Logonuzu tasarlamaya başlayın

Zaman içinde değişen en popüler logolar

Yayınlandı: 20/06/2018

Bir logo tasarlarken düşündüğünüz en önemli şey nedir?

Modern olmasını istiyorsunuz

.

Tanınabilir ve akılda kalıcı olmasını istersiniz

.

Şık olmasını istiyorsunuz.

Markanın ruhunu çağrıştırmasını istersiniz.
 

Logolar neden değişir? – Çünkü hedef kitle değişir. 1960'larda insanlar bugün sevdiğimizden farklı bir tasarım türünü seviyorlardı. Bunun için kanıtımız var! En popüler logolardan bazılarının zaman içinde nasıl değiştiğini tartışalım. Bu evrim size herhangi bir markanın logosunu tasarlarken değişimi nasıl düşüneceğinizi öğretecektir

.
 

Start designing your logo
 

1. Pepsi
 

Pepsi’nin logo zaman çizelgesi bir analiz için oldukça ilginç. Bu, 1898'den başlayarak oldukça uzun bir evrimdir. Bugünün bakış açısıyla, ilk logo okunamayan bir yazı tipine sahip ve aşırı karmaşık. Bununla birlikte, sonraki tüm değişikliklerin taşıyıcısı olan o unsuru fark ediyoruz - dalga, girdap… ne derseniz deyin.
 

Pepsi logosu
 

İzleyen kırk yıl boyunca Pepsi yazı tipini değiştirdi, ancak renk ve temel tasarım aynı kaldı. 1950'de büyük bir değişiklik görüyoruz; şirket muhtemelen rakip Coca Cola'dan farklılaşmak için logosuna renk kattı
.  

Pepsi logosu 1950
 

Bu logoda tasarımı bir şapka üzerinde de görüyoruz. Renkler ve kapak, girdaba ek olarak, gelecekteki tüm tasarımlarda değişimin taşıyıcıları olarak kalır. Daha sonra, Pepsi nihayet yazı tipini daha okunabilir bir şeyle değiştirdi ve şu anki logo şu şekilde görünüyor:
 

güncel Pepsi logosu
 

2. Mercedes-Benz
 

Mercedes-Benz'i düşündüğünüzde aklınıza gelen ilk görüntü nedir? Üç köşeli yıldız, değil mi? Kara, deniz ve havanın sembolüdür; markanın motorlarıyla hepsine hükmetme arzusunu temsil eder. Ancak bu sembol 1909 yılında geliştirildi. İlk Mercedes otomobil 1901 yılında piyasaya sürüldü. İlk logonun neye benzediğini biliyor musunuz?
 

Mercedes logosu


Burada bir tasarım değişikliği taşıyıcısı görmüyoruz. Yıldızın doğduğu 1909 yılında logonun ilkiyle hiçbir benzerliği yoktu. Ancak bu yıldız, marka için bir tanınma damgası olarak kaldı. Her ne kadar evrim geçirmiş olsa da, bugünkü logoda hala mevcut. İşte Mercedes-Benz'in güncel logosu:

Mercedes icon logo
 

3. Goodyear
 

Goodyear bildiğimiz en ikonik logolardan birine sahip. Neden biliyor musunuz? Çünkü yıllar boyunca nispeten evrensel kalmıştır. Renk ve yazı tipi küçük değişiklikler geçirdi, ancak ilk tasarımı bugünün logosunda hala tanıyabiliriz.

Logonun ana unsuru Wingfoot – kurucunun Roma mitolojisinden eski bir tanrı olan Merkür heykelinden esinlendiği için seçtiği sembol. Logo 1900 yılında piyasaya sürüldüğünde şu şekilde görünüyordu:
 

Good Year logosu orijinal
 

Ve bugün böyle görünüyor:

Good Year logosu
 

4. Nike
 

Hareket. Sadelik. Klasik ama modern tasarım. Nike'ın bir marka olarak temsil ettiği şey budur ve logosu da bu değerleri temsil eder. İlk logo 1971 yılında Carolyn Davidson tarafından tasarlandı. Bu iş için 2 dolar saat ücreti alıyordu. Onun tasarımının 20. yüzyılın en tanınmış logosu haline geleceğini kim düşünebilirdi ki?

Nike Swoosh olarak bilinen onay işareti şekline başlangıçta marka’nın üzerinde yazılı adı eşlik ediyordu. Orijinal logo şu şekilde görünüyordu:
 

Nike logosu orijinal
 

Yıllar geçtikçe tasarım, özellikle yazı tipinde ve harflerin konumunda değişti. Nike 1995 yılında, swoosh zaten marka için tanınabilir bir işaret olduğu için nihayet logodan harfleri çıkarmaya karar verdi. Bugün logo şu şekilde görünüyor:
 

Güncel nike logosu
 

Hâlâ zaman zaman eski harfli logoyu görüyoruz. Ayrıca tek swoosh'ta renk değişiklikleri de görüyoruz. Ama yine de onun Nike olduğunu biliyoruz ve bunun nedeni tasarımcının değişimin taşıyıcısı olan bir unsur bulmuş olması.

 

Dahi logoları tasarlamak kolay görünüyor, değil mi? Hepsi basittir. Önemli olan arkalarındaki fikir ve tasarım sürecidir. Logo tasarımcıları olarak, değişimi her zaman aklımızda tutmalı ve markanın başlangıçtaki havasının bu evrim boyunca kalıcı olmasını sağlayacak unsurlar eklemeliyiz.

 

Start designing your logo

 

Diğer makalelerimize göz atın

x