin taşıyıcısı olan bir unsur bulmuş olması.

 

Dahi logoları tasarlamak kolay görünüyor, değil mi? Hepsi basittir. Önemli olan arkalarındaki fikir ve tasarım sürecidir. Logo tasarımcıları olarak, değişimi her zaman aklımızda tutmalı ve markanın başlangıçtaki havasının bu evrim boyunca kalıcı olmasını sağlayacak unsurlar eklemeliyiz.

 

Start designing your logo

 

Diğer makalelerimize göz atın

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

Mektup & monogram logo tasarımları: Neden 2024 yılında giderek popüler hale geliyorlar?

MarkalaÅŸmada fark yaratmak iÅŸletmelerin baÅŸarısına katkıda bulunur. Logo tasarımları açısından, harf logoları veya monogram logolar markanızın zarafetini, ilgisini, basitliÄŸini ve akılda kalıcılığını yansıtmak için mükemmel araçlardır.  Pazarınızda güçlü bir varlık arıyorsanız, harf logo tasarımları önemlidir. Bugünkü yazı, harf logoların çekiciliÄŸini vurgulayacak v...

Daha fazla bilgi edinin
Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Ai Logo Generation: Yapay Zeka ile Çevrimiçi Logo Tasarımının Geleceğini Değiştirme

Tasarım yapmak ve bir logo oluşturmak, soyut fikirleri somut çizgiler, desenler ve renklere dönüştürmek için onlarca saat gerektiren zorlu, zihinsel bir süreçtir. Artık değil! Yapay Zeka (AI) modern yaşamın her yönüne yavaş yavaş (ve kesin olarak) nüfuz ederken, logoları ve diğer görselleri tasarlamak ve oluşturmak kolay ve tatmin edici bir yol haline geldi. AI logo oluşturmanın çağdaş ...

Daha fazla bilgi edinin
İnşaat İşiniz İçin 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz İçin 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnÅŸaat iÅŸletmeleri için bile zekice bir pazarlama stratejisi hayati önem taşır. Bir pazarlama stratejisi sadece müşteri kazanmanıza yardımcı olmaz; birçok iÅŸ problemine çözüm getirebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi, hedefinize karşı netlik kazanmanızı saÄŸlar; takımın o hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doygun bir endüstride karşılaşı...

Daha fazla bilgi edinin
Bir duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bir duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

İnkar edilemez. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar küresel pazarı hızla ele geçiriyor. Akıllı telefonlar ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için deÄŸerli yeni kanallar yarattı. Ancak artık dijital reklamcılık alanında tek tip bir yaklaşımın mobil logo tasarımında artık yeterli olmayacağı daha açık bir ÅŸekilde görülüyor. Duyarlı logolar bu zorluÄŸu çÃ...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x